Regulamin studiów

Regulamin Studiów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie z 25.04.2023. Tekst jednolity uwzględniający zmiany wprowadzone Uchwałą Senatu AWF Warszawa Nr 23/2022/2023 z 25.04.2022  -  obowiązujący od 1 października 2023 r.

Przepisy ogólne - § 1

1. Regulamin studiów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, zwanej dalej „Akademią” lub „Uczelnią”, określa organizację i tok studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich dla wszystkich kierunków i form studiów oraz prawa i obowiązki studentów Akademii.

2. Użyte w Regulaminie Studiów określenia oznaczają:

1) studia pierwszego stopnia – poziom studiów, na który są przyjmowani kandydaci posiadający świadectwo dojrzałości, kończące się uzyskaniem kwalifikacji pierwszego stopnia;

2) studia drugiego stopnia – poziom studiów, na który są przyjmowani kandydaci posiadający, co najmniej kwalifikacje pierwszego stopnia, kończące się uzyskaniem kwalifikacji drugiego stopnia;

3) jednolite studia magisterskie – forma studiów, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający świadectwo dojrzałości, kończące się uzyskaniem kwalifikacji drugiego stopnia;

4) poziom studiów – studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie;

5) studia wspólne – studia prowadzone wspólnie z inną uczelnią, instytutem PAN, instytutem badawczym, instytutem międzynarodowym, zagraniczną uczelnią lub instytucją naukową, na zasadach określonych w umowie. Umożliwiają otrzymanie dyplomu wspólnego;

6) studia stacjonarne – forma studiów wyższych, w której co najmniej połowa punktów ECTS objętych programem studiów jest uzyskiwana w ramach zajęć z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia i studentów, w wymiarze określonym dla tej formy studiów;

7) studia niestacjonarne – forma studiów wskazana w uchwale senatu, w której mniej niż połowa punktów ECTS objętych programem może być uzyskiwana z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia i studentów;

8) immatrykulacja – akt przyjęcia w poczet studentów Uczelni;

9) kierunek studiów – wyodrębniona część jednej lub kilku dyscyplin naukowych realizowana w uczelni w sposób określony przez program studiów;

10) kwalifikacje – zestaw efektów uczenia się̨ w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, nabytych w edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się̨ nieformalne, zgodnych z ustalonymi dla danej kwalifikacji

wymaganiami, których osiągnięcie zostało sprawdzone w walidacji oraz formalnie potwierdzone przez uprawniony podmiot certyfikujący;

11) kwalifikacje pierwszego stopnia – efekt uczenia się na studiach pierwszego stopnia, zakończony uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata i profilu studiów, potwierdzony odpowiednim dyplomem;

12) kwalifikacje drugiego stopnia – efekt uczenia się na studiach drugiego stopnia i jednolitych studiów magisterskich, zakończony uzyskaniem tytułu zawodowego

magistra i profilu studiów, potwierdzony odpowiednim dyplomem;

13) profil studiów – profil praktyczny lub profil ogólnoakademicki:

a) profil praktyczny – profil programu studiów, na którym ponad połowa punktów ECTS jest przypisana zajęciom kształtującym umiejętności praktyczne;

b) profil ogólnoakademicki – profil programu studiów, na którym ponad połowa punktów ECTS jest przypisana zajęciom związanym z prowadzona w uczelni działalnością naukową;

14) punkty ECTS – punkty stanowiące miarę̨ średniego nakładu pracy studenta niezbędnego do uzyskania efektów uczenia się;

15) plan studiów – opis realizacji programu studiów, tj. łącznego czasu trwania studiów z podziałem na semestry studiów, zajęć wraz z wymiarem czasowym oraz przypisaną im liczbą punktów ECTS i formą zaliczania;

16) program studiów – opis określonych przez uczelnię spójnych efektów uczenia się, o których mowa w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji z uwzględnieniem charakterystyk właściwych dla poziomu studiów, oraz opis procesu prowadzącego do uzyskania efektów uczenia, wraz z przypisanymi do poszczególnych zajęć punktami ECTS;

17) zajęcia – element programu studiów obejmujący określone treści tematyczne realizowany w formie zajęć dydaktycznych, w szczególności w formie wykładu, laboratorium, ćwiczeń, konwersatorium, seminarium, praktyki, określonych w programie studiów; w skład zajęć może wchodzić więcej niż jedna forma zajęć;

18) sesja egzaminacyjna – okres obejmujący sesję egzaminacyjną oraz sesję egzaminacyjną poprawkową;

19) rada wydziału – organ kolegialny właściwy dla wydziału prowadzącego studia;

20) rok akademicki – okres kalendarzowy, w którym prowadzone są zajęcia oraz egzaminy i zaliczenia przewidziane w planie studiów;

21) rok studiów – jednostka zaliczeniowa w realizacji planu studiów;

22) rozkład zajęć – zatwierdzony przez dziekana harmonogram zajęć w określonym semestrze roku akademickiego;

23) student – osoba kształcąca się na studiach pierwszego lub drugiego stopnia albo jednolitych studiach magisterskich;

24) prowadzący zajęcia – nauczyciel akademicki upoważniony do prowadzenia zajęć przewidzianych w programie studiów;

25) efekty uczenia się – zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uzyskiwanych w procesie uczenia się – efekty, które może potwierdzić uczelnia osobom ubiegającym się o przyjęcie na studia na określonymi kierunku, poziomie i profilu;

26) ustawa – ustawa z dnia 20 lipca 2018 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1668 z późn. zm.).

3. O ile w programie lub planie studiów albo w niniejszym regulaminie nie określono inaczej, do jednolitych studiów magisterskich prowadzonych przez Akademię stosuje się odpowiednio zapisy niniejszego regulaminu dotyczące studiów drugiego stopnia.

Podejmowanie studiów - § 2

1. Przyjęcie na studia w Akademii następuje w drodze rekrutacji na zasadach i w trybie określonym w uchwale senatu Uczelni.

2. Studia w Akademii można podjąć również w trybie przeniesienia z innej uczelni lub uczelni zagranicznej oraz poprzez potwierdzenie efektów uczenia się, wznowienia oraz innych przypadkach określonych w ustawie.

3. Przyjęcie w poczet studentów Akademii następuje z chwilą immatrykulacji i złożenia ślubowania.

4. Treść ślubowania określa statut Akademii.

5. Po immatrykulacji student otrzymuje legitymację studencką. Dodatkowe, poza wskazanymi w niniejszym regulaminie, uprawnienia związane z legitymowaniem się legitymacją studencką określa ustawa.

5a. Legitymację studencką Akademii może otrzymać również student uczelni zagranicznej, jeżeli odbywa on w Akademii część studiów. W przypadku, o którym wyżej mowa, Akademia wydaje legitymację wyłącznie na pisemny wniosek wskazanego wyżej studenta.

6. Przebieg studiów i wyniki w nauce osiągane przez studenta dokumentowane są w protokołach zaliczeniowych i egzaminacyjnych oraz w dokumentacji rejestrującej osiągnięcia studenta. Sposób dokumentowania przebiegu studiów i wyników w nauce osiąganych przez studenta określa dziekan właściwego wydziału.

7. Prawo legitymowania się legitymacją studencką oraz zachowania praw studenta mają studenci do dnia ukończenia studiów, tj. do dnia złożenia egzaminu dyplomowego, w przypadku kierunku studiów fizjoterapia – do dnia zaliczenia ostatniej, przewidzianej w planie studiów praktyki, zgodnie z zapisami art. 76 ust. 7 ustawy lub zawieszenia w prawach studenta lub skreślenia z listy studentów zaś w przypadku absolwentów studiów pierwszego stopnia – do dnia 31 października roku ukończenia studiów, z wyłączeniem prawa do świadczeń, o których mowa w art. 86 ust. 1 pkt 1–4 ustawy.

8. Prawo posiadania legitymacji studenckiej w przypadku, o którym mowa w ust. 5a, mają studenci uczelni zagranicznej do dnia zakończenia realizacji przez nich studiów w Akademii.

9. Studenci innych uczelni realizujący część programu studiów w Akademii stosują się do zapisów niniejszego regulaminu i innych aktów prawa wewnętrznego uczelni w zakresie ich dotyczącym, w ramach i w trakcie odbywanych przez nich w Akademii studiów.

Przełożeni studenta - § 3

1. Najwyższym zwierzchnikiem i opiekunem wszystkich studentów w Akademii jest rektor.

2. Przełożonym studentów jest dziekan właściwego wydziału.

3. Dziekan wydziału sprawuje nadzór nad realizacją planów i programów studiów oraz podejmuje decyzje w sprawach związanych z przebiegiem studiów, niezastrzeżonych do kompetencji innych organów.

4. Od decyzji dziekana studentowi przysługuje odwołanie do rektora. Decyzja rektora jest ostateczna.

5. Odwołanie składa się za pośrednictwem dziekana, który wydał decyzję, w terminie nieprzekraczającym 14 dni od daty doręczenia lub ustnego ogłoszenia decyzji.

Reprezentacja studentów - § 4

1. Studenci Akademii tworzą samorząd studentów. Uczelniana rada samorządu studentów jest wyłącznym reprezentantem ogółu studentów.

2. Uczelniana rada samorządu studentów działa na podstawie regulaminu, zatwierdzonego w trybie określonym w statucie Akademii.

3. Uczelniana Rada Samorządu Studentów prowadzi na terenie Akademii działalność w zakresie spraw studenckich, w tym socjalno-bytowych, kulturalnych.

4. Organy samorządu studentów mają prawo do wyrażania opinii i przedstawiania wniosków

w sprawach dotyczących ogółu studentów.

Organizacja studiów - § 5 -  § 8

§ 5

1. Studia odbywają się w ramach określonego wydziału, kierunku studiów i profilu studiów.

2. W Akademii prowadzone są następujące rodzaje studiów:

1) studia pierwszego stopnia trwające sześć semestrów, które kończą się uzyskaniem tytułu licencjata,

2) studia drugiego stopnia trwające cztery semestry, które kończą się uzyskaniem tytułu magistra,

3) jednolite studia magisterskie, które kończą się uzyskaniem tytułu magistra.

3. W Akademii mogą być prowadzone studia wspólne z inną uczelnią, na zasadach określonych odrębnie.

4. W Akademii kształcenie może być realizowane w formie stacjonarnej i niestacjonarnej.

5. Akademia może uczestniczyć w międzyuczelnianym i międzynarodowym systemie studiów. Zasady i tryb tych studiów określają odrębne umowy.

6. Kształcenie odbywa się z wykorzystaniem infrastruktury do tego przeznaczonej.

§ 6

1. Rok akademicki trwa od 1 października do 30 września następnego roku kalendarzowego, przy czym zajęcia dydaktyczne mogą rozpocząć się we wcześniejszym terminie. Za termin rozpoczęcia studiów przyjmuje się 1 października roku, w którym studia te zostały rozpoczęte.

2. Rok akademicki obejmuje:

1) okres, w którym prowadzone są zajęcia dydaktyczne, podzielony na 2 semestry,

2) sesje egzaminacyjne wolne od zajęć dydaktycznych,

3) obozy, praktyki i ćwiczenia terenowe wynikające z obowiązujących planów i programów studiów,

4) wakacje letnie, ferie zimowe i świąteczne oraz przerwy semestralne.

3. Rektor na wniosek uczelnianej rady samorządu studentów może ustanowić w danym roku akademickim 3 dni wolne oraz godziny wolne od zajęć dla studentów w wymiarze nieprzekraczającym 24 godzin zajęć dydaktycznych rocznie. W przypadku ogłoszenia dni lub godzin wolnych od zajęć po rozpoczęciu roku akademickiego, odwołane zajęcia należy zrealizować w innym terminie, ustalonym przez prowadzącego te zajęcia.

§ 7

1. Studia realizowane są według planów i programów studiów, które stanowią podstawę organizacji roku akademickiego. Programy studiów zatwierdzane są przez senat Uczelni, w trybie określonym w ustawie.

2. Programy studiów na poszczególnych kierunkach i latach studiów są publikowane w BIP na stronie Uczelni oraz dostępne w dziekanatach właściwych dla danego kierunku. Zmiany w programach studiów wprowadzane w trakcie cyklu kształcenia są̨ udostępniane w BIP na stronie podmiotowej uczelni co najmniej na miesiąc przed rozpoczęciem semestru, którego dotyczą.

3. Terminy rozpoczęcia i zakończenia zajęć na poszczególnych kierunkach studiów określa organizacja roku akademickiego. Organizację roku akademickiego ustanawia rektor na wniosek dziekanów wydziałów w porozumieniu z uczelnianą radą samorządu studentów na mocy zarządzenia wydanego do 3 miesięcy przed rozpoczęciem roku akademickiego.

4. Szczegółową organizację roku akademickiego na wydziale określa dziekan.

5. W uzasadnionych przypadkach dziekan w porozumieniu z rektorem oraz wydziałową radą samorządu studentów może wprowadzić zmiany w organizacji roku akademickiego.

6. Rozkład zajęć podaje się do wiadomości na 2 tygodnie przed rozpoczęciem semestru. Zmiany w rozkładzie zajęć powinny być podawane do wiadomości studentów najpóźniej z jednotygodniowym wyprzedzeniem.

7. Harmonogram egzaminów sesji zimowej i letniej oraz zasady i formy zaliczenia praktyk i obozów określa dziekan wydziału.

8. Podstawowym językiem nauczania w Akademii jest język polski. Na zasadach określonych przez radę wydziału zajęcia dydaktyczne mogą być prowadzone w języku obcym. Rada wydziału może również dopuścić do przeprowadzania sprawdzianów efektów uczenia się oraz egzaminów dyplomowych w języku obcym.

9. Studia w Akademii mogą odbywać się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość według zasad określonych w oddzielnych przepisach.

10. Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za warunki odbywania praktyk i zajęć praktycznych oraz przesłanki dopuszczenia do zajęć praktycznych, które określa jednostka przyjmująca na praktyki. Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za niezrealizowanie przez studenta efektów uczenia się, jeżeli student nie spełnił tych warunków lub przesłanek.

§ 8

1. Na studiach prowadzonych przez Akademię mogą zostać powołani spośród nauczycieli akademickich opiekunowie poszczególnych roczników.

2. Opiekunów roczników powołuje dziekan na czas określony.

3. Do obowiązków opiekunów należy przede wszystkim:

1) zapoznanie studentów z obowiązującymi przepisami w Akademii, z ich prawami i obowiązkami,

2) przekazywanie studentom podstawowych informacji o kierunku studiów i zobowiązaniach wynikających z organizacji roku akademickiego z uwzględnieniem studentów posiadających Indywidualną Organizację Studiów,

3) zapoznanie studentów z uczelnianą ofertą socjalno-bytową,

4) sprawowanie funkcji wychowawczej,

5) pełnienie roli mediatora w kontaktach studentów z władzami Akademii, wydziału oraz nauczycielami akademickimi.

4. W Akademii rektor powołuje pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością.

5. Do zadań pełnomocnika rektora ds. osób z niepełnosprawnością należy przede wszystkim określenie szczególnych potrzeb studentów z niepełnosprawnością dotyczących organizacji irealizacji procesu dydaktycznego, w tym dostosowania warunków odbywania studiów do rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Student z orzeczeniem o niepełnosprawności może korzystać z asystenta studenta ze specjalnymi potrzebami powoływanego spośród studentów AWF Warszawa.

Indywidualna Organizacja Studiów - § 9

1. Studenci ubiegający się o IOS muszą charakteryzować się nienaganną postawą oraz rzetelnym stosunkiem do obowiązków wynikających ze ślubowania i regulaminu studiów Akademii.

2. W celu zapewnienia odpowiednich warunków jednoczesnego studiowania oraz rozwijania indywidualnych zainteresowań sportowych, naukowych, organizacyjnych na rzecz Uczelni oraz dla studentów przyjętych w procesie potwierdzania efektów uczenia się, wprowadza się Indywidualną Organizacją Studiów (IOS)

3. Dziekan wydziału może przyznać IOS studentom, którzy:

1) są członkami kadry narodowej w olimpijskich i paraolimpijskich dyscyplinach sportu,

2) legitymują się wysokimi osiągnięciami sportowymi na poziomie międzynarodowym w olimpijskich lub nieolimpijskich dyscyplinach sportu (wyniki na igrzyskach olimpijskich i paraolimpijskich, mistrzostwach świata, mistrzostwach Europy, uniwersjadach, pucharach świata, pucharach Europy) w roku akademickim poprzedzającym ubieganie się o IOS lub byli medalistami mistrzostw Polski w sportach olimpijskich w roku akademickim poprzedzającym ubieganie się o IOS,

3) byli medalistami mistrzostw Polski w sportach nieolimpijskich w roku akademickim poprzedzającym ubieganie się o IOS,

4) są czynnymi zawodnikami drużyn gier zespołowych występujących, co najmniej na poziomie drugiego szczebla rozgrywek na poziomie krajowym - dotyczy roku akademickiego, w którym studenci uczestniczą w rozgrywkach,

5) są trenerami kadry narodowej w olimpijskich dyscyplinach sportu,

6) aktywnie działają w organach kolegialnych Akademii lub uczelnianej radzie samorządu studentów albo współpracują na zasadach wolontariatu w ramach międzynarodowych programów wymiany studentów,

7) równocześnie studiują na więcej niż jednym kierunku studiów,

8) przejawiają aktywność w studenckim ruchu naukowym i osiągają bardzo dobre wyniki w nauce,

9) uczestniczą w programach wymiany krajowej i międzynarodowej studentów,

10) posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,

11) studentce w ciąży i studentowi będącemu rodzicem,

12) aktywnie działają na zasadach wolontariatu na rzecz organizacji i osób z niepełnosprawnością,

13) zostali zobowiązani przez dziekana do wyrównania różnic programowych wynikających ze zmian zaistniałych w planie i programie studiów,

14) zostali przyjęci na studia w wyniku potwierdzenia/ walidacji efektów uczenia się.

4. Wnioski o przyznanie IOS należy złożyć w terminie do 7 dni od daty rozpoczęcia zajęć w kolejnym semestrze (datę rozpoczęcia zajęć w danym semestrze określa szczegółowa organizacja roku akademickiego w wydziale). Złożenie wniosku nie zwalnia studenta z uczestnictwa w zajęciach na ogólnych zasadach. Studenci ubiegający się o przyznanie IOS z tytułu pełnienia funkcji w organizacjach studenckich Akademii zobowiązani są do złożenia wniosku w terminie do 7 dni od zakończenia wyborów lub powołania do pełnienia danej funkcji.

5. Studenci ubiegający się o przyznanie IOS składają uzasadniony wniosek oraz dołączają wskazane przez dziekana dokumenty:

1) w przypadku studentów sportowców - potwierdzenie polskiego związku sportowego lub Zarządu Klubu Sportowego AZS-AWF Warszawa lub Zarządu Klubu Sportowego AZS AWF Biała Podlaska,

2) w przypadku trenerów potwierdzenie polskiego związku sportowego,

3) zaświadczenie potwierdzające studiowanie na innym kierunku studiów,

4) w przypadku studentów będących rodzicami - akt urodzenia dziecka, studentki w ciąży - zaświadczenie lekarskie,

5) opinię nauczyciela akademickiego prowadzącego koło naukowe,

6) w przypadku osób działających w środowisku studenckim - opinię uczelnianej rady samorządu studentów, potwierdzającą aktywność studenta na rzecz społeczności akademickiej, udział studenta w organach kolegialnych Akademii, pełnienie opieki nad studentami cudzoziemcami w programach wymiany międzynarodowej,

7) w przypadku osób działających na rzecz organizacji i osób z niepełnosprawnością - opinię organizacji potwierdzającej wolontariat studenta,

8) w przypadku uczestniczenia w programach wymiany krajowej i międzynarodowej studentów - dokument zaświadczający o uczestnictwie w programie,

9) w przypadku studentów z niepełnosprawnością dokument potwierdzający posiadane orzeczenie o niepełnosprawności oraz opinię pełnomocnika rektora ds. osób z niepełnosprawnością,

10) w przypadku studentów przyjętych na studia w procesie potwierdzania efektów uczenia się - dokument potwierdzający uznanie za potwierdzone danych efektów uczenia się.

6. W przypadku studentów, o których mowa w ust. 3 pkt. 1-2, 6, 10 oraz 11 IOS może być przyznany od pierwszego semestru studiów, a dla pozostałych studentów – od drugiego semestru - w przypadku studiów pierwszego stopnia. Na studiach drugiego stopnia IOS może być przyznany od pierwszego semestru tych studiów.

7. Lista studentów, którym przyznano prawo do IOS w danym roku akademickim podawana jest do wiadomości kierownikom katedr/zakładów/pracowni w terminie 14 dni od rozpoczęcia semestru z wyodrębnieniem studentów, którym przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 11 i 12.

8. Student z niepełnosprawnością ustala z pełnomocnikiem rektora ds. osób z niepełnosprawnością i przedkłada dziekanowi indywidualny plan studiów dostosowujący tryb i warunki ich odbywania do rodzaju oraz stopnia niepełnosprawności studenta.

9. Okres realizacji IOS kończy się ostatniego dnia poprzedzającego datę rozpoczęcia zajęć w kolejnym semestrze, zgodnie ze szczegółową organizacją roku akademickiego w danym wydziale.

10. Student w terminie 2 tygodni od dnia przyznania IOS ustala z kierownikiem katedry/zakładu/pracowni lub prowadzącym zajęcia przewidywane formy i terminy odbywania zajęć programowych, udział w obozach i praktykach, zaliczenia i egzaminy oraz przedkłada dziekanowi wydziału do zatwierdzenia semestralną indywidualną organizację studiów.

11. W przypadku studentów, o których mowa w ust. 3 pkt. 1-2 dziekan ma prawo do obniżenia liczby godzin obowiązkowego udziału studenta w zajęciach wynikających z organizacji studiów.

12. W przypadku studentów, o których mowa w ust. 3 pkt. 1 i 2 dziekan może wyrazić zgodę na rozłożenie jednego roku studiów na okres 2 lat lub dłużej.

13. Warunkiem przyznania studentowi IOS na kolejny okres jest uzyskanie zaliczenia w wyznaczonym terminie.

14. Student, który nie osiągnął założonych efektów w wyznaczonym terminie może ubiegać się o wpis warunkowy lub o powtarzanie semestru na zasadach ogólnie przyjętych i określonych w niniejszym regulaminie.

15. Dziekan może uchylić decyzję przyznającą studentowi IOS, w przypadku naruszenia zasad, o których mowa w niniejszym regulaminie.

16. Dziekan spośród nauczycieli akademickich powołuje opiekuna naukowego (dydaktycznego), którego zadaniem jest sprawowanie opieki w zakresie realizowanego procesu kształcenia przez studentów, którym przyznano IOS.

Prawa i obowiązki studenta - § 10 - § 11

§ 10

1. Student ma prawo do:

1) Studiowania na kierunku i profilu studiów, na który został przyjęty aż do ich ukończenia, przez okres równy, co najmniej nominalnemu czasowi trwania tych studiów, liczony od daty przyjęcia studenta na studia.

2) Uczestniczenia w badaniach monitorujących jakość kształcenia, wyrażania opinii o prowadzonych w Akademii zajęciach dydaktycznych, w szczególności w formie ankiet.

3) Uczestniczenia w podejmowaniu decyzji przez organy kolegialne Akademii za pośrednictwem przedstawicieli studentów.

4) Korzystania z zasobów bibliotecznych oraz z informacji naukowej.

5) Zrzeszania się w kołach naukowych oraz uczestniczenia w pracach naukowych, rozwojowych i wdrożeniowych realizowanych w Akademii.

6) Zrzeszania się w organizacjach społecznych i sportowych oraz inicjowania nowych form aktywności społecznej.

7) Ubiegania się o studiowanie według Indywidualnej Organizacji Studiów.

8) Uczestniczenia w zajęciach otwartych innych kierunków studiów, po wcześniejszym uzgodnieniu z prowadzącym.

9) Uzyskiwania nagród i wyróżnień.

10) Otrzymania pomocy materialnej na zasadach określonych w ustawie oraz regulaminem świadczeń dla studentów Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

11) Rozwijania własnych zainteresowań, uczestnictwa w życiu sportowym, działalności kulturalnej, korzystania w tym celu z pomieszczeń dydaktycznych, urządzeń i środków Akademii na określonych zasadach.

12) Wglądu do swoich dokumentów dotyczących przebiegu studiów i będących w posiadaniu Akademii.

2. Inne prawa studenta, niż wskazane w ust. 1 i niniejszym regulaminie, określa ustawa, jej rozporządzenia wykonawcze oraz inne, niż niniejszy regulamin, akty prawa wewnętrznego Akademii.

§ 11

1. Do obowiązków studenta należy:

1) Postępowanie zgodne z treścią ślubowania i regulaminem studiów oraz pełne wykorzystanie możliwości kształcenia się i prowadzenia działalności naukowej, jakie stwarza Akademia.

2) Dbanie o godność studenta i dobre imię Akademii.

3) Poszanowanie prawa i obyczajów studenckich.

4) Aktywne uczestniczenie w zajęciach dydaktycznych, naukowych i innych organizowanych przez Akademię, uzyskiwanie zaliczeń i składanie egzaminów, odbywanie praktyk

zawodowych i zajęć na obozach określonych w planie i programie studiów. Studenci mają obowiązek uczestniczyć w zajęciach przewidzianych planem i programem studiów, na zasadach przewidzianych dla danego kierunku studiów albo określonych przez prowadzącego dane zajęcia, w zależności od decyzji dziekana.

5) Współtworzenie uczelnianego systemu zapewniania jakości kształcenia poprzez aktywny udział w ankietyzacji.

6) Okazywanie szacunku pracownikom Uczelni i przestrzeganie zasad współżycia koleżeńskiego.

7) Poszanowanie mienia Akademii oraz własności koleżanek i kolegów.

8) Dostarczenie na żądanie dziekana orzeczenia lekarskiego o istnieniu lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w zajęciach dydaktycznych.

9) Wnoszenie terminowych opłat za usługi edukacyjne, określonych w odrębnych przepisach.

10) Powiadomienie dziekanatu o zmianie danych osobowych, stanu cywilnego, sytuacji materialnej, jeżeli wpływają na wysokość przyznanej pomocy materialnej.

11) Korzystanie z uczelnianych systemów informatycznych służących do obsługi studentów w drodze elektronicznej.

12) Wykupienie we własnym zakresie ubezpieczenia, jeżeli jest ono obligatoryjne w ramach realizowanego procesu kształcenia w Akademii lub praktyki i jeżeli ubezpieczenie to nie jest opłacane przez Akademię, na zasadach wskazanych w uchwale Senatu AWF Warszawa w sprawie zasad pobierania opłat za usługi edukacyjne świadczone przez AWF Warszawa oraz trybu i warunków zwalniania studentów w całości lub w części z opłat za kształcenie.

13) Przestrzeganie, ustalonych przez prowadzącego, warunków prowadzenia zajęć w tym odpowiedniego przygotowania do zajęć, obowiązujących zasad BHP, odpowiedniego stroju oraz przestrzeganie innych regulaminów wewnętrznych poszczególnych zajęć lub obiektów, w których się one odbywają.

14) Zachowanie dbałości o dobro wspólne i poszanowanie dla wartości społecznych poprzez działania nienarażające innych osób na utratę życia bądź zdrowia.

2. Inne obowiązki studenta, niż wskazane w ust. 1 i niniejszym regulaminie, określa ustawa, jej rozporządzenia wykonawcze oraz inne, niż niniejszy regulamin, akty prawa wewnętrznego Akademii.

System punktowy ECTS -  § 13

1. Punkty ECTS są wartościami liczbowymi obrazującymi semestralną pracę studenta, niezbędną do otrzymania zaliczenia danych zajęć i są liczbą całkowitą.

2. Wartość punktową ECTS zajęć objętych programem studiów na danym kierunku określa senat Uczelni.

3. W celu uzyskania dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia student jest obowiązany uzyskać co najmniej 180 punktów ECTS, studiów drugiego stopnia – co najmniej 90 punktów ECTS, jednolitych studiów magisterskich – co najmniej 300 punktów ECTS w systemie studiów pięcioletnich oraz 360 punktów ECTS w systemie studiów sześcioletnich.

4. Rejestr uzyskanych punktów ECTS prowadzi dziekanat właściwy dla danego kierunku.

5. Punkty ECTS przyznawane są do zajęć, a nie poszczególnych form ich realizacji. Przypisywanie punktów ECTS do części form realizacji zajęć dokonywane jest w przypadku, gdy trwają dłużej niż jeden semestr.

6. Student uzyskuje punkty ECTS przypisane danym zajęciom, jeżeli spełni wszystkie, określone w programie studiów wymagania oraz osiągnie założone efekty uczenia się. Warunkiem uzyskania punktów ECTS w przypadku zajęć kończących się egzaminem lub zaliczeniem z wystawieniem oceny, jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej.

7. Zasady i organizację potwierdzania efektów uczenia się określa Ustawa oraz Senat AWF Warszawa.

8. Dziekan może uznać studentowi uzyskane wcześniej efekty uczenia się wyrażone w punktach ECTS za zrealizowane zajęcia, zgodne z profilem i poziomem studiów, w programie studiów który realizuje. Zapis § 14 ust. 8-10 niniejszego regulaminu stosuje się odpowiednio.

9. Studentowi przyjętemu na studia w Akademii po zakończonym, formalnym procesie weryfikacji posiadanych efektów uczenia się zorganizowanego instytucjonalnie poza systemem studiów oraz uczenia się niezorganizowanego instytucjonalnie, realizowanego w sposób i metodami zwiększającymi zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, przypisuje się punkty ECTS za uznane zajęcia.

Uznawanie wyników osiąganych przez studenta w innej uczelni - § 14

1. Studentowi realizującemu program semestralny lub roczny w innej uczelni w ramach programu wymiany studentów zalicza się okres studiów odbytych w innej uczelni na podstawie:

1) Porozumienia o realizacji programu studiów - które określa plan i program studiów, jaki student zamierza zrealizować poza uczelnią macierzystą oraz liczbę punktów ECTS, która ma być przyznana za ich zaliczenie. Porozumienie to jest zawarte pomiędzy uczelnią macierzystą i uczelnią przyjmującą oraz studentem,

2) Wykazu zaliczeń, sporządzonego po zakończeniu okresu studiów w innej uczelni, w którym odnotowane zostają zajęcia wraz z uzyskaną liczbą punktów ECTS oraz osiągnięte przez studenta wyniki w nauce, według obowiązującej w danej uczelni skali ocen. Podpisaną kopię wykazu otrzymują wszystkie strony, tj. uczelnia macierzysta, uczelnia przyjmująca oraz student.

2. Indywidualną Organizacje Studiów opartą na Porozumieniu o realizacji programu studiów ustala student wspólnie z koordynatorem wydziałowym kierując się wytycznymi określonymi przez właściwego dla danego kierunku dziekana.

3. Kwalifikacji studentów do programu wymiany międzynarodowej dokonuje komisja międzywydziałowa powołana w odrębnym trybie, zaś do wymiany krajowej kwalifikacji dokonuje komisja powołana przez dziekana.

4. Student jest zobowiązany do uzyskania pisemnej akceptacji koordynatora wydziałowego w przypadku wprowadzenia zmian w programie studiów ustalonym w Porozumieniu o realizacji programu studiów.

5. Student może uzyskać zgodę koordynatora wydziałowego na przedłużenie studiów w innej uczelni. Zgodę tę winien uzyskać w formie pisemnej przed końcem semestru, który realizuje w innej uczelni w ramach Porozumienia.

6. Na podstawie Wykazu zaliczeń koordynator wydziałowy potwierdza zaliczenie zajęć oraz wpisuje oceny z przedmiotów (zajęć) zaliczonych w innej uczelni z uwzględnieniem zasad określonych w ust. 7. Decyzje w sprawach dotyczących zaliczenia, i ewentualnych uzupełnień, które mogą wynikać z różnic programowych podejmuje dziekan, po zasięgnięciu opinii wydziałowego koordynatora Erasmus plus.

7. Zasady uznawania ocen:

A

bardzo dobra / excellent

5

B

plus dobra / very good

4.5

C

dobra / good

4.0

D

plus dostateczna / satisfactory

3.5

E

dostateczna / sufficient

3.0

FX, F

niedostateczna / fail

2.0

8. Decyzję o przeniesieniu i uznaniu ECTS uzyskanych przez studenta podejmuje dziekan, na wniosek studenta, po analizie zbieżności uzyskanych efektów uczenia się z efektami uczenia się obowiązującymi w jednostce przyjmującej studenta.

9. Dziekan dla stwierdzenia zbieżności uzyskanych efektów uczenia się, uwzględnia osiągnięte przez studenta efekty uczenia się w innej uczelni, w tym zagranicznej, przedstawione w odpowiedniej dokumentacji w kontekście efektów uczenia się założonych w programie studiów dla danego poziomu, kierunku i profilu studiów, na którym student realizuje proces kształcenia.

10. Zapisy ust. 8 i 9 stosuje się odpowiednio do przenoszenia i uznawania punktów ECTS i efektów uczenia się uzyskanych przez studenta w macierzystej i innej jednostce organizacyjnej Akademii.

Zaliczenie przedmiotów i praktyk - § 15 - § 17

§ 15

1. W Akademii stosuje się następującą skalę ocen:

bardzo dobry - 5,0 (bdb), dobry plus - 4,5 (db plus),

dobry - 4,0 (db),

dostateczny plus - 3,5 (dst plus),

dostateczny - 3,0 (dst),

niedostateczny - 2,0 (ndst),

zaliczenie - zal,

niezaliczenie - nzal.

2. Średnia ocena za semestr/rok studiów jest średnią arytmetyczną ze wszystkich ocen z egzaminów i zaliczeń składających się na plan studiów semestru/roku, z uwzględnieniem ocen niedostatecznych, z zaokrągleniem do części setnych. Zajęcia zaliczone bez oceny z wpisem „zal.”, które nie mają odpowiednika liczbowego nie są uwzględniane przy obliczaniu średniej. Do średniej ocen ze studiów nie wlicza się zajęć, które zostały uznane studentowi w procesie walidacji posiadanych efektów uczenia się.

3. Zajęcia, które zostały uwzględnione w procesie weryfikacji posiadanych efektów uczenia się, w dokumentacji przebiegu studiów zostają określone wpisem „potwierdzone”.

§ 16

1. Zaliczeniu podlegają wszystkie zajęcia przewidziane programem studiów. Zaliczanie zajęć polega na weryfikacji efektów uczenia się i powinno być dokonane przed końcem semestru, w którym zajęcia te były prowadzone.

2. Student za zgodą dziekana może brać udział w zajęciach nieobjętych planem studiów na danym lub innym kierunku i uzyskiwać zaliczenia. Warunki udziału w zajęciach określa decyzja dziekana.

3. Ponadprogramowe zajęcia, po zatwierdzeniu przez dziekana, zapisuje się w karcie okresowych osiągnięć studenta oraz w suplemencie do dyplomu. Punkty ECTS i oceny uzyskane w wyniku zaliczenia ponadprogramowych zajęć nie są uwzględniane przy rozliczeniu przebiegu studiów studenta.

§ 17

1. Student zalicza przedmioty (zajęcia) do końca zajęć dydaktycznych, w terminach określonych w organizacji roku akademickiego oraz przystępuje do egzaminów w sesji zgodnie z obowiązującym harmonogramem.

2. Warunkiem zaliczenia semestru jest:

1) uzyskanie zaliczenia wszystkich zajęć obowiązkowych dla wybranego kierunku, poziomu i profilu studiów, umieszczonych w planie tego semestru,

2) uzyskanie w danym semestrze łącznej liczby punktów zgodnej z planem studiów.

3. W pierwszym tygodniu zajęć prowadzący zobowiązani są podać do wiadomości studentów program zajęć, formę ich realizacji, wykaz literatury, sposób bieżącej kontroli efektów

uczenia się, warunki zaliczania oraz formę i planowane terminy zaliczeń, a także terminy i miejsce konsultacji.

4. W uzasadnionych przypadkach prowadzący lub dziekan może uznać nieobecność na zajęciach za usprawiedliwioną. Student zobowiązany jest do uzupełnienia brakujących wiadomości, na zasadach określonych przez prowadzącego zajęcia.

5. W sytuacji braku zaliczenia zajęć do końca trwania zajęć dydaktycznych, w wyjątkowej sytuacji, na uzasadniony wniosek studenta prowadzący może przedłużyć termin zaliczenia do końca sesji poprawkowej lub do dnia wyznaczonego egzaminu z tych zajęć.

6. Studentowi, który z uzasadnionych przyczyn nie odbył praktyki lub obozu w wyznaczonym terminie, dziekan może zezwolić na ich odbycie w innym terminie. Student może wówczas ubiegać się o wpis warunkowy na następny semestr na warunkach określonych przez dziekana.

7. Nieusprawiedliwiona nieobecność lub usunięcie studenta z praktyki lub obozu jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej odpowiednio z praktyki lub obozu.

8. W przypadku stwierdzenia przez prowadzącego w trakcie procedury zaliczania, niesamodzielnej pracy studenta lub korzystania przez niego z niedozwolonych materiałów – student otrzymuje ocenę niedostateczną z tego zaliczenia. Prowadzący może w takim przypadku skierować zawiadomienie do dziekana o czynie uchybiającym godności studenta i nieetycznym postępowaniu.

9. Praktyki realizowane w toku studiów zaliczane są na podstawie przedłożonej przez studenta dokumentacji i opinii opiekuna praktyki. Warunkiem zaliczenia jest odbycie w ramach praktyki zajęć w wymiarze określonym w planie i programie studiów. Student realizujący praktykę zobowiązany jest pokryć we własnym zakresie koszty obligatoryjnego, w ramach danej praktyki ubezpieczenia (w przypadku studentów kierunku studiów pielęgniarstwo również ubezpieczenia NNW rozszerzonego o ekspozycję zawodową na materiał zakaźny), jeżeli danego ubezpieczenia nie opłaca Akademia.

10. Na podstawie przedłożonej umowy o pracę lub innej formy zatrudnienia, stażu lub wolontariatu oraz opinii podmiotu zatrudniającego lub organizującego staż lub wolontariat kierownik praktyk może zaliczyć studentowi, na jego wniosek, praktykę, w całości lub w części, w ramach wykonywanej przez niego pracy zawodowej, stażu lub wolontariatu, jeżeli takie rozwiązanie pozwala na osiągnięcie efektów uczenia się określonych w danym programie studiów dla praktyki zawodowej.

11. Student uczestniczący w pracach badawczych może być zwolniony z udziału w niektórych zajęciach z których tematycznie związana jest realizowana praca. Studentowi można ponadto zaliczyć ćwiczenia, zajęcia seminaryjne, egzamin z zajęć, z których tematycznie związana jest dana praca, a jej wykonywanie pozwala na osiągnięcie efektów uczenia się określonych w programie tych zajęć.

12. Na uzasadniony wniosek studenta kierownik katedry/zakładu/pracowni może studentowi zaliczyć zajęcia z dyscypliny lub konkurencji sportowej, w której student reprezentuje wysoki poziom sportowy.

13. Student otrzymuje informację o wyniku zaliczenia zajęć w terminie do 7 dni od wystawienia oceny.

14. W ciągu 7 dni od daty zakończenia zajęć lub ogłoszenia wyniku ich zaliczeń, w przypadku zastrzeżeń co do formy zaliczenia lub bezstronności przy wystawianiu oceny, studentowi przysługuje odwołanie do dziekana, który może zarządzić komisyjne sprawdzenie uzyskanych przez studenta wyników.

15. Nieobecność studenta na zajęciach usprawiedliwiają:

1) zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolności do nauki lub konieczności opieki nad dzieckiem, wydane przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego,

2) imienne wezwanie studenta do osobistego stawiennictwa, wystosowane przez właściwy organ administracji państwowej,

3) pismo dziekana lub innej upoważnionej przez niego osoby, 4) pismo prorektora ds. studenckich.

16. Student jest zobowiązany uprzedzić prowadzącego zajęcia o przyczynie i przewidywanym okresie nieobecności, jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry wiadoma, oraz okazać zaświadczenie lekarskie lub usprawiedliwienie najpóźniej w terminie 3 dni od daty wystawienia.

17. Prowadzący zajęcia ma prawo nie dopuścić do zajęć dydaktycznych lub usunąć z zajęć dydaktycznych studenta posiadającego przeciwwskazania zdrowotne oraz studenta, którego stan lub zachowanie wskazuje na spożycie alkoholu lub narkotyków, leków psychotropowych lub innych substancji o działaniu odurzającym lub psychoaktywnym, a także w przypadku, gdy w opinii prowadzącego zachowanie studenta zagraża zdrowiu lub życiu innych uczestników zajęć lub znacząco utrudnia realizację procesu dydaktycznego.

18. Student przystępując do egzaminu na wezwanie prowadzącego egzamin ma obowiązek okazania dokumentu potwierdzającego jego tożsamość.

Egzaminy - § 18

1. Egzamin jest sprawdzianem stopnia osiągniętych przez studenta efektów uczenia się - wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, założonych w programie zajęć.

2. Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest uzyskanie pozytywnej oceny z przewidzianej formy realizacji zajęć.

3. W trakcie sesji egzaminacyjnej student może przystąpić do jednego egzaminu w danym dniu.

4. W przypadku uzyskania na egzaminie oceny niedostatecznej, studentowi przysługuje prawo do złożenia egzaminu poprawkowego w terminie sesji poprawkowej. Na wniosek studenta, w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach, dziekan może wyznaczyć egzamin w innym terminie.

5. Student jest zobowiązany uprzedzić prowadzącego egzamin lub kierownika katedry/zakładu lub pracowni o przyczynie i nieobecności na egzaminie, jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry wiadoma, oraz okazać zaświadczenie lekarskie lub usprawiedliwienie najpóźniej w terminie 3 dni od daty egzaminu.

6. Na wniosek studenta, który nie przystąpił do egzaminu w terminie, z ważnych uzasadnionych powodów, dziekan może przywrócić termin, jeżeli student udokumentuje, że nieobecność studenta na egzaminie nastąpiła bez jego winy.

7. Wniosek o przywrócenie terminu należy złożyć do 7 dni od daty egzaminu, zaś przywrócenie terminu nie może nastąpić później niż w sesji egzaminów poprawkowych.

8. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności studenta na egzaminie lub niedopuszczenia studenta do egzaminu, egzaminator dokonuje wpisu oceny niedostatecznej.

9. Jeżeli w trakcie egzaminu, prowadzący stwierdzi niesamodzielną pracę studenta lub korzystanie przez niego z niedozwolonych materiałów – student otrzymuje ocenę niedostateczną z tego egzaminu. Prowadzący może w takim przypadku skierować zawiadomienie do dziekana o czynie uchybiającym godności studenta i nieetycznym postępowaniu.

10. Kierownik katedry/zakładu/pracowni może wyznaczyć wcześniejszy, „zerowy” termin egzaminu oraz warunki przystąpienia do niego. Egzamin „zerowy” jest egzaminem dodatkowym.

11. W przypadku egzaminów ustnych student otrzymuje informację o wyniku egzaminu bezpośrednio po jego przeprowadzeniu, poprzez wpisanie oceny do dokumentacji rejestrującej osiągnięcia studenta lub w inny przyjęty w Akademii sposób.

12. W uzasadnionych przypadkach studenci z niepełnosprawnością, najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem sesji egzaminacyjnej, mogą ubiegać się o:

1) zmianę formy egzaminu (np. z pisemnego na ustny lub odwrotnie),

2) dostosowanie formy zaliczenia do indywidualnych wymagań studenta z niepełnosprawnością (np. przygotowania arkusza egzaminacyjnego dostosowanego do stopnia niepełnosprawności, lub dostosowania egzaminu z zajęć praktycznych) po wcześniejszym zgłoszeniu i ustaleniu formy egzaminu właściwej dla niepełnosprawności studenta,

3) innej formy wsparcia mającej na celu umożliwienia studentowi z niepełnosprawnością bez żadnych ograniczeń przystąpienia do egzaminu.

Egzamin komisyjny - § 19

1. W przypadku zastrzeżeń co do formy lub przebiegu egzaminu student ma prawo złożyć wniosek do właściwego dziekana o przeprowadzenie egzaminu komisyjnego.

2. Student składa wniosek, o którym mowa w ust. 1, w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od daty ogłoszenia wyników egzaminu, co do którego student zgłasza zastrzeżenia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia przez dziekana wniosku studenta o przeprowadzenie egzaminu komisyjnego dziekan wyznacza termin tego egzaminu w najkrótszym możliwym terminie, informując jednocześnie studenta o dacie, godzinie i miejscu przeprowadzenia egzaminu komisyjnego.

3. Dziekan może również zarządzić egzamin komisyjny z własnej inicjatywy lub na wniosek egzaminatora.

4. Egzamin komisyjny odbywa się przed komisją powołaną przez dziekana, w której skład wchodzą:

1) dziekan lub prodziekan, jako przewodniczący,

2) kierownik katedry/zakładu lub pracowni albo upoważniony pracownik naukowo-dydaktyczny, jako egzaminator,

3) osoba uprzednio egzaminująca studenta jako członek komisji,

5. W egzaminie komisyjnym na wniosek studenta może uczestniczyć wskazany przez niego obserwator.

6. Egzamin komisyjny może mieć formę ustną lub pisemną.

7. Jeżeli zastrzeżenia studenta dotyczą egzaminu pisemnego to egzamin może polegać na komisyjnym sprawdzeniu i ocenie pracy egzaminacyjnej.

8. Pozytywną ocenę z egzaminu komisyjnego zalicza się do obliczenia średniej ocen, pomijając ocenę z egzaminu zakwestionowanego.

9. Wyniki egzaminu komisyjnego są ostateczne i nie przysługuje od nich ponowne odwołanie w trybie określonym w ust. 1.

Wpis na semestr wyższy - § 20

1. Okresem zaliczeniowym na studiach jest semestr.

2. Warunkiem wpisu na semestr wyższy jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zaliczeń i egzaminów obowiązujących w poprzednim semestrze oraz wymaganej liczby punktów ECTS, a także uiszczenie wszystkich należnych opłat.

3. Wpisu na semestr wyższy dokonuje dziekan.

4. W przypadku braku zaliczenia lub uzyskania na egzaminie oceny niedostatecznej, nie więcej niż z trzech zajęć, dziekan na uzasadniony wniosek studenta, złożony w terminie maksymalnie do siedmiu dni po zakończeniu sesji poprawkowej w danym semestrze, której koniec określa szczegółowa organizacja roku akademickiego w danym wydziale, może wydać decyzję o wpisie warunkowym na semestr wyższy i wyrazić zgodę na powtarzanie zajęć. W przypadku ponownego niezaliczenia tych zajęć do końca następnego semestru (o ile nie wyznaczono innego terminu na ponowne zaliczenie danych zajęć) dziekan może skreślić studenta z powodu stwierdzenia braku postępów w nauce lub niezaliczenia semestru w terminie. W szczególnie uzasadnionych i udokumentowanych sytuacjach, uniemożliwiających zaliczenie zajęć, dziekan może podjąć inną decyzję.

5. Podstawą zaliczenia semestru studentowi skierowanemu na studia do innej uczelni w ramach wymiany międzynarodowej jest wywiązanie się z warunków określonych w Porozumieniu o programie studiów, które zostało zatwierdzone przez koordynatora wydziałowego, zaś w przypadku wymiany krajowej podstawą zaliczenia semestru jest wywiązanie się przez studenta z warunków określonych w decyzji dziekana o przyznaniu IOS.

Powtarzanie semestru, roku - § 21

1. W przypadku niezaliczenia więcej niż trzech zajęć student może ubiegać się o powtarzanie semestru. Wniosek o powtarzanie semestru składa się w terminie maksymalnie do siedmiu dni po zakończeniu sesji poprawkowej w danym semestrze, której koniec określa szczegółowa organizacja roku akademickiego w danym wydziale.

2. Warunkiem dopuszczenia do powtarzania semestru jest dokonanie wpłaty za niezaliczone zajęcia. Wysokość opłat z tytułu niezadowalających wyników w nauce określają odrębne przepisy obowiązujące w Akademii w danym roku akademickim dla danego cyklu kształcenia.

3. Studentowi, który powtarza semestr lub rok studiów uznaje się punkty ECTS za zajęcia zaliczone w poprzednich semestrach.

4. Student, który nie zaliczył semestru lub roku z powodu niezadowalających wyników w nauce może uzyskać zgodę na powtarzanie tego samego roku lub semestru nie więcej niż raz.

Skreślenia z listy studentów - § 22

1. Dziekan skreśla studenta z listy studentów w następujących przypadkach:

1) niepodjęcia studiów,

2) pisemnej rezygnacji ze studiów,

3) niezłożenia pracy dyplomowej lub egzaminu dyplomowego w określonym terminie,

4) ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z uczelni.

2. Dziekan stwierdza niepodjęcie przez studenta studiów, jeśli bez uzasadnionej przyczyny nie stawi się na zajęcia przez okres pierwszych dwóch tygodni, a w przypadku studentów studiów niestacjonarnych – przez okres dwóch tygodni od rozpoczęcia zajęć. Student ma obowiązek powiadomić pisemnie dziekana o przyczynie usprawiedliwiającej jego niestawiennictwo na zajęciach bezpośrednio po jej powstaniu, a przed upływem dwóch pierwszych tygodni i odpowiednio dwóch tygodni od rozpoczęcia zajęć, pod rygorem uznania przez dziekana, że nie podjął on studiów.

3. W przypadku rezygnacji ze studiów student jest zobowiązany złożyć do właściwego dziekana pisemne oświadczenie o rezygnacji.

4. Podstawą decyzji dziekana o skreśleniu z listy studentów z powodu ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z uczelni jest prawomocna decyzja odpowiedniej komisji dyscyplinarnej.

5. Dziekan może skreślić studenta z listy studentów w przypadku:

1) stwierdzenia braku udziału w obowiązkowych zajęciach,

2) stwierdzenia braku postępów w nauce,

3) nieuzyskania zaliczenia semestru lub roku w określonym terminie,

4) niewniesienia opłat związanych z odbywaniem studiów.

6. Dziekan może skreślić studenta z listy studentów w przypadku niewniesienia przez niego opłat związanych z odbywaniem studiów, jeśli student nie uiści opłaty w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania do zapłaty należności.

7. Dziekan może skreślić studenta z listy studentów z powodu niezaliczenia w terminie semestru lub roku studiów, jeśli student nie uzyska zgody dziekana na powtarzanie roku lub wpisu warunkowego.

8. Skreślenie z listy studentów następuje w drodze decyzji administracyjnej. Decyzje, o których mowa w § 22 niniejszego regulaminu, dziekan wydaje w formie pisemnej, które przekazywane są zainteresowanemu za pokwitowaniem odbioru lub przekazywane w drodze elektronicznej (w tym poprzez system do elektronicznej obsługi studentów), na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego i ustawie. Od decyzji dziekana, studentowi przysługuje odwołanie do rektora w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Decyzja rektora jest ostateczna.

9. Decyzje o skreśleniu z listy studentów oraz inne decyzje mające charakter decyzji administracyjnych, wydawane przez organy Akademii lub z ich upoważnienia, mogą być, na zasadach określonych przez rektora lub z jego upoważnienia, przekazywane studentom w drodze i trybie określonym w art. 358a ustawy.

Wznowienie studiów - § 23

1. Ponowne przyjęcie na studia osoby, która została skreślona z listy studentów z powodu niezaliczenia pierwszego semestru studiów, następuje na ogólnych zasadach rekrutacji, chyba że dziekan w indywidualnej sprawie postanowi inaczej.

2. Osoba, która została skreślona z listy studentów ma prawo do jednokrotnego wznowienia studiów, z zastrzeżeniem możliwości jednego dodatkowego wznowienia studiów wyłącznie w celu złożenia pracy dyplomowej i przystąpienia do egzaminu dyplomowego lub tylko przystąpienia do egzaminu dyplomowego, którego warunki i zasady określa ust. 8. Wznowienie studiów jest możliwe wyłącznie w okresie 3 lat od daty ostatniego skreślenia z listy studentów AWF Warszawa.

3. Wznowienie studiów jest możliwe wyłącznie na ten sam kierunek studiów, na którym nastąpiło skreślenie studenta.

4. Wniosek o wznowienie studiów student składa do dziekana przed rozpoczęciem semestru na który ma nastąpić wznowienie i z zastrzeżeniem zasad odrębnych wznowienia w celu złożenia pracy dyplomowej i przystąpienia do egzaminu dyplomowego lub tylko przystąpienia do egzaminu dyplomowego, określonych w ust. 8.

5. W decyzji dziekan określa semestr wznowienia studiów, z zastrzeżeniem uregulowań odrębnych określonych ust. 8, oraz w przypadku zmian wprowadzonych do programu studiów, ustala dla studenta wznawiającego studia różnice programowe i liczbę punktów ECTS do uzupełnienia.

6. Wznowienie studiów następuje od początku semestru. Warunek ten nie dotyczy wznowień w przypadku, o którym mowa w ust. 8.

7. Studentowi po wznowieniu studiów są uznawane zdobyte wcześniej punkty ECTS za zrealizowane zajęcia w obowiązującym programie studiów. Zapis § 14 ust. 8-10 niniejszego regulaminu stosuje się odpowiednio.

8. W przypadku wznawiania studiów wyłącznie w celu złożenia pracy dyplomowej i przystąpienia do egzaminu dyplomowego lub tylko przystąpienia do egzaminu dyplomowego, dziekan wznawia studia na dzień złożenia pracy dyplomowej i/lub przystąpienia do egzaminu dyplomowego, bez zobowiązywania wznawiającego studia do uzupełnienia różnic programowych, chyba że w wyniku wznowienia w powyższym trybie osoba wznawiająca studia miałaby nie uzyskać stosownych uprawnień uzyskiwanych przez osobę kończąca studia na danym kierunku i poziomie kształcenia. W powyższym przypadku osoba wznawiająca studia zobowiązana jest do uzupełnienia równic programowych, jednak wznowienie takie (wyłącznie w celu złożenia pracy dyplomowej i przystąpienia do egzaminu dyplomowego lub tylko przystąpienia do egzaminu dyplomowego) jest nadal traktowane jako jedno dodatkowe wznowienie, o którym mowa w ust. 2.

9. Możliwość wznowienia studiów w AWF Warszawa nie dotyczy osób, które zostały skreślone z listy studentów z powodu prawomocnego ukarania karą dyscyplinarną wydalenia z uczelni.

10. Wznowienie studiów nie jest możliwe w przypadku gdy w Akademii nie jest już prowadzony dany kierunek studiów.

11. Do wznowienia studiów stosuje się odpowiednio zapis § 25 ust. 10 niniejszego regulaminu.

Odpłatność za studia - § 24

1. Akademia pobiera opłaty za świadczone usługi edukacyjne wskazane w art. 79 ust. 1 i 2 ustawy.

2. Szczegółowe zasady pobierania opłat, o których mowa w ust. 1, w tym tryb i warunki zwalniania studentów w całości lub w części z tych opłat, ustala senat Uczelni, a ich wysokość - Rektor Uczelni, na podstawie art. 80 ust. 2 ustawy, w związku z art. 23 ust. 1 ustawy.

Urlopy - § 25

1. Student może wystąpić o urlop w przypadku:

1) długotrwałej choroby,

2) równoczesnego studiowania na drugim kierunku lub odbywania studiów zagranicznych,

3) udziału w przygotowaniach do igrzysk olimpijskich, mistrzostw świata, Europy lub innych imprez równorzędnych,

4) ciąży lub opieki nad dzieckiem,

5) ważnych okoliczności losowych.

2. Student może ubiegać się o urlop z powodów zdrowotnych bezpośrednio po zaistnieniu przyczyny stanowiącej podstawę do jego udzielenia, potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim o czasowej niezdolności do studiowania, wydanym przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego. Po zakończeniu urlopu, student ma obowiązek przedłożyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kontynuowania studiów w Akademii.

3. Na wniosek studenta dziekan może przyznać urlop krótkoterminowy lub długoterminowy na zasadach i w trybie określonym w niniejszym regulaminie. Urlopu udziela się z zasady na okres 1 roku, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

4. Studentce w ciąży dziekan udziela urlopu na okres do dnia urodzenia dziecka, studentowi będącemu rodzicem udziela się urlopu na okres do 1 roku – z tym że jeżeli koniec urlopu przypada w trakcie semestru, urlop może być przedłużony do końca tego semestru.

5. Decyzja dziekana określa indywidualnie czas trwania urlopu, po analizie złożonego przez studenta wniosku z zastrzeżeniem ust. 4.

6. Udzielenie urlopu przez dziekana automatycznie przedłuża termin planowego ukończenia studiów, o ile dziekan, na wniosek studenta w indywidualnej sytuacji, nie postanowi inaczej.

7. W okresie urlopu student zachowuje prawa studenta.

8. W trakcie urlopu student może, za zgodą dziekana, uczestniczyć w niektórych zajęciach oraz przystępować do zaliczeń i egzaminów. W przypadku urlopu z powodów zdrowotnych konieczne jest przedłożenie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach.

9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. szkolenie na najwyższym poziomie sportowym, które uniemożliwia przebywanie na uczelni w bardzo długich okresach) student może ubiegać się o przedłużenie urlopu do lat trzech.

10. Podjęcie studiów po urlopie przyznanym przez dziekana następuje na te same studia i na semestr, od którego student był urlopowany, jeżeli studia te są nadal prowadzone. W sytuacji, gdy studia wygasły i prowadzone są w innej formie studiów, dziekan określa różnice programowe i rok studiów na który, osoba podejmująca kształcenie, zostanie wpisana. Student powracający z urlopu może być również zobowiązany przez dziekana do wyrównania różnic programowych wynikających ze zmian zaistniałych w planie i programie studiów. Studentowi na okres wyrównywania różnic przyznaje się IOS, jeżeli dziekan nie postanowi inaczej.

Odpowiedzialność dyscyplinarna studentów - § 26

1. Student podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej za naruszenie przepisów obowiązujących w uczelni oraz za czyn uchybiający godności studenta.

2. Karami dyscyplinarnymi w Akademii są:

1) upomnienie,

2) nagana,

3) nagana z ostrzeżeniem,

4) zawieszenie w określonych prawach studenta na okres do jednego roku,

5) wydalenie z uczelni.

3. Zasady i tryb odpowiedzialności dyscyplinarnej studentów określa ustawa.

Nagrody i wyróżnienia - § 27

1. Studentom wyróżniającym się szczególnymi wynikami w nauce, działalnością badawczą, artystyczną lub w sporcie, aktywnością społeczną mogą być przyznane:

1) stypendia ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego,

2) stypendia z własnego funduszu stypendialnego,

3) stypendium rektora dla najlepszych studentów wypłacane z funduszu stypendialnego,

4) nagrody fundowane przez instytucje państwowe, towarzystwa naukowe itp.,

5) medale Uczelni,

6) nagrody rektora lub dziekana.

2. Szczegółowe zasady i tryb przyznawania stypendiów i nagród wymienionych w ust. 1 określają odrębne przepisy.

3. Absolwentowi, który przedstawił wyróżnioną pracę dyplomową, rektor na wniosek dziekana może przyznać nagrodę lub list wyróżniający.

Praca dyplomowa - § 28

1. Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem zagadnienia naukowego lub praktycznego prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane ze studiami na danym kierunku, poziomie i profilu oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania.

2. Temat pracy dyplomowej student ustala z promotorem najpóźniej do końca semestru rozpoczynającego seminarium dyplomowe. Za zgodą dziekana praca dyplomowa może być wynikiem badań zespołowych, jeśli w pracach badawczych można wyodrębnić indywidualny udział każdego ze studentów.

3. Pracę dyplomową student wykonuje pod kierunkiem promotora. Promotorem pracy dyplomowej może być nauczyciel akademicki ze stopniem co najmniej doktora habilitowanego lub upoważniony przez dziekana nauczyciel akademicki ze stopniem doktora, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

4. Na kierunku studiów pielęgniarstwo promotorem pracy licencjackiej (kazuistycznej) może być nauczyciel akademicki posiadający prawo wykonywania zawodu pielęgniarki i co najmniej tytuł zawodowy magistra. Nauczyciel akademicki ze stopniem co najmniej doktora habilitowanego lub upoważniony przez dziekana nauczyciel akademicki ze stopniem doktora (nieposiadający prawa do wykonywania zawodu pielęgniarki) może by promotorem pracy dyplomowej teoretycznej.

5. (uchylony).

6. Promotorem pracy dyplomowej może być także nauczyciel akademicki spoza Akademii. Decyzję w tej sprawie podejmuje dziekan.

7. Praca dyplomowa może być prowadzona w innej uczelni, instytucji naukowej, w tym zagranicznej, na podstawie umowy. Wydanie wspólnego dyplomu ukończenia studiów określają zasady zawarte w umowie.

8. Na wniosek studenta dziekan może wyrazić zgodę na przygotowanie pracy i przeprowadzenie egzaminu dyplomowego w języku obcym. Warunki przystępowania i przeprowadzania egzaminu dyplomowego w języku obcym ustala rada wydziału.

9. Oceny pracy dyplomowej dokonuje promotor oraz jeden recenzent wybrany z grona specjalistów w danej dziedzinie. Recenzentem może być nauczyciel akademicki ze stopniem co najmniej doktora. Dopuszcza się powołanie recenzenta spoza Uczelni niebędącego nauczycielem akademickim, posiadającego wiedzę i doświadczenie praktyczne w danym obszarze wiedzy. Recenzja pracy dyplomowej jest jawna, o ile przedmiot pracy dyplomowej nie jest objęty tajemnicą prawnie chronioną.

10. Dziekan wydziału w szczegółowej organizacji roku akademickiego określa terminy złożenia prac dyplomowych przez studentów.

11. Na wniosek kierującego pracą lub na uzasadnioną prośbę studenta dziekan może w wyjątkowych przypa

jednak niż o trzy miesiące. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. zmiana promotora) dziekan może podjąć inną decyzję.

12. Praca dyplomowa jest składana w formie tekstowej cyfrowej określonej w regulaminie dyplomowania lub przez dziekana wydziału. Do pracy dyplomowej dołącza się formularz informacyjny, a jeżeli student wystąpi o wydanie odpisu dyplomu w tłumaczeniu na język obcy – również tytuł pracy w tym języku.

13. Prace dyplomowe podlegają sprawdzeniu przed egzaminem dyplomowym w zakresie naruszenia przepisów o prawie autorskim z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego, o którym mowa w art. 351 ust. 1 ustawy, na zasadach określonych w Uczelni. Prace dyplomowe, których treść jest chroniona na podstawie przepisów o ochronie informacji niejawnych nie podlegają weryfikacji w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym.

14. W przypadku podejrzenia naruszenia przez studenta cudzych praw autorskich dziekan powiadamia rektora w celu przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub dyscyplinarnego.

Egzamin dyplomowy  - § 29

1. Studia pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kończą się złożeniem egzaminu dyplomowego.

2. Szczegółowy zakres oraz formę i sposób zdawania egzaminu dyplomowego określa rada wydziału.

3. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu dyplomowego jest:

1) osiągnięcie określonych w programie studiów efektów uczenia się,

2) odbycie praktyk i obozów, jeżeli są one przewidziane w planach i programach studiów,

3) uzyskanie odpowiedniej liczby punktów ECTS, określonych dla danego kierunku studiów,

4) złożenie pracy dyplomowej i uzyskanie co najmniej dostatecznych ocen od promotora i recenzenta (pozytywna ocena pracy dyplomowej), jeżeli plan i program studiów przewidują obowiązek złożenia pracy dyplomowej,

5) złożenie pracy dyplomowej w wersji elektronicznej oraz uzyskanie pozytywnej opinii w zakresie sprawdzenia w jednolitym systemie antyplagiatowym, w przypadku, gdy praca dyplomowa ma charakter pisemny,

6) złożenie wymaganych dokumentów oraz uregulowania wszystkich zobowiązań.

4. Egzamin dyplomowy może mieć charakter otwarty. Decyzję o przeprowadzeniu egzaminu otwartego podejmuje dziekan wydziału. Uczestnicy egzaminu otwartego niebędący członkami komisji nie zadają pytań dyplomantowi oraz nie biorą udziału w obradach w części niejawnej oceniającej egzamin studenta.

Egzamin dyplomowy na studiach pierwszego stopnia - § 30

1. Jeżeli plan i program studiów pierwszego stopnia na danym kierunku nie przewiduje obowiązku złożenia pracy dyplomowej, egzamin dyplomowy, w zależności od uchwały rady wydziału może składać się z części praktycznej lub części teoretycznej albo z obu tych form, przy czym część teoretyczna może mieć formę pisemną lub ustną.

2. Jeśli na danym kierunku studiów pierwszego stopnia rada wydziału ustali egzamin składający się z części teoretycznej i praktycznej, a część teoretyczna - z części ustnej i pisemnej, egzamin uważa się za zdany, jeśli student uzyska z każdej części egzaminu ocenę co najmniej dostateczną. Każda z części egzaminu podlega odrębnej ocenie.

3. Ocena końcowa egzaminu jest średnią arytmetyczną z uzyskanych na egzaminie wszystkich ocen wymienionych w ust. 2 i ustalana jest zgodnie z zasadą:

do 2,99 - niedostateczny (2,0)

od 3,0  do 3,24 - dostateczny (3,0),

od 3,25 do 3,74 - dostateczny plus (3,5),

od 3,75 do  4,24 - dobry (4,0),

od 4,25 do 4,74 - dobry plus (4,5),

od 4,75 - bardzo dobry (5,0).

4. Egzamin dyplomowy student składa przed komisją powołaną przez dziekana wydziału, właściwą dla danego kierunku studiów. Egzamin dyplomowy jest udokumentowany protokołem.

5. Termin egzaminu dyplomowego ustala dziekan wydziału.

6. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu dyplomowego w ustalonym terminie dziekan wyznacza drugi termin egzaminu jako termin ostateczny.

7. Drugi termin egzaminu powinien się odbyć przed upływem 2 miesięcy od daty pierwszego egzaminu dyplomowego.

8. W przypadku uzyskania na poprawkowym egzaminie dyplomowym oceny niedostatecznej dziekan wydaje decyzję o skreśleniu z listy studentów.

9. Jeśli plan i program studiów przewiduje obowiązek złożenia pracy dyplomowej, warunki i sposób składania egzaminu dyplomowego określa § 31 niniejszego regulaminu.

Egzamin dyplomowy na studiach drugiego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich - § 31

1. Egzamin dyplomowy odbywa się przed komisją powołaną przez dziekana lub przez osobę przez niego upoważnioną, w skład, której wchodzą przewodniczący, promotor oraz recenzent. Dopuszcza się rozszerzenie składu komisji o eksperta spoza Akademii z danej dziedziny wiedzy.

2. Egzamin dyplomowy odbywa się w terminie do 6 tygodni od daty złożenia przez studenta pracy dyplomowej, o ile dziekan nie postanowi inaczej.

3. Egzamin dyplomowy jest egzaminem ustnym i jest dokumentowany protokołem.

4. Ocena końcowa egzaminu dyplomowego jest średnią arytmetyczną ocen z udzielonych odpowiedzi i jest ustalana zgodnie z zasadą:

do 2,99 - niedostateczny (2,0)

od 3,0  do 3,24 - dostateczny (3,0),

od 3,25 do 3,74 - dostateczny plus (3,5),

od 3,75 do  4,24 - dobry (4,0),

od 4,25 do 4,74 - dobry plus (4,5),

od 4,75 - bardzo dobry (5,0).

5. W przypadku uzyskania z egzaminu dyplomowego oceny niedostatecznej dziekan wyznacza termin egzaminu poprawkowego, jako termin ostateczny.

6. W przypadku uzyskania przez studenta w drugim terminie egzaminu oceny niedostatecznej, dziekan wydaje decyzję o skreśleniu z listy studentów.

Ukończenie studiów - § 32 - § 34

§ 32

1. Ukończenie studiów następuje po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy dyplomowej i zdaniu egzaminu dyplomowego lub, jeżeli plan i program studiów na danym kierunku nie przewiduje obowiązku złożenia pracy dyplomowej, uzyskaniu pozytywnej oceny z egzaminu dyplomowego. Absolwent otrzymuje dyplom ukończenia studiów wyższych na podstawie decyzji komisji egzaminu dyplomowego.

2. Student po złożeniu egzaminu dyplomowego staje się absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

3. Akademia wydaje absolwentowi, w terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów, dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu oraz ich 2 odpisy, w tym na wniosek studenta złożony do dnia ukończenia studiów:

1) odpis dyplomu w języku angielskim albo w innym języku obcym, jeśli w innym języku obcym było prowadzone kształcenie na tych studiach;

2) odpis suplementu do dyplomu w języku angielskim albo w innym języku obcym, jeśli w innym języku obcym było prowadzone kształcenie na tych studiach.

3a. Uczelnia wydaje, na wniosek studenta lub absolwenta, dodatkowy odpis dyplomu ukończenia studiów lub odpis suplementu do dyplomu, w języku polskim lub w języku obcym, o którym mowa w ust. 3.

3b. Jeżeli student wnioskuje o wydanie dyplomu i suplementu do dyplomu w języku obcym (o którym mowa w ust. 3) i wnosi o zamieszczenie dodatkowych informacji w suplemencie, zobowiązany jest do przedstawienia tych informacji w tym języku obcym.

4. Podstawą obliczania ostatecznego wyniku studiów są:

1) średnia arytmetyczna ocen z egzaminów i zaliczeń z uwzględnieniem ocen niedostatecznych, uzyskanych w trakcie studiów,

2) średnia arytmetyczna ocen z pracy dyplomowej wystawionych przez promotora i recenzenta, jeżeli złożenie takiej pracy jest wymagane w planach i programach studiów na danym kierunku,

3) średnia arytmetyczna ocen z egzaminu dyplomowego.

5. Ostateczny wynik studiów stanowi:

1) w przypadku studiów pierwszego stopnia, jeżeli plan i program studiów nie przewiduje złożenia pracy dyplomowej: 60% - średnia arytmetyczna ocen z egzaminów i zaliczeń, z uwzględnieniem ocen niedostatecznych uzyskanych w trakcie studiów i 40% - średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z egzaminu dyplomowego,

2) w przypadku studiów pierwszego stopnia - jeżeli plan i program studiów przewiduje złożenie pracy dyplomowej oraz studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich: 60% - średnia arytmetyczna ocen z egzaminów i zaliczeń, z uwzględnieniem ocen niedostatecznych uzyskanych w trakcie studiów, 30% - ocena pracy dyplomowej, 10% - ocena egzaminu dyplomowego.

6. W dyplomie ukończenia studiów wyższych wpisuje się ostateczny wynik studiów wyrównywany do pełnej oceny zgodnie z zasadą:

do 3,75 - dostateczny (3,0),

od 3,76 do 4,40 - dobry (4,0),

od 4,41 - bardzo dobry (5,0).

7. Wyrównanie do pełnej oceny dotyczy tylko wpisu do dyplomu, natomiast we wszystkich innych zaświadczeniach określa się rzeczywisty wynik studiów, obliczony jak w ust. 5 i 6.

8. Ostateczny wynik studiów (podany z dokładnością do 0,01) jest podstawą klasyfikacji (rankingu) absolwentów.

9. Na uzasadniony wniosek przewodniczącego komisji egzaminacyjnej dziekan może uhonorować studenta wyróżnieniem. Dziekan może zasięgnąć, przed podjęciem decyzji o wyróżnieniu, opinii komisji lub recenzenta albo promotora albo też upoważnić do decyzji w powyższej sprawie wyznaczonego przez siebie prodziekana.

§ 33

1. W razie podejrzenia, w trakcie postępowania o nadanie tytułu zawodowego, popełnienia przez studenta czynu polegającego na przypisaniu sobie autorstwa istotnego fragmentu lub innych elementów cudzego utworu, rektor niezwłocznie poleca przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego przez rzecznika dyscyplinarnego ds. studentów. W przypadku, jeśli jednocześnie zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa równocześnie z poleceniem przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego może zawiesić studenta w prawach studenta, aż do czasu wydania orzeczenia przez komisję dyscyplinarną.

2. Jeżeli w wyniku postępowania wyjaśniającego, o którym mowa w ust. 1, zebrany materiał potwierdza popełnienie czynu polegającego na przypisaniu sobie przez studenta autorstwa istotnego fragmentu lub innych elementów cudzego utworu, rektor wstrzymuje postępowanie o nadanie tytułu zawodowego aż do czasu wydania orzeczenia przez komisję dyscyplinarną oraz składa zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

3. W przypadku gdy w pracy dyplomowej stanowiącej podstawę nadania tytułu zawodowego osoba ubiegająca się o ten tytuł przypisała sobie autorstwo istotnego fragmentu lub innych elementów cudzego utworu lub ustalenia naukowego, rektor, w drodze decyzji administracyjnej, stwierdza nieważność dyplomu.

§ 34

1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie wraz z początkiem roku akademickiego 2019/2020, zgodnie z art. 263 ust. 1 Ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę –

Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz.1669 z późn. zm.).

2. Z dniem wejścia w życie regulaminu, o którym mowa w ust. 1, uchyla się regulamin studiów AWF w Warszawie z dnia 17 marca 2009 roku (z późn. zm.).

3. W sprawach nieuregulowanych przepisami niniejszego regulaminu stosuje się przepisy ustawy oraz jej rozporządzeń wykonawczych, określających zasady odbywania studiów w uczelni publicznej.

Regulamin studiów doktoranckich AWF w Warszawie

- obowiązujący od początku roku akademickiego 2018/2019 pobierz