Opisy kierunków

Wychowanie Fizyczne studia II stopnia

Studia na kierunku wychowanie fizyczne to oferta skierowana do osób, które  pasjonują się sportem, lubią wysiłek fizyczny i preferują zdrowy styl życia, które w pracy zawodowej cenią sobie kontakt z drugim człowiekiem i poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów, instruktorów oraz animatorów imprez sportowych i rekreacyjnych.

Kształcenie na kierunku wychowanie fizyczne odbywa się w formie stacjonarnej i niestacjonarnej. Studenci zdobywają pogłębioną wiedzę z zakresu nauk społecznych, przyrodniczych, nauk o kulturze fizycznej, ekonomicznych i prawa oświatowego oraz umiejętność wykorzystania jej w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Uczestnicy studiów nabywają umiejętność samodzielnego planowania, realizacji i ewaluacji aktywności fizycznej służącej zdrowiu, wypoczynkowi i urodzie oraz promowania zdrowego stylu życia, oddziaływania na osobowość i organizm człowieka w celu zaspokojenia jego potrzeb związanych z uczestnictwem w kulturze fizycznej.

Możliwe do wyboru

Instruktor sportu:

> Judo

> Koszykówka

> Kulturystyka

> Lekkoatletyka

> Narciarstwo alpejskie *

> Piłka nożna

> Piłka ręczna

> Piłka siatkowa

> Pływanie

> Snowboard *

> Tenis *

> Trójbój siłowy

> Zapasy

> Żeglarstwo deskowe *

Specjalizacje trenerskie:

> Koszykówka

> Kulturystyka

> Lekkoatletyka

> Piłka nożna

> Piłka ręczna

> Piłka siatkowa

> Pływanie *

> Podnoszenie ciężarów

> Tenis *

> Trójbój siłowy

Inne:

> Gimnastyka korekcyjna *

> Menedżer sportu

* tylko na studiach stacjonarnych

UWAGA! specjalizacje będą uruchomione tylko wtedy, gdy zapisze się odpowiednia liczba studentów.


Sport studia II stopnia

Opis sylwetki absolwenta dla wszystkich specjalności (ogólnie):

Absolwent studiów posiada wiedzę pogłębioną o biomedyczne i psychospołeczne aspekty sportu klasyfikowanego, dydaktyczne uwarunkowania pracy z uzdolnionymi sportowcami oraz organizowania aktywności sportowej osób w różnym wieku. Posiada umiejętność kreatywnego wpływania na rozwój sportu, potrafi organizować pracę grupową i kierować pracą zespołu oraz jest przygotowany do podejmowania działalności naukowej.

Opis sylwetki absolwenta - Specjalność trenerska:

Absolwent specjalizacji „trener przygotowania motorycznego” posiada kompetencje do kierowania procesem szkoleniowym oraz jest przygotowany do przekazywania aktualnej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu przygotowania motorycznego zawodników i osób aktywnych fizycznie. Zgodnie z uzyskanymi kwalifikacjami ma uprawnienia do podjęcia pracy w sekcjach, klubach, związkach i zrzeszeniach sportowych oraz w instytucjach samorządowych i państwowych działających w obszarze kultury fizycznej.

Opis sylwetki absolwenta - Specjalność „menedżerska” (w zależności od specjalizacji):

Absolwent specjalizacji „menedżer organizacji sportowych” posiada kompetencje z zakresu zarzadzania organizacją sportową. Zna zasady przygotowania, organizowania i realizacji przedsięwzięć sportowych. Jest przygotowany do pracy w zespole interdyscyplinarnym w środowisku organizacji sportowej. Zna i rozumie podstawy organizacyjne i prawne funkcjonowania organizacji sportowych w dynamicznym otoczeniu. Posiada umiejętność analizowania uwarunkowań zjawisk społecznych i ekonomicznych w zakresie organizacji sportowych.

Absolwent specjalizacji „zarządca obiektów sportowych” posiada kompetencje związane z przygotowaniem, organizowaniem i zarządzaniem obiektem sportowym. Potrafi efektywnie i bezpiecznie zarządzać obiektem sportowym. Jest przygotowany do rozwiązywania złożonych problemów związanych z wykonywaniem zawodu menadżera zarządzającego obiektem sportowym. Potrafi nawiązywać własne relacje z jednostką, grupą oraz przedstawicielami innych środowisk biznesu sportowego.

Opis sylwetki absolwenta - Specjalność „żywienie w sporcie” (w zależności od specjalizacji):

Absolwent specjalizacji „żywienie młodych sportowców” posiada wiedzę z zakresu zasad żywienia dzieci i młodzieży aktywnych fizycznie. Potrafi ocenić sposób żywienia i stan odżywienia młodych sportowców oraz formułować wytyczne żywieniowe w zależności od charakteru podejmowanej aktywności fizycznej. Jest przygotowany do upowszechniania wiedzy o roli żywienia we wspieraniu wzrostu i rozwoju organizmu oraz procesu treningowego rodzicom, trenerom i innym osobom opiekującym się młodymi sportowcami. Posiada umiejętności i kompetencje do kształtowania u młodych sportowców potrzeby samo edukacji żywieniowej i dbałości o zdrowie.

Absolwent specjalizacji „żywienie w różnych dyscyplinach sportu” posiada wiedzę na temat zróżnicowania zaleceń żywieniowych dla przedstawicieli różnych dyscyplin sportu. Jest przygotowany do planowania żywienia w różnych okresach cyklu treningowego poszczególnych dyscyplin sportu. Potrafi zidentyfikować nieprawidłowości w sposobie żywienia sportowców i zaplanować działania naprawcze zgodne z najnowszą wiedzą dietetyki sportowej. Posiada wiedzę na temat konsekwencji zdrowotnych i wpływu na efektywność treningową sportowców popełniających błędy żywieniowe. Posiada umiejętności i kompetencje do kształtowania u sportowców prozdrowotnych nawyków żywieniowych i chęci zgłębiania wiedzy na temat żywieniowego wspomagania treningu sportowego. Absolwent specjalizacji posiada umiejętności współpracy ze sportowcem i otoczeniem szkoleniowym sportowca.

Opis sylwetki absolwenta - Specjalność „diagnostyka sportowa” (w zależności od specjalizacji):

Absolwent specjalności „diagnostyka wydolności fizycznej” posiada wiedzę na temat badań wydolności fizycznej wykonywanych na potrzeby szkolenia sportowego, w tym zasad i metod pomiarowych w obszarze badań laboratoryjnych, badań prowadzonych w warunkach terenowych oraz w czasie rywalizacji sportowej. Jest przygotowany do upowszechniania wiedzy w zakresie znaczenia badań diagnostyczno-wdrożeniowych i fizjologii wysiłku fizycznego w procesie treningowym. Posiada umiejętności wykonania pomiarów, analizy i interpretacji danych pomiarowych oraz prezentacji i implementacji danych na potrzeby procesu szkolenia sportowego, w tym kontroli bieżącej i okresowej w treningu sportowym. Posiada umiejętności i kompetencje współpracy z członkami sztabu szkoleniowego oraz wsparcia kształtowania mistrzostwa sportowego z wykorzystaniem nowych technologii.

Absolwent specjalności „diagnostyka funkcjonalna” posiada wiedzę na temat badań funkcjonalnych zawodników wykonywanych na potrzeby szkolenia sportowego oraz czynników warunkujących zdolności funkcjonalne, szczególnie w aspektach biomechanicznych. Jest przygotowany do upowszechniania wiedzy w zakresie znaczenia badań diagnostyczno-wdrożeniowych i zdolności funkcjonalnych zawodników w procesie szkolenia sportowego. Posiada umiejętności wykonania pomiarów, analizy i interpretacji danych pomiarowych oraz prezentacji i implementacji danych na potrzeby procesu szkolenia sportowego, w tym kontroli bieżącej i okresowej w treningu sportowym. Posiada kompetencje kształtowania prozdrowotnych zachowań u sportowców oraz współpracy z zawodnikami i członkami sztabów szkoleniowych.

Absolwent specjalizacji posiada umiejętności współpracy ze sportowcem i otoczeniem szkoleniowym sportowca.

SPECJALIZACJE TRENERSKIE I MENADŻERSKI

Możliwe do wyboru

w ramach specjalności trenerskiej:

>Trener sportu w wybranej dyscyplinie

>Trener przygotowania motorycznego

w ramach specjalności menedżerskiej:

>Menedżer organizacji sportowych

>Zarządca obiektów sportowych

w ramach specjalności żywienie w sporcie:

>Żywienie młodych sportowców

>Żywienie w różnych dyscyplinach sportu

w ramach specjalności diagnostyka sportowa:

> Diagnostyka wydolności fizycznej

> Diagnostyka funkcjonalna

UWAGA!  specjalności będą uruchomione tylko wtedy, gdy zapisze się odpowiednia liczba studentów.

Turystyka i rekreacja studia II stopnia

Kierunek Turystyka i Rekreacja w Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie to doskonały wybór dla osób, które chcą połączyć swoje pasje poznawania świata i ludzi, podróżowania i podejmowania aktywności fizycznej z życiem zawodowym.

Spotkacie się u nas z wykwalifikowaną kadrą, która łączy pracę naukowo-dydaktyczną z własnym doświadczeniem praktycznym i wymaganiami pracodawców. Dlatego podczas studiów zwracamy szczególną uwagę na rozwój kompetencji miękkich: umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, kreatywność czy umiejętność podejmowania decyzji i samodzielnego wyciągania wniosków.

Współpracujemy z wieloma firmami, instytucjami i organizacjami branży turystyczno-rekreacyjnej, m.in.:  Mrs. Sporty (sieć klubów fitness posiadająca lokalizację w ponad 500 miejscach w 7 krajach Europy), Przedsiębiorstwem Organizacji Turystyki, Rekreacji i Sportu, siecią hoteli Radisson Blu, Polską Organizacją Turystyczną, hotelem Le Regina w Warszawie, Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym Kormoran w Mierkach, Stowarzyszeniem Branży Eventowej, Centrum Rekreacyjno-Sportowym m.st. Warszawy w Dzielnicy Bielany.

Szeroka oferta edukacyjna, zajęcia terenowe pozwalające rozwijać umiejętności praktyczne, a także baza sportowo-dydaktyczna gwarantują wysoki standard nauczania i atrakcyjną formułę prowadzonych zajęć.

Przyjdź do nas, a kolejne dwa lata Twojego życia upłyną nie tylko na zdobywaniu wielu umiejętności i potrzebnej wiedzy, ale również wśród wspaniałych osób, które będą dzieliły Twoje marzenia i zainteresowania.

Specjalności  możliwe do wyboru

>Trener osobisty (personalny)

>Kinezygerontoprofilaktyka (rekreacja osób starszych)

>Menadżer turystyki i rekreacji

UWAGA!  specjalności będą uruchomione tylko wtedy, gdy zapisze się odpowiednia liczba studentów.

Pielęgniarstwo studia II stopnia

Opis kierunku

Dyplom magistra pielęgniarstwa uzyskuje absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku pielęgniarstwo, który posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu pielęgniarstwa i innych nauk medycznych.

Tematyka studiów

Celem studiów jest wyposażenia absolwenta w umiejętności rozwiązywania problemów zawodowych, szczególnie związanych z podejmowaniem decyzji w sytuacjach trudnych, wynika­jących ze specyfiki zadań zawodowych i warunków ich realizacji oraz umiejętności określenia standardów profesjonalnej opieki w każdym wieku i stanie zdrowia pacjenta oraz wdrażania ich do praktyki za­wodowej. Dyplom magistra pielęgniarstwa daje absolwentowi możliwości:

uczestniczenia w kształceniu i doskonaleniu zawodowym poprzez:

prowadzenie badań naukowych w zakresie swojej specjalności w celu rozwoju zawodu, wiedzy i praktyki pielęgniarskiej i podnoszenia jakości świadczeń oraz prowadzenia wymiany informacji,

dokonywanie wyboru optymalnych metod nauczania i uczenia się oraz stosowania wybranych z nich, w zależności od spe­cyfiki treści nauczania oraz celu, który należy osiągnąć a także opracowywanie programów edukacji zdrowotnej i realizowanie ich w odniesieniu do wybranego środowiska społecznego,

kierowania i zarządzania zespołami pielęgniarek poprzez

organizowanie i nadzorowanie opieki pielęgniarskiej, z uwzględnieniem przyjętych teorii i koncepcji opieki,

organizowanie pracy podwładnych i własnej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z zabezpieczeniem interesów pa­cjentów(odpowiednio do zapotrzebo­wania pacjentów na opiekę pielęgniarską), pracowników i organizacji,

wykorzystywanie przepisów prawa w działalności zawodowej oraz stosowania ich w praktyce w zarządzaniu organizacją, jej częścią lub zespołem pracowniczym,

opracowywanie i wdrażanie do praktyki zawodowej narzędzi monitorowania i oceny jakości opieki pielęgniarskiej,

uczestniczenia w działalności organizacji i stowarzyszeń zawodowych.

Możliwości zatrudnienia

Po skończeniu studiów pojawia się szerokie spektrum podejmowania aktywności zawodowej. Absolwent jest przygotowany do samodzielnego wykonywania zawodu oraz do pracy w podmiotach leczniczych, w tym publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, szczególnie szpitalach, podmiotach niebędących szpitalami - zakładach podstawowej opieki zdrowotnej, w żłobkach lub klubach dziecięcych, w szkołach, zakładach pielęgnacyjno - opiekuńczych i opiekuńczo - leczniczych, ośrodkach opieki długoterminowej oraz paliatywno - hospicyjnej, zakładach rehabilitacji leczniczej, leczenia uzależnień, psychiatrycznej opieki zdrowotnej oraz lecznictwa uzdrowiskowego, w domach pomocy społecznej, a także do pełnienia służby w instytucjach wojskowej służby zdrowia i służby więziennej. Uczestniczy w kształceniu i doskonaleniu zawodowym, kierowaniu i zarządzaniu zespołami pielęgniarek oraz w działalności organizacji i stowarzyszeń zawodowych.
Absolwent studiów magisterskich jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia.

Terapia zajęciowa studia II stopnia

Opis kierunku

Terapia zajęciowa jest dziedziną nauki i praktyki, której nadrzędnym celem jest wspieranie niezależnego życia i zdrowia poprzez rozwijanie tych zajęć, których poziom uległ obniżeniu z powodu czynników zdrowotnych lub społecznych. Oddziaływania stosowane w terapii zajęciowej obejmują ocenę potrzeb zajęciowych, ustalenie celu terapii, wybór interwencji, prowadzenie i koordynowanie procesu terapeutycznego. Ważną kompetencją terapeuty zajęciowego jest posługiwanie się szerokim repertuarem interwencji, które obejmują m.in.: terapeutyczne wykorzystanie umiejętności własnych, terapeutyczne użycie zajęcia i aktywności, rzecznictwo, edukowanie. Interwencje obejmują także promocję zdrowia, prewencję, przywracanie, podtrzymywanie umiejętności a także szeroko pojmowane adaptacje i użycie technologii wspomagających.

Terapia zajęciowa jest dziedziną interdyscyplinarną, wymagającą szerokiej wiedzy i umiejętności a swoje teoretyczne źródła znajduje w naukach o zajęciu (occupational science), naukach medycznych, naukach o zdrowiu, naukach społecznych, oraz naukach o kulturze fizycznej. Studia w Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie oferują program studiów zgodny ze standardami uznanymi przez Światową Federację Terapeutów Zajęciowych (WFOT) oraz przez Europejską Sieć Terapii Zajęciowej w Szkolnictwie Wyższym (ENOTHE), dzięki czemu treści kształcenia odpowiadają światowym trendom.

Tematyka studiów

Uzyskanie tytułu magistra, przyczynia się do podniesienia statusu profesji w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym jak również wpływa na wzmocnienie tożsamości zawodowej terapeutów zajęciowych. Absolwenci po ukończeniu studiów uzyskują doświadczenie, pogłębioną wiedzę oraz szersze kompetencje w zakresie:

¾ sposobu i metod diagnozowania, tworzenia profilu zajęciowego  oraz  planowania procesu terapii zajęciowej,

¾ znajomości, stosowania i implementowania szerokiego spektrum interwencji terapeutycznych wspomagających wykonywanie podstawowych i instrumentalnych czynności dnia codziennego, zaangażowanie w naukę i pracę, a także oddziałujących na spędzanie czasu wolnego, odpoczynek, sen oraz partycypację społeczną, oraz zdrowie psychiczne,

¾ tworzenia projektów społecznych,

¾ umiejętności pracy w zespole interdyscyplinarnym i nawiązywania współpracy z interesariuszami zewnętrznymi (partnering),

¾ kierowania zespołem terapeutycznym,

¾ prowadzenia badań naukowych w zakresie terapii zajęciowej.

Program studiów przygotowuje do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi doświadczającymi różnego rodzaju problemów zajęciowych oraz zdrowych chcących optymalizować swój potencjał zajęciowy w środowisku instytucjonalnym, domowym, szkolnym i pracy. Przygotowują też do prowadzenia projektów praktycznych i naukowych.

Możliwości zatrudnienia

Po skończeniu studiów absolwent ma kompetencje do wykonywania samodzielnej pracy, udzielania konsultacji beneficjentom, różnym organizacjom i środowiskom działającym na rzecz sprawiedliwości zajęciowej oraz oferującymi dostęp do różnorodnych usług, występowania w imieniu osób z indywidualnymi potrzebami zajęciowymi, kierowania inter- i intradyscyplinarnym zespołem terapeutycznym.

Absolwent ma szerokie spektrum podejmowania aktywności zawodowej. Jest przygotowany do samodzielnego wykonywania zawodu oraz do pracy w instytucjach ochrony zdrowia tj. w tym publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, w szkołach, zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych i opiekuńczo-leczniczych, ośrodkach opieki długoterminowej oraz paliatywno-hospicyjnej, zakładach rehabilitacji leczniczej, pomocy i integracji społecznej, edukacyjnych, w środowisku zamieszkania i zakładach pracy, a także w różnych instytucjach działających na rzecz osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu, osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem.

Więcej informacji  https://www.awf.edu.pl/wr/struktura-wydzialu/katedra/katedra-terapii-zajeciowej