Rada Nauk o Kulturze Fizycznej

Skład Rady Nauk o Kulturze Fizycznej Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na kadencję 2020-2024

Członkowie Rady reprezentujący dyscyplinę nauk o kulturze fizycznej
  1. Przewodniczący: prof. dr hab. Andrzej Mastalerz
  2. prof. dr hab.  Jakub Adamczyk, prof. AWF
  3. prof. dr hab. Michalina Błażkiewicz-Janeczko
  4. dr hab. Dariusz Boguszewski, prof. AWF
  5. dr hab. Anna Cabak, prof. AWF
  6. prof. dr hab. Małgorzata Chalimoniuk
  7. prof. dr hab. Adam Czaplicki
  8. dr hab. Jan Czeczelewski, prof. AWF
  9. dr hab. Jan Gajewski, prof. AWF
  10. prof. dr hab. Monika Guszkowska
  11. dr hab. Dariusz Gierczuk, prof. AWF
  12. dr hab. Ewa Jówko, prof. AWF
  13. dr hab. Katarzyna Kaczmarczyk, prof. AWF
  14. dr hab. Agnieszka Kędra, prof. AWF
  15. dr hab. Anna Kęska, prof. AWF
  16. dr hab. Andrzej Klusiewicz, prof. AWF
  17. dr hab. Anna Kopiczko, prof. AWF
  18. dr hab. Marek Kruszewski, prof. AWF
  19. dr hab. Michał Lenartowicz, prof. AWF
  20. dr hab. Monika Łopuszańska-Dawid, prof. AWF
  21. dr hab. Ewelina Maculewicz, prof. AWF
  22. dr hab. Hubert Makaruk, prof. AWF
  23. dr hab. Jolanta Marszałek, prof. AWF
  24. dr hab. Natalia Morgulec-Adamowicz, prof. AWF
  25. dr hab. Tomasz Niźnikowski, prof. AWF
  26. dr hab. Maciej Płaszewski, prof. AWF
  27. dr hab. Izabela Rutkowska, prof. AWF
  28. dr hab. Jerzy Saczuk, prof. AWF
  29. prof. dr hab. Jerzy Sadowski
  30. dr hab. Edyta Smolis-Bąk, prof. AWF
  31. dr hab. Paweł Tomaszewski, prof. AWF
  32. prof. dr hab. Aleksandra Truszczyńska-Baszak
  33. dr hab. Ida Wiszomirska, prof. AWF
  34. dr hab. Piotr Żmijewski, prof. AWF
Członkowie Rady reprezentujący inne dyscypliny naukowe
  1. prof. dr hab. Alicja Przyłuska-Fiszer - filozofia
  2. dr hab. Elżbieta Huk-Wieliczuk, prof. AWF - technologia żywności i żywienia

Przewodniczący Rady może zaprosić na posiedzenie, z inicjatywy własnej lub na wniosek członka Rady, osoby spoza rady.

Zadania Rady Naukowej

1. Do zadań Rady Naukowej należy:

1) nadawanie, w drodze decyzji administracyjnej, stopni naukowych i stopni w zakresie sztuki, zgodnie z posiadanymi przez Uczelnie uprawnieniami;

2) podejmowanie uchwał i wykonywanie innych wskazanych w statucie czynności w postępowaniach o nadanie tytułu doktora honoris causa w AWF Warszawa;

3) określenie sposobu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, z uwzględnieniem wytycznych wskazanych w art. 192 ust. 2 ustawy;

4) określenie, w przypadku wystąpienia takowej potrzeby, dodatkowych wymagań w stosunku do osób ubiegających o nadanie stopnia doktora w AWF Warszawa lub dodatkowych warunków dopuszczenia do obrony rozprawy doktorskiej;

5) określenie szczegółowego trybu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w AWF Warszawa, z uwzględnieniem zasad wskazanych w ustawie;

6) określenie zasad ustalania wysokości opłaty za postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego oraz zwalniania z tej opłaty;

7) określenie sposobu wyznaczania członków komisji habilitacyjnej;

8) powoływanie komisji doktorskiej do wykonywania czynności w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora;

9) sprawowanie nadzoru nad kształceniem w Szkole Doktorskiej;

10) wyznaczanie promotora lub promotorów dla doktorantów;

11) przeprowadzanie oceny indywidualnych planów badawczych doktorantów kształcących się w Szkole Doktorskiej;

12) powoływanie komisji do przeprowadzenia oceny śródokresowej doktorantów kształcących się w Szkole Doktorskiej;

13) koordynacja prac szkół i zespołów naukowych, na zasadach określonych przez Rektora;

14) opracowywanie strategii badań naukowych realizowanych w Uczelni, na zasadach określonych przez Rektora;

15) sprawowanie nadzoru nad działalnością naukowo-badawczą realizowaną w Uczelni;

16) wykonywanie innych obowiązków przewidzianych przepisami prawa dla organu wskazanego w art. 178 ust. 1 ustawy.

2. Decyzje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 podpisuje przewodniczący Rady Naukowej, wyznaczony na okres kadencji przez Rektora. W przypadku wygaśnięcia członkostwa w Radzie Naukowej jej przewodniczącego w trakcie trwania kadencji Rady, Rektor  wyznacza nowego przewodniczącego Rady Naukowej. Rektor powołuje również zastępcę przewodniczącego Rady Naukowej.

3. Do posiedzeń Rady Naukowej stosuje się odpowiednio postanowienia załącznika nr 6 do statutu.

4. W razie powzięcia przez Radę Naukową uchwały naruszającej przepisy ustawy lub statutu, Rektor zawiesza wykonanie tej uchwały i w terminie miesiąca od dnia jej podjęcia poddaje uchwałę pod ponowne głosowanie na posiedzeniu Rady Naukowej, w celu ponownego rozpatrzenia uchwały. Jeżeli Rada Naukowa nie zmieni albo nie uchyli zawieszonej uchwały, Rektor przekazuje ją ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego w celu rozpatrzenia w trybie określonym w art. 427 ust. 2 pkt 1 ustawy, z zastrzeżeniem ust. 5.

5. W przypadku niezgodności z przepisami prawa uchwał Rady Naukowej, o których mowa w ust. 1 pkt 3-7, organem właściwym do złożenia przez Rektora zawiadomienia jest Rada Doskonałości Naukowej.

6. W razie powzięcia przez Radę Naukową uchwały naruszającej ważny interes Uczelni, Rektor zawiesza wykonanie tej uchwały i w terminie miesiąca od dnia jej podjęcia poddaje uchwałę pod ponowne głosowanie na posiedzeniu Rady Naukowej, w celu ponownego rozpatrzenia uchwały. Jeżeli Rada Naukowa nie zmieni albo nie uchyli zawieszonej uchwały, Rektor przekazuje ją ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego w celu rozpatrzenia w trybie określonym w art. 427 ust. 2 pkt 1 ustawy.

(Zadania Rady Naukowej określa § 30  Statutu Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie stanowiący  Załącznik nr 1 do uchwały Nr 36/2018/2019 Senatu Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie z dnia 30 kwietnia 2019 roku)

Regulamin Rady Nauk o Kulturze Fizycznej

1. Rada Nauk o Kulturze Fizycznej Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, zwana dalej „Radą”, realizuje zadania określone w przepisach powszechnie obowiązującego prawa oraz Statucie AWF Warszawa.

2. Rada obraduje na posiedzeniach zwyczajnych i nadzwyczajnych. Posiedzenia Rady mają charakter zamknięty.

3. Pracami Rady kieruje jej przewodniczący, który reprezentuje również Radę w kontaktach z innymi organami i podmiotami, zarówno działającymi w ramach struktury AWF Warszawa, jak i poza nią. W razie nieobecności przewodniczącego Rady na posiedzeniu, obradom Rady przewodniczy zastępca przewodniczącego wyznaczony na okres kadencji Rady przez Rektora. W przypadku równoczesnej nieobecności przewodniczącego Rady i jego zastępcy, obradom Rady przewodniczy wybrany na posiedzeniu przez pozostałych członków Rady członek tej Rady. Tej części obrad, która dotyczy oceny pracy przewodniczącego Rady, przewodniczy wybrany przez pozostałych członków Rady członek Rady.

4. Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia zwyczajne, poprzez wysłanie do wszystkich członków tego organu zawiadomień określających dokładny termin i miejsce posiedzenia oraz projekt porządku obrad, wraz z materiałami pomocniczymi. Projekt porządku obrad posiedzenia zwyczajnego ustala przewodniczący Rady. Rada może umieścić w porządku obrad, w trybie głosowania, sprawy wniesione przez członków tego organu, a nieobjęte przygotowanym przez przewodniczącego Rady projektem porządku obrad.

5. Zawiadomienie, o którym mowa w pkt 4, przekazuje się w formie pisemnej lub elektronicznej. Zawiadomienie, o którym wyżej mowa, powinno zostać przekazane członkom Rady nie później niż na pięć dni przed planowanym terminem posiedzenia.

6. Posiedzenia zwyczajne Rady jej przewodniczący zwołuje nie rzadziej niż raz na dwa miesiące. Okres przerwy między posiedzeniami Rady może trwać dłużej niż dwa miesiące wyłącznie w okresie przerwy międzysemestralnej oraz w okresie wakacyjnym.

7. Przewodniczący Rady jest odpowiedzialny za wprowadzenie we właściwym czasie do projektu porządku obrad spraw, które na mocy Statutu AWF Warszawa lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa powinny być rozpatrzone przez ten organ w danym czasie.

8. Do zwołania nadzwyczajnego posiedzenia Rady stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące zwoływania posiedzenia zwyczajnego, z zastrzeżeniem dalszych postanowień niniejszego punktu. Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenie nadzwyczajne Rady z inicjatywy łącznej przynajmniej pięciu członków Rady lub z inicjatywy własnej. Wniosek o zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Rady z inicjatywy członków Rady powinien być złożony w formie pisemnej lub elektronicznej do przewodniczącego tego organu kolegialnego. Porządek obrad nadzwyczajnego posiedzenia Rady określa przewodniczący tego organu, z tym że zwołując nadzwyczajne posiedzenie Rady na wniosek członków tego organu, przewodniczący Rady jest zobowiązany wprowadzić do porządku obrad punkty zawarte w treści wniosku o zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Rady. Termin nadzwyczajnego posiedzenia Rady ustala przewodniczący tego organu, przy czym termin posiedzenia nadzwyczajnego zwoływanego na wniosek członków tego organu nie może przypadać później niż dziesięć dni od dnia złożenia wniosku o zwołanie nadzwyczajnego posiedzenia Rady.

9. Przełożenie obrad nad niewyczerpaną częścią porządku obrad nie jest uważane za ich zakończenie, lecz za przerwę w obradach. Czas trwania tej przerwy określa Rada, na wniosek jej przewodniczącego.

10. Poszczególne sprawy są referowane przez tych członków Rady, którzy wnosili o ich umieszczenie w porządku obrad lub przez osoby przez nich upoważnione. Pozostałe sprawy referuje przewodniczący Rady lub osoba przez niego wskazana.

11. Do podjęcia uchwały oraz wyrażenia opinii lub stanowiska Rady konieczna jest obecność na posiedzeniu co najmniej połowy ogólnej liczby członków tego organu, jeżeli przepis szczególny nie wymaga wyższego kworum. Uchwały, z wyjątkiem przypadków określonych w pkt. 14 niniejszego regulaminu i innych przypadków wskazanych w Statucie AWF Warszawa, przepisach powszechnie obowiązującego prawa lub regulaminach, wydanych na podstawie w art. 192 ust. 2 i 3 oraz art. 221 ust. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r., poz. 1668 z późn. zm.), są podejmowane w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Odrębne regulaminy Rady, o których wyżej mowa, regulujące dany zakres przedmiotowy jej działania, mogą określać konieczność większości kwalifikowanej do podjęcia danej decyzji lub uchwały lub też zobowiązywać Radę do podjęcia danej decyzji lub uchwały w trybie tajnym.

12. Posiedzenia Rady mogą odbywać się przy użyciu urządzeń technicznych umożliwiających ich przeprowadzenie na odległość z jednoczesnym bezpośrednim przekazem obrazu i dźwięku.

13. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Rady może zarządzić głosowanie nad projektem uchwały lub zmian w niej w formie elektronicznej, bez zwoływania posiedzenia Rady. Powyższą procedurę można zastosować również w przypadku konieczności wyrażenia stanowiska lub opinii przez ten organ kolegialny. W przypadku złożenia wniosku przez przynajmniej pięciu członków Rady o zwołanie posiedzenia w celu odbycia obrad nad uchwałą, stanowiskiem lub opinią, którą przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w formie elektronicznej, przewodniczący Rady zobowiązany jest zwołać posiedzenie w celu przeprowadzenia dyskusji nad tymi punktami.

14. W głosowaniu tajnym podejmowane są z zasady uchwały:

a) w sprawach personalnych,

b) w przypadkach określonych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub przez odrębne regulaminy Rady, o których mowa w pkt. 11 niniejszego regulaminu,

c) na zarządzenie przewodniczącego Rady,

d) na wniosek członka Rady, poparty w głosowaniu jawnym przez co najmniej połowę członków tego organu obecnych na posiedzeniu.

15. Uchwała obejmująca więcej niż jedną decyzję może być głosowana łącznie, jeżeli nikt z obecnych nie zgłosi sprzeciwu.

16. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o podjęciu uchwały zwykłą większością głosów, należy przez to rozumieć, że do podjęcia uchwały niezbędne jest, aby liczba głosów za podjęciem uchwały była większa od liczby głosów przeciwnych, niezależnie od liczby osób, które wstrzymały się od głosu.

17. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o podjęciu uchwały bezwzględną większością głosów, należy przez to rozumieć, że do podjęcia uchwały niezbędne jest, aby za jej podjęciem oddano więcej niż połowę głosów.

18. Obrady Rady są protokołowane (przez osobę wskazaną przez przewodniczącego Rady) w formie skróconego protokołu, obejmującego najważniejsze decyzje podjęte przez Radę na danym posiedzeniu, przeprowadzone głosowania oraz ich wyniki oraz wyliczenie spraw, nad którymi prowadzono dyskusję. Przewodniczący Rady może zarządzić sporządzenie pełnego protokołu z całego posiedzenia Rady lub z przebiegu dyskusji nad danym punktem porządku obrad z inicjatywy własnej lub jeżeli wymaga tego przepis prawa powszechnie obowiązującego lub przepis odrębnego regulaminu Rady, o którym mowa w pkt. 11 niniejszego regulaminu. Protokół z posiedzenia zatwierdza Rada na najbliższym następnym posiedzeniu. W celu sporządzenia protokołu posiedzenia Rady mogą być nagrywane, na co członkowie Rady wyrażają zgodę.

19. Przewodniczący Rady może zaprosić na posiedzenie, z inicjatywy własnej lub na wniosek członka Rady, osoby spoza Rady. Osoby spoza Rady zapraszane przez przewodniczącego na posiedzenia Rady występują na jej posiedzeniach wyłącznie z głosem doradczym, chyba że przepis prawa powszechnie obowiązującego lub przepis odrębnego regulaminu Rady, o którym mowa w pkt. 11 niniejszego regulaminu, przewiduje możliwość lub obowiązek udziału w głosowaniu takiej osoby.

20. Przewodniczący Rady może upoważnić swojego zastępcę do wykonywania czynności mieszczących się w kompetencjach przewodniczącego Rady, określonych w niniejszym regulaminie lub Statucie AWF Warszawa.

21. Uchwały Rady są jawne dla wszystkich członków społeczności akademickiej AWF Warszawa, poza przypadkami wyłączenia jawności przewidzianymi w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.

22. Członkowie Rady mają prawo występować z interpelacjami do przewodniczącego Rady.

23. Rada Naukowa może tworzyć zespoły i komisje w celu realizacji swoich zadań.

24. Niniejszy regulamin stosuje się z zastrzeżeniem unormowań szczególnych, zawartych w odrębnych regulaminach Rady, o których mowa w pkt. 11 niniejszego regulaminu.

25. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem lub Statutem AWF Warszawa, a dotyczących organizacji prac Rady, decyzje podejmuje jej przewodniczący.

26. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem przyjęcia uchwały go wprowadzającej.

27. Zmiany w niniejszym Regulaminie są przyjmowane w trybie przewidzianym dla jego przyjęcia.

(Treść z załącznika nr 1 do uchwały Rady Nauk o Kulturze Fizycznej AWF Warszawa nr 1/2019/2020 z dnia 1 października 2019 r.)

Uchwały Rady Naukowej

Uchwały Rady Nauk o Kulturze Fizycznej AWF Warszawa są dostępne na stronie BiP Uczelni

Terminarz posiedzeń Rady Naukowej AWF Warszawa - rok akademicki 2023/2024

24 października 2023 r.

28 listopada 2023 r.

19 grudnia 2023 r. godz. 9.30

30 stycznia 2024 r.

27 luty 2024 r.

26 marca 2024 r. godz. 9.30

30 kwietnia 2024 r.

28 maja 2024 r.

25 czerwca 2024 r.

16 lipca 2024 r. godz. 9.30

24 września 2024 r.

Obsługa administracyjna

Samodzielne stanowisko ds. obsługi Rady Naukowej

mgr Agnieszka Swoboda-Zielińska

e-mail: agnieszka.swoboda@awf.edu.pl

e-mail: rada.naukowa@awf.edu.pl

kontakt tel. i lokalizacja

tel. 22 834 04 31 wew. 625 lub 505 839 667

pok. 10 (budynek Główny 1 – wejście 1A lub 1G)