Terapia Zajęciowa

Zasady rekrutacji na rok akademicki 2024/2025

Studia I stopnia stacjonarne

Kierunek - terapia zajęciowa

studia I stopnia stacjonarne

Czas trwania

3 lata

Limit miejsc 2024/2025

 

System Elektronicznej Rekrutacji - SER

Aktywny od 8 maja do 12 lipca 2024 r.

https://rekrutacja.awf.edu.pl/default.aspx

Zasady postępowania kwalifikacyjnego

Kandydaci na studia będą przyjmowani według miejsca na liście rankingowej ustalonej na podstawie uzyskanej liczby punktów rekrutacyjnych.

Punktacja ocen ze świadectwa dojrzałości (0-72 punktów, 0-24 punktów za każdy przedmiot).

W przypadku uzyskania przez kilku kandydatów jednakowej, końcowej liczby punktów o miejscu na liście rankingowej decydować będzie w pierwszej kolejności wynik z pisemnej matury podstawowej z języka obcego, w drugiej kolejności wynik z pisemnej matury podstawowej z języka polskiego, a ostatecznie losowanie.

Zasady przeliczania wyników maturalnych

Kandydat uzyskuje sumę punktów, wyliczoną na podstawie wyników wyrażonych w punktach procentowych z trzech najlepiej zdanych przedmiotów z części pisemnej egzaminu maturalnego tabele punktowe

Kalendarium rekrutacji

16 lipca 2024 r. - ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia na studia

https://www.awf.edu.pl/kandydat/Informacje-dla-kandydatow/Terminarz-rekrutacji

Termin składania dokumentów

Przyjmowanie dokumentów od osób zakwalifikowanych w gmachu głównym SG4, których nazwiska rozpoczynają się na litery alfabetu.

17 lipca

A - B - C - Ć -  9:00

D - E - F - G -10:30

H - I - J - K  - 11:30 do 13:00

18 lipca 

L - Ł - 9:00

M - N - O - 10:30

P - R - 11:30 do 13:00

19 lipca

S - Ś - T - 9:00

U - W - V - 10:30

Y - Z - Ź - Ż - 11:30 do 13:00

Niezłożenie dokumentów w terminie wyznaczonym przez wydziałową komisję oznacza rezygnację z podjęcia studiów.

Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na studia zobowiązani są, w terminie zgodnym z określonym zakresem liter alfabetu dla poszczególnych dni wyznaczonym przez wydziałową komisję, do złożenia osobiście następujących dokumentów

Lista dokumentów:

1. Podanie o przyjęcie na studia wygenerowane przez SER (System Elektronicznej Rekrutacji).

2. Podanie o wydanie ELS - Elektronicznej Legitymacji Studenckiej wygenerowane przez SER (zdjęcie do ELS – wymagania techniczne).

3. Ksero świadectwa dojrzałości, oryginał dokumentu do okazania w trakcie składania dokumentów.

4. Dowód opłaty za Elektroniczną Legitymację Studencką (22 zł). Kandydaci, którzy byli studentami AWF Warszawa i posiadają  ELS nie wnoszą opłaty.

5. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki na studiach wydane przez lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych.

Uwagi ogólne

Dla usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o dostarczenie dokumentów w białej teczce na gumkę z naklejoną etykietą. Przyjmowane będą tylko kompletne dokumenty.

Teczki prosimy opisywać według wzoru etykieta 2024-1

Statystyki z poprzednich lat

progi punktowe

Regulamin i zasady przyjęć

https://www.awf.edu.pl/kandydat/Informacje-dla-kandydatow/Zasady-rekrutacji-na-studia

Opłata rekrutacyjna

85 zł

Kierunek prowadzi

Wydział Rehabilitacji

Opis kierunku

Terapia zajęciowa jest profesją nakierowaną na potrzeby osoby, zajmującą się promowaniem zdrowia, dobrostanu i satysfakcji życiowej poprzez uczestnictwo w różnych zajęciach, które osoba uznaje jako ważne dla siebie (za: World Federation of Occupational Therapists). Celem terapii zajęciowej jest pomoc osobom lub grupom społecznym w wykonywaniu zajęć z obszaru samoobsługi, edukacji, pracy oraz odpoczynku, snu i czasu wolnego, dzięki czemu odzyskują oni lub rozwijają możliwość niezależnego i satysfakcjonującego życia. Terapia zajęciowa zajmuje się rozwijaniem tych zajęć, których poziom uległ obniżeniu z powodu czynników zdrowotnych lub społecznych. Jest ona dziedziną interdyscyplinarną, wymagającą szerokiej wiedzy a znajduje swoje teoretyczne źródła w naukach o zajęciu (occupational science), naukach medycznych, naukach o zdrowiu, naukach społecznych, oraz naukach o kulturze fizycznej.

Jeżeli marzysz o zdobyciu kompetencji, dzięki którym będziesz wspierać i umacniać niezależne funkcjonowanie osób, którzy doświadczyli w swoim życiu problemów natury zdrowotnej, społecznej, ekonomiczno-prawnej, jeżeli chcesz oddziaływać na ich zdrowie oraz dobrostan, a także pomagać im w przekraczaniu barier utrudniających wykonywanie ważnych dla nich ról i zajęć, to wybór tego kierunku studiów jest Twoim pierwszym krokiem w budowaniu kariery zawodowej. Studia w Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie oferują program studiów opracowany na podstawie standardów stworzonych przez Światową Federację Terapeutów Zajęciowych (WFOT) oraz przez Europejską Sieć Terapii Zajęciowej w Szkolnictwie Wyższym (ENOTHE), dzięki czemu treści kształcenia odpowiadają europejskim trendom.

Tematyka studiów

Aby poznać swoją tożsamość zawodową i pracować samodzielnie jako terapeuta zajęciowy / terapeutka zajęciowa lub członek interdyscyplinarnego zespołu terapeutycznego, na początku swojej edukacji będziesz rozwijać osobiste umiejętności i wiedzę pozwalające Ci zrozumieć dlaczego ludzie angażują się w pełnienie ról społecznych i wynikające z nich zajęcia (np. dlaczego chcą być studentami, pracownikami, rodzicami, użytkownikami czasu wolnego itp.), co może zakłócać ich wzorce zajęciowe oraz w jaki sposób terapeuci zajęciowi profesjonalnie oddziałują na sytuację osób. Poznasz także medyczne, psychologiczne, społeczne, i prawne aspekty funkcjonowania ludzi oraz jak te czynniki mogą wpływać na wykonywanie zajęć dnia codziennego i zdrowie. Następnym krokiem w Twojej edukacji będzie stosowanie metod diagnozowania trudności zajęciowych, zasad ustalania celów terapeutycznych, planowania interwencji oraz ich implementowania w odniesieniu do osób doświadczających zaburzeń neurologicznych, psychicznych, schorzeń ortopedycznych. Poznasz specyfikę pracy z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem  a także charakter pracy z dziećmi i osobami starszymi. Elementem programu studiów jest także zapoznanie się z interwencjami wdrażanymi w środowisku rodzinnym klientów, środowisku pracy i szkolnym.

Możliwości zatrudnienia

Po skończeniu studiów absolwent ma szerokie spektrum podejmowania aktywności zawodowej. Jest przygotowany do samodzielnego wykonywania zawodu oraz do pracy w instytucjach ochrony zdrowia tj. w tym publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, w szkołach, zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych i opiekuńczo-leczniczych, ośrodkach opieki długoterminowej oraz paliatywno-hospicyjnej, zakładach rehabilitacji leczniczej, pomocy i integracji społecznej, edukacyjnych, w środowisku zamieszkania i zakładach pracy, a także w różnych instytucjach działających na rzecz osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu, osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem.

Chcesz wiedzieć więcej o terapii zajęciowej?

Studia II stopnia stacjonarne

Kierunek - terapia zajęciowa

studia II stopnia stacjonarne

Czas trwania

2 lata

Limit miejsc 2024/2025

 

System Elektronicznej Rekrutacji - SER

Aktywny od 8 maja do 5 września 2024 r. https://rekrutacja.awf.edu.pl/default.aspx

Zasady postępowania kwalifikacyjnego

Kandydatami mogą być wyłącznie osoby, które ukończyły studia I stopnia na kierunku terapia zajęciowa lub co najmniej I stopnia na kierunku pedagogika (wszystkie specjalności), pedagogika specjalna, psychologia, praca socjalna, socjologia, resocjalizacja, fizjoterapia, wychowanie fizyczne oraz posiadają wykształcenie policealne w zakresie terapii zajęciowej lub ukończyli w ramach studiów specjalizację z terapii zajęciowej bądź pracują/pracowali co najmniej rok na stanowisku terapeuty zajęciowego. Kandydaci na studia będą przyjmowani według miejsca na liście rankingowej ustalonej na podstawie uzyskanej liczby punktów rekrutacyjnych za  list motywacyjny.

Elementy listu motywacyjnego:

- Motywy ubiegania się o przyjęcie na studia magisterskie na kierunku terapia zajęciowa na Wydziale Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

- Opis swoich kompetencji zawodowych i kierunek ich rozwijania w obszarze terapii zajęciowej.

- Oczekiwania dotyczące studiów (jakich przedmiotów/treści kształcenia oczekuje, jakie efekty uczenia się chciałby osiągnąć/ jaką wiedzę i umiejętności chciałby zdobyć; jakie kompetencje formalne chciałby uzyskać).

- Własne kompetencje, które pozwolą mu studiować z sukcesem (posiadana wiedza i umiejętności, właściwości osobowości, doświadczenia).

- Preferencje dotyczące pracy zawodowej (co chciałby robić po zakończeniu studiów).

Kryteria oceny listu motywacyjnego:

a) Wiedza na temat terapii zajęciowej (jako formy terapii) i zawodu terapeuty zajęciowego (zadań zawodowych i kompetencji formalnych).

b) Wiedza na temat programu studiów magisterskich terapii zajęciowej w AWF Warszawa.

c) Dojrzałość psychiczna i świadomość własnych mocnych stron i ograniczeń.

d) Kompetencje językowe, zdolność formułowania myśli i wyrażania opinii.

Kandydat może uzyskać max. 5 punktów w każdym kryterium,

ostateczny wynik to suma uzyskanych punktów (max. 20 punktów).

W przypadku uzyskania przez kilku kandydatów jednakowej, końcowej liczby punktów o miejscu na liście rankingowej decydować będzie suma punktów uzyskanych w kryterium a).

W przypadku uzyskania przez kilku kandydatów jednakowej liczby punktów w kryterium a) o miejscu na liście rankingowej decydować będzie losowanie.

List motywacyjny

do 6 września 2024 r. - przesłanie  listu motywacyjnego w formacie pdf. wraz z innymi dokumentami potwierdzającymi doświadczenie w terapii zajęciowej na adres: rekrutacja@awf.edu.pl

Kalendarium rekrutacji

11 września 2024 r.- ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia na studia.

https://www.awf.edu.pl/kandydat/Informacje-dla-kandydatow/Terminarz-rekrutacji

Termin składania dokumentów

12 i 13 września 2024 r. w godz. 9.00-13.00 w Gmachu Głównym SG-4 - przyjmowanie dokumentów od osób zakwalifikowanych do przyjęcia na studia.

Niezłożenie dokumentów w terminie wyznaczonym przez wydziałową komisję oznacza rezygnację z podjęcia studiów.

Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na studia zobowiązani są, w terminie wyznaczonym przez wydziałową komisję, do złożenia osobiście następujących dokumentów

Lista dokumentów:

1. Podanie o przyjęcie na studia wygenerowane przez SER (System Elektronicznej Rekrutacji).

2. Podanie o wydanie ELS - Elektronicznej Legitymacji Studenckiej wygenerowane przez SER zdjęcie do ELS – wymagania techniczne

3. Ksero dyplomu, oryginał dokumentu do okazania w trakcie składania dokumentów.

4. Dowód opłaty za Elektroniczną Legitymację Studencką (22 zł). Kandydaci, którzy byli studentami AWF Warszawa i posiadają ELS nie wnoszą opłaty.

5. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki na studiach oryginał - wydane przez lekarza uprawnionego do badań profilaktycznych.

Uwagi ogólne

Dla usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o dostarczenie dokumentów w białej teczce na gumkę z naklejoną etykietą. Przyjmowane będą tylko kompletne dokumenty.

Teczki prosimy opisywać według wzoru 2-etykieta 2024

Statystyki z poprzednich lat

progi punktowe

Regulamin i zasady przyjęć

https://www.awf.edu.pl/kandydat/Informacje-dla-kandydatow/Zasady-rekrutacji-na-studia

Opłata rekrutacyjna

85 zł

Kierunek prowadzi

Wydział Rehabilitacji

Opis kierunku

Aby poznać swoją tożsamość zawodową i pracować samodzielnie jako terapeuta zajęciowy / terapeutka zajęciowa lub członek interdyscyplinarnego zespołu terapeutycznego, na początku swojej edukacji będziesz rozwijać osobiste umiejętności i wiedzę pozwalające Ci zrozumieć dlaczego ludzie angażują się w pełnienie ról społecznych i wynikające z nich zajęcia (np. dlaczego chcą być studentami, pracownikami, rodzicami, użytkownikami czasu wolnego itp.), co może zakłócać ich wzorce zajęciowe oraz w jaki sposób terapeuci zajęciowi profesjonalnie oddziałują na sytuację osób. Poznasz także medyczne, psychologiczne, społeczne, i prawne aspekty funkcjonowania ludzi oraz jak te czynniki mogą wpływać na wykonywanie zajęć dnia codziennego i zdrowie. Następnym krokiem w Twojej edukacji będzie stosowanie metod diagnozowania trudności zajęciowych, zasad ustalania celów terapeutycznych, planowania interwencji oraz ich implementowania w odniesieniu do osób doświadczających zaburzeń neurologicznych, psychicznych, schorzeń ortopedycznych. Poznasz specyfikę pracy z osobami wykluczonymi społecznie lub zagrożonymi wykluczeniem  a także charakter pracy z dziećmi i osobami starszymi. Elementem programu studiów jest także zapoznanie się z interwencjami wdrażanymi w środowisku rodzinnym klientów, śrTerapia zajęciowa jest dziedziną nauki i praktyki, której nadrzędnym celem jest wspieranie niezależnego życia i zdrowia poprzez rozwijanie tych zajęć, których poziom uległ obniżeniu z powodu czynników zdrowotnych lub społecznych. Oddziaływania stosowane w terapii zajęciowej obejmują ocenę potrzeb zajęciowych, ustalenie celu terapii, wybór interwencji, prowadzenie i koordynowanie procesu terapeutycznego. Ważną kompetencją terapeuty zajęciowego jest posługiwanie się szerokim repertuarem interwencji, które obejmują m.in.: terapeutyczne wykorzystanie umiejętności własnych, terapeutyczne użycie zajęcia i aktywności, rzecznictwo, edukowanie. Interwencje obejmują także promocję zdrowia, prewencję, przywracanie, podtrzymywanie umiejętności a także szeroko pojmowane adaptacje i użycie technologii wspomagających.

Terapia zajęciowa jest dziedziną interdyscyplinarną, wymagającą szerokiej wiedzy i umiejętności a swoje teoretyczne źródła znajduje w naukach o zajęciu (occupational science), naukach medycznych, naukach o zdrowiu, naukach społecznych, oraz naukach o kulturze fizycznej. Studia w Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie oferują program studiów zgodny ze standardami uznanymi przez Światową Federację Terapeutów Zajęciowych (WFOT) oraz przez Europejską Sieć Terapii Zajęciowej w Szkolnictwie Wyższym (ENOTHE), dzięki czemu treści kształcenia odpowiadają światowym trendom.

Tematyka studiów

Uzyskanie tytułu magistra, przyczynia się do podniesienia statusu profesji w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym jak również wpływa na wzmocnienie tożsamości zawodowej terapeutów zajęciowych. Absolwenci po ukończeniu studiów uzyskują doświadczenie, pogłębioną wiedzę oraz szersze kompetencje w zakresie:

¾ sposobu i metod diagnozowania, tworzenia profilu zajęciowego  oraz  planowania procesu terapii zajęciowej,

¾ znajomości, stosowania i implementowania szerokiego spektrum interwencji terapeutycznych wspomagających wykonywanie podstawowych i instrumentalnych czynności dnia codziennego, zaangażowanie w naukę i pracę, a także oddziałujących na spędzanie czasu wolnego, odpoczynek, sen oraz partycypację społeczną, oraz zdrowie psychiczne,

¾ tworzenia projektów społecznych,

¾ umiejętności pracy w zespole interdyscyplinarnym i nawiązywania współpracy z interesariuszami zewnętrznymi (partnering),

¾ kierowania zespołem terapeutycznym,

¾ prowadzenia badań naukowych w zakresie terapii zajęciowej.

Program studiów przygotowuje do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi doświadczającymi różnego rodzaju problemów zajęciowych oraz zdrowych chcących optymalizować swój potencjał zajęciowy w środowisku instytucjonalnym, domowym, szkolnym i pracy. Przygotowują też do prowadzenia projektów praktycznych i naukowych.

Możliwości zatrudnienia

Po skończeniu studiów absolwent ma kompetencje do wykonywania samodzielnej pracy, udzielania konsultacji beneficjentom, różnym organizacjom i środowiskom działającym na rzecz sprawiedliwości zajęciowej oraz oferującymi dostęp do różnorodnych usług, występowania w imieniu osób z indywidualnymi potrzebami zajęciowymi, kierowania inter- i intradyscyplinarnym zespołem terapeutycznym.

Absolwent ma szerokie spektrum podejmowania aktywności zawodowej. Jest przygotowany do samodzielnego wykonywania zawodu oraz do pracy w instytucjach ochrony zdrowia tj. w tym publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej, w szkołach, zakładach pielęgnacyjno-opiekuńczych i opiekuńczo-leczniczych, ośrodkach opieki długoterminowej oraz paliatywno-hospicyjnej, zakładach rehabilitacji leczniczej, pomocy i integracji społecznej, edukacyjnych, w środowisku zamieszkania i zakładach pracy, a także w różnych instytucjach działających na rzecz osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu, osób z niepełnosprawnością oraz osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem.

Kariera dwutorowa sportowców