1 2 3
  • 2025-11-02
    Związek Zawodowy AWF Warszawa pisze: Panie Rektorze, Jest godzina 15:45, 31.10.2025. Jutro dzień Wszystkich Świętych. Na stronie głównej AWF Warszawa nie ma żadnej wzmianki dotyczącej pamięci naszych pracowników, którzy już od nas odeszli. Jako związek zawodowy zgłaszaliśmy propozycje dotyczące wspomnienia o tych, którzy odeszli a z pewnością przysłużyli się swoimi działaniami do tego jaką renomę ma dziś Nasza Uczelnia . Wobec tego pozwolę sobie wspomnieć o pracownikach zakładu Ciężkiej Atletyki (kiedyś taki był), i Zakładu Sportów Walki i Podnoszenia Ciężarów, których mogę wspomnieć: są to: docent dr Augustyn Dziedzic - współtwórca Polskiej Szkoły podnoszenia Ciężarów docent dr Wiktor Nowak, dr Dariusz Duriasz - współpracownicy Feliksa Sztama mgr Cecylia Szulc-Widomska - organizatorka Judo kobiet w Polsce mgr Tadeusz Kochanowski - Pierwszy Prezes PZJudo i Podnoszenia Ciężarów mgr Bogdan Polanowski (Psyta) - Olimpijczyk, pięciobój nowoczesny mgr Waldemar Baszanowski - dwu krotny złoty medalista Olimpijski - podnoszenie Ciężarów dr Tomasz Nowak - IV miejsce IO Seul 1988 - Boks dr Kamilla Składanowska - Olimpijka - szermierka floret Panie Rektorze, czy nie sądzi Pan że Budując przyszłość powinniśmy pamiętać o przeszłości. Artur Kruszewski
    Szanowny Arturze, Nie do końca rozumiem Twoją uwagę, jak również ostatnią aktywność Związków Zawodowych na Forum. Szczerze, żałuję że nie wykorzystujecie Kolegium Rektorskiego, na które jesteście regularnie zapraszani, do zgłaszania sugestii, uwag i propozycji (przykład zmiany w regulaminie nagród, które rekomendowaliście na Forum, a nigdy dotąd nie zgłosiliście na Kolegium). Mam nadzieję, że poza Forum wykorzystacie również Kolegium Rektorskie do zgłaszania Waszych propozycji. Wracając do tematu upamiętnienie dnia Wszystkich Świętych. Szkoda, że Arturze zgłaszasz pretensje, a nie piszesz całej prawdy. Otóż zgłosiłeś się do mnie parę tygodni temu z propozycją, aby w dniu 31.10.25 wypuścić wcześniej pracowników z pracy, pod warunkiem że Ci pójdą na cmentarz i na grobach wybitnych postaci AWF zapalą znicz oraz wyślą zdjęcie nagrobka. Miałby z tego powstać materiał upamiętniający Naszych zmarłych pracowników. Jak wiesz konsultowaliśmy temat z Biurem Marketingu, które uznało, iż nie jest to najlepszy sposób an upamiętnianie zmarłych. W tej sprawie rozmawiała z Tobą Prorektor Jolanta Żyśko. W dniu 31.10 Biuro Marketingu skupiło się w mediach społecznościowych na akcji halioween. Z kolei w sobotę, w dniu Wszystkich Świętych, już na stronie internetowej upamiętniono Święto Zmarłych wspominając, tych którzy odeszli (https://www.awf.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/wspominamy-tych,-ktorzy-odeszli7). Czy zrobiliśmy coś źle? Drogi Arturze, tak budując przyszłość, staram się abyśmy pamiętali o przeszłości. Pamiętam bardzo dobrze o utożsamianiu się z Uczelnią. Niestety nie rozumiem jednak ostatnich postulatów Związków Zawodowych - z jednej strony brak inicjatyw podczas Kolegium Rektorskiego, a z drugiej promowanie się na Forum Rektora. Zachęcam Związki Zawodowe do dyskusji, gdyż jak zawsze jestem do Waszej dyspozycji. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2025-10-27
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Zwracam się z ogromną prośbą, czy jest możliwość aby 31.10 (piątek) był dniem rektorskim?
    Szanowna Pani, Szanowny Panie, To czy 31.10 będzie dniem rektorskim dla studentów AWF zależy głównie od studentów. Samorząd Studentów AWF, jak co roku, ma do wykorzystania dwa dni rektorskie w roku. Będę rozmawiał z URSS w tej sprawie. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2025-10-17
    Związek Zawodowy AWF Warszawa pisze: Szanowny Panie Rektorze, Właśnie minął termin wykupu kart wjazdowych na teren AWF i zapewne wszyscy pracownicy posiadający samochody tego dokonali. Podobnie jak w ostatnich latach decyzja o opłatach i ich wysokości została podana w stosownym zarządzeniu, i po raz kolejny bez żadnej dyskusji w tym obszarze. Z naszych prostych szacunków jest to nie tyle koszt Uczelni a właściwie zwiększenie zysków o ok 70-80 tyś zł. Panie Rektorze, naprawdę czy nasza Uczelnia nie może zrezygnować z pozyskania takiej kwoty. Po pierwsze, byłoby to umożliwienie pracownikom bezpłatnego wjazdu na teren swojego zakładu pracy i z pewnością takie podejście jest pro pracownicze - co często Pan Rektor podkreśla. Po drugie, często słyszeliśmy argument, że pracownicy gdyby mieli możliwość uzyskania bezpłatnie karty wjazdowej to dochodziło by do nadużyć w tym zakresie. Zdaje się, że w obecnej zinformatyzowanej strukturze, nie jest dużym problemem stwierdzenie czy dany pracownik systematycznie pozostawia "swój samochód" na terenie Uczelni na noce czy tylko w godzinach pracy. Zresztą z pewnością różne inne zastrzeżenia też można rozwiązać. Tak naprawdę, to pozostaje jedno pytanie: Panie Rektorze, czy w przeszłym roku widzi Pan możliwość udostępnienia bezpłatnego wjazdu na teren zakładu pracy swoim pracownikom. Artur Kruszewski
    Szanowny Arturze, Bardzo dziękuję za pytanie, na które odpowiem bez konsultacji z Pionem Kanclerza, wykorzystując doświadczenia z innych Uczelni oraz plan działania AWF. Uczelnia nie ma zbyt wiele miejsc parkingowych i nie ma również w obowiązku udostępniania miejsc za darmo jej pracownikom (za wyjątkiem osób z niepełnosprawnością). Kanclerz nie ma też w obowiązku podejmowania dyskusji na temat kart, poza rozmową z rektorem. Stawki dla pracowników nie zostały podwyższone od minimum 4-5 lat, więc Kanclerz zapewne nie widział potrzeby konsultowania stawek w roku bieżącym. Co więcej, nikt w tej sprawie do tej pory nie zgłaszał uwag i nie proponował jakiejkolwiek dyskusji. Przypomnę, że Związki Zawodowe mogą zabrać głos i zgłosić swoje propozycje na Kolegium Rektorskie. Nic takiego się nie zdarzyło. Podkreślę, że pracownicy AWF płacą najniższą stawkę tj. 180 zł na rok, czyli dokładnie 15 zł na miesiąc. Tak, mam obawy, że brak stawek mógłby spowodować nagły wzrost liczby użytkowników samochodów w Uczelni. Dlatego też, z całym szacunkiem, ale utrzymujemy od kilku lat tę samą najniższą stawkę, podnosząc inne. Korzystając z wielu przykładów innych Uczelni podkreślę, że karty wjazdowe (parkingowe) są wyjątkowo drogie i często mają ograniczoną liczbę. Staramy się dbać o pracowników wprowadzając w okresie ostatnich kilku lat wiele innych udogodnień motywacyjnych takich jak: premie projakościowe, okresowe wzrosty wynagrodzeń, staże asystenckie, obniżki pensum, godziny work sport balance, podwyżki przekraczające poziom proponowany przez MNiSW itd. Zatem proszę o zrozumienie, że priorytetem nie jest w tym przypadku oszczędność a ograniczenie liczby pojazdów w AWF. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
  • 2025-10-08
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze Chciałabym zapytać, kto jest odpowiedzialny za tworzenie planu zajęć na naszej uczelni? Obecny harmonogram powoduje, że spędzam na uczelni praktycznie 10 godzin dziennie (od 8:00 do 18:00), a dodatkowo pojedyncze zajęcia w poszczególne dni odbywają się w godzinach popołudniowych, co znacznie utrudnia pogodzenie studiów z pracą. Jako studenci magisterki, często pracujemy jako instruktorzy czy trenerzy i z powodu kolizji godzinowych nie jesteśmy w stanie tego wykonywać, ponieważ zajęcia sportowe zazwyczaj odbywają się w godzinach popołudniowych/wieczornych. Dodatkowo, przerwy między zajęciami ( które idą ciągiem)trwające około 15 minut, są niewystarczające, aby zjeść posiłek, ponieważ często trzeba przechodzić z jednego budynku do drugiego. W związku z tym chciałabym zapytać, czy uczelnia planuje podjąć działania mające na celu poprawę organizacji planu zajęć, aby studenci mogli efektywniej łączyć naukę z pracą oraz zapewnić im odpowiednie warunki posiłek? Pozdrawiam
    Szanowny Panie, Odpowiadając na pierwsze pytanie, za tworzenie planu odpowiedzialny jest Pion Dydaktyki, a dokładniej Dział Planowania i Organizacji Studiów (DOPS; mieści się w głównym korytarzu Budynku Głównego). Z kolei, odpowiadając na drugie pytanie, podkreślę, że tak Uczelnia podejmuje działania mające na celu poprawę organizacji planu zajęć. Działania optymalizacyjne są na bieżąco podejmowane. Plan zajęć jest uzależniony od wielu czynników: dostępność obiektów, duże obłożenie obiektów (pływalnia), liczba osób w grupach, podgrupach, specjalnościach, specjalizacjach, dostępność nauczycieli akademickich, dostępność placówek na zajęcia praktyczne, dostępność szkół i innych placówek, gdzie odbywają się zajęcia i praktyki. W roku bieżącym oddajemy do użytku nowe duże sale seminaryjne w nowowybudowanym budynku. Przeprowadzka do nowego budynku niektórych jednostek powoduje, że w Budynku Głównym pojawią się w tym roku akademickim nowe sale seminaryjne i pracownie. Priorytetem dla nas na ten rok jest lepsze wyposażenie Uczelni w sale dydaktyczne.Z drugiej strony proszę jednak zrozumieć, że jesteśmy stosunkowo niewielką Uczelnią z dużą liczbą studentów, co zwiększa liczbę grup ćwiczeniowych. Staramy się spełnić oczekiwania różnych stron, co nie zawsze da się pogodzić. Podsumowując, pracujemy w szczególności w roku bieżącym nad zwiększeniem dostępności sal, co będzie miało przełożenie na możliwość większej elastyczności przy tworzeniu planów, z uwzględnieniem czynników, o których pisałem na początku. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2025-10-07
    Gość pisze: Dzień dobry, jak działa sytuacja z dzwonieniem do różnych działów uczelni? Na stronie internetowej mamy podane numery, chciałam dodzwonić się w sprawie stypendium socjalnego, zadzwoniłam pod podany numer, wpisałam numer wewnętrzny i usłyszałam w słuchawce, że taki numer nie istnieje. Pani od tego stypendium nie odpisuje na maile (nawet jeśli były pisane już jakiś dłuższy czas temu) co jest trochę uciążliwe w sytuacji jak potrzebujemy doinformować się coś pilnie, nie będąc na uczelni. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Szanowna Pani, Sprawę sprawdziłem w Pionie Dydaktyki. W poniedziałek 06.10.2025 w godzinach popołudniowych doszło do awarii telefonu. Sprawa została zgłoszona do działu technicznego. Drugi telefon wewnętrzny do działu stypendiów podany na stronie internetowej działa bez zastrzeżeń. W związku z początkiem roku akademickiego jest wzmożone zainteresowanie stypendiami. Studenci, którzy przychodzą osobiście są obsługiwani na bieżąco, a także otrzymują wsparcie przy prawidłowym wypełnianiu wniosków. Odpowiedzi na zapytania mailowe są udzielane również w najkrótszym możliwym czasie. Mam nadzieję, że sytuacja za chwilę ulegnie znacznej poprawie. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
1 2 3