1 2 3
  • 2025-12-15
    Magdalena Boratyńska pisze: Szanowny Pani Rektorze Mam pytanie, dlaczego są godziny rektorskie skoro potem musimy je odrabiać? Z tego co mi wiadomo na innych uczelniach, nie ma obowiązku odrabiania. Jest to bardzo niewygodne dla większości studentów, ponieważ zwykle odrabiać zajęcia musimy po godzinach spędzonych na uczelni, kiedy dużo osób ma zaplanowane treningi, pracę czy inne dodatkowe zajęcia. Z tego względu prowadzący często odrzucają godziny rektorskie i mówią, że są zajęcia w terminie planowym- można wówczas uznać, że te godziny po prostu nie istnieją. Z wyrazami szacunku Magdalena Boratyńska
    Szanowna Pani Magdaleno, 1 - Godziny rektorskie nie służą redukcji liczby zajęć w stosunku do planu i programu studiów, a jedynie zwolnieniu studentów, z ważnych przyczyn, z realizacji zajęć w ściśle określonym terminie. Wyznaczenie godzin rektorskich nie może służyć redukcji liczby zajęć, gdyż skutkowałoby to niewykonywaniem w pełni programu studiów, co znów mogłoby skutkować nieuzyskaniem przez studentów zamierzonych efektów uczenia się, tzn. niezbędnej wiedzy, jaką powinni oni uzyskać podczas studiów, do czego uczelnia się zobowiązuje, zarówno wobec swoich studentów, jak i wobec instytucji zewnętrznych. 2 - Tak postanowiono w regulaminie studiów (paragraf 6 ust. 3) ustalanym wspólnie i w porozumieniu z samorządem studentów, a zatem zgodę na takie rozwiązanie wyrazili sami przedstawiciele studentów. Obowiązująca praktyka w tym zakresie nie jest zatem wbrew czy bez uzgodnienia ze studentami. 3 - Nie bierzemy odpowiedzialności za pełną realizację programu studiów w innych uczelniach, do których Pani się odnosi. Rektor i z jego upoważnienia dziekani są odpowiedzialni ustawowo i statutowo za proces dydaktyczny w AWF Warszawa i prawidłową realizację ustalonych w AWF Warszawa programów studiów. Ustalenie przedziału czasu (godziny/dni) wolnych od zajęć dydaktycznych może służyć wyłącznie ustaleniu czasu, w którym zajęcia nie będą się odbywały, a nie zwolnieniu wykładowców i studentów z realizacji programu studiów. Rektor nie może wkraczać tym samym w kompetencje Senatu Uczelni, który ustawowo ustala programy studiów niezbędne do realizacji, a tylko może, co już mieści się w jego kompetencjach, czasowo odroczyć realizację wybranych zajęć. 4 - Zdajemy sobie sprawę z potencjalnych trudności z odrabiania zajęć dydaktycznych w innym terminie, stąd też godziny albo dni rektorskie ogłaszane są wyłącznie z ważnych przyczyn, w zdecydowanej większości przypadków na wniosek Uczelnianej Rady Samorządu Studentów, a zatem na wniosek samych studentów. Liczbę zajęć przekładanych na inny termin z powodu ogłoszenia godzin rektorskich władze uczelni starają się zawsze graniczyć do minimum. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
  • 2025-12-06
    Gość pisze: Drogi JM Rektorze, czy na prawdę nie można było zorganizować tej wielkiej przeprowadzki do nowego budynku dla administracji bez paraliżu całej uczelni? Czy nie można było w działach podzielić przenosin, aby zachować ciągłość funkcjonowania uczelni? Najpierw księgowość nie działała przez kilka dni (gdzie wcześniej zostały jeszcze narzucone abstrakcyjne terminy rozliczeń), a teraz biuro rektora potrzebuje kilka dni na aklimatyzacje. To już nawet nie jest zabawne, a tragiczne. Z wyrazami najgłębszego szacunkiu
    Szanowna Pani/Szanowny Panie, Nie rozumiem o jakim "tragizmie" Pani/Pan pisze. Nie wiem skąd pomysł "aklimatyzacji" w Pana/Pani wypowiedzi. Przeprowadzka była wstępnie planowana na okres grudnia i stycznia.Przyspieszyliśmy działania i od poniedziałku 1 grudnia udało nam się przenieść całą kwesturę, natomiast wczoraj przeniesiono Biuro Rektora. Potrzebne są DWA DNI na przygotowanie nowego biura. Zamiast dwóch miesięcy proces przenosin zajmie nam zapewne dwa tygodnie. Wówczas będziemy mogli pracować nad adaptacją pomieszczeń w Budynku Głównym. Dodam, że mimo przeprowadzki jeszcze wczoraj do 16:00 realizowaliśmy wszystkie działania, między innymi na bieżąco podpisując pocztę w nowym budynku. Jeżeli DWA DNI stanowią dla Pana/Pani dyskomfort lub uniemożliwiają realizację działań, proszę o informację, pomogę Panu/Pani. Odnosząc się z kolei do "abstrakcyjnych terminów rozliczeń", wynikają one z corocznej "praktyki", w której wiele rozliczeń dokonywanych jest na tzw. "ostatnią chwilę" w okresie świątecznym. Chcielibyśmy zmienić tę praktykę, gdyż większość działań zaplanowana jest przez Państwa z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Namawiamy zatem do sprawnej realizacji planów od początku roku, a nie zostawiania pewnych działań na koniec roku i zarzucania kwestury rozliczeniami na koniec roku. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2025-12-03
    Gość pisze: Witam serdecznie, Jako nowy pracownik Uczelni jestem pod wrażeniem otwartości i życzliwości zarówno Władz Uczelni, jak i Pracowników - zarówno kadry akademickiej, jak i administracyjnej. Widzę, że Uczelnia bardzo się rozwija i jest z zaangażowaniem dobrze kierowana i daje wiele możliwości rozwoju swoim Pracownikom, a spotkania integracyjne powodują, że z uwagi na miłą atmosferę chce przychodzić się do pracy :) Trzymam kciuki za dalsze sukcesy!!!
    Dzień dobry, Bardzo dziękujemy za miłe i budujące słowa. Witamy w coraz większej Rodzinie AWF Warszawa. Zapraszam do aktywności, integrowania z Zespołem, życząc wyłącznie pozytywnych wrażeń, które sprawią, że praca będzie Panu/Pani przynosić coraz większą satysfakcję. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2025-12-03
    Gość pisze: Dzień dobry, dlaczego w roku akademickim 2025/2026 kwota stypendiów jest niższa w porównaniu do 2024/2025? To różnica 150 zł na przykładzie stypendium rektora, czy 100 zł dla osób z niepełnosprawnością.
    Dzień dobry, Temat skonsultowałem z Pionem Dydaktyki Uczelni. Stypendia dla studentów finansowane są ze środków przekazanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego i przyznawane zgodnie z ustawą Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce. Zgodnie z art. 414 ust. 3 w/w ustawy. Na stypendia rektora można przeznaczyć nie więcej niż 60 % środków wydatkowanych łącznie w danym roku na stypendia rektora, stypendia socjalne oraz zapomogi. Oznacza to, że wysokość stawek stypendium rektora jest zależna od liczby wypłacanych stypendiów socjalnych. W ostatnich latach coraz mniej studentów składa wnioski o stypendium socjalne (jest to trend, który dotyczy wszystkich uczelni w Polsce). Przez ostatnie 3 lata w naszej Uczelni liczba wypłacanych stypendiów socjalnych zmniejszyła się o około 40%. W konsekwencji, aby w roku akademickim 2025/2026 móc przyznać stypendia rektora jak największej grupie studentów, nie przekraczając limitu 60% środków wydanych na te stypendia, konieczne było obniżenie ich wysokości o 10% względem poprzedniego roku. Aktualnie stypendia wynoszą od 1890 zł do 720 zł miesięcznie, w zależności od osiągnięcia studenta. W przypadku stypendium socjalnego, w marcu 2025 r. stawki zostały podniesione o 200 zł w każdej kategorii (zależnie od dochodu) i obecnie wynoszą od 1000 zł do 1400 zł. Od października została również zwiększona wysokość stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości przyznawana studentom w trudnej sytuacji materialnej, którzy spełniają przesłanki, o których mowa w regulaminie świadczeń dla studentów (m.in. sieroctwo, wychowywanie dziecka przez studenta) - o dodatkowe 500 zł lub 600 zł. W roku akademickim 2025/2026 wysokość stypendium dla osób z niepełnosprawnością zależy od stopnia niepełnosprawności (lekki, umiarkowany i znaczny) i wynosi od 600 zł do 800 zł (w przypadku stopnia znacznego stypendium zwiększone o 100 zł). W tym roku przy ustaleniu stawek stypendiów również należało uwzględnić niższą o 13% dotację z Ministerstwa na stypendia, jak również zapowiadane zmiany przepisów ustawy, obniżające limit wydatkowania na stypendia rektora do 45% funduszu stypendialnego (przepis ten został już przyjęty przez Sejm i ma obowiązywać w 2026 r.). Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2025-11-27
    Gość pisze: Panie Rektorze, poucza pan osobę którą jest sygnalista i sygnalizuje panu jako zarządzającemu uczelnia poważny problem potencjalnego nadużycia władzy przez kanclerza (niezależnie czy zgodnego czy nie z prawem). Wiadomo że sygnalista nie chce się narażać z imienia i nazwiska na reakcje kanclerza mieszkając na terenie AWF. Dlatego piszę anonimowo. Warto mu podziękować a nie łajać ze nie podał nazwiska. To nie pierwsze tego typu uwagi wobec kanclerza. Doceniam jednak pana ostatnie deklaracje dotyczące dążenia do wyjaśnienia sprawy i pana zarządzanie uczelnią. Dotychczasowe odpowiedzi są jednak tak samo długie jak mgliste. Życzę powodzenia w wyjaśnianiu sprawy.
    Szanowny Panie/ Szanowna Pani, Odnośnie sygnalistów mamy jasną procedurę ustaloną przez Senat AWF. Jeżeli Sygnalista widzi jakikolwiek problem, powinien to natychmiast zgłosić. Do tej pory nie otrzymaliśmy jakiegokolwiek zgłoszenia. FORUM REKTORA nie jest miejscem uwzględnionym przez Senat do zgłaszania problemów przez Sygnalistę. Czy nie widzi Pan/Pani, że publicznie oskarżono osobę nie podpisując się, Pan/Pani pisze dodatkowo o "poważnym problemie potencjalnego nadużycia władzy". Oskarżacie Państwo osobę, pracownika Uczelni, nie podpisując się, oceniając i oczekując konsekwencji. Tak, uruchomiłem działania, właśnie po to by dokładnie wyjaśnić sprawę. Aktualnie oczekuję jasnej opinii i rekomendacji od zespołu. W przypadku złamania prawa oczywiście wyciągnę konsekwencje. Jednocześnie oczekuję, iż w przypadku oczyszczenia z zarzutów Przeproszą Państwo publicznie Pana Kanclerza, podając swoje imiona i nazwiska.. Pozdrzwiam Bartosz Molik
1 2 3