Forum Rektora
-
2021-05-23Gość pisze: Mam pytanie odnośnie terminów egzaminów. Dlaczego do tej pory nie znamy daty egzaminu np z teorii treningu? Mamy połowę maja, a brak nawet jakichkolwiek przesłanek. Na poprzednich semestrach byliśmy informowani na pierwszych zajęciach. W tym semestrze jest to dość niepoważne, że brak terminów zaliczeń.Dzien dobry Rozmawialem w tej sprawie z Dziekanami. Termin sesji egzaminacyjnej jest znany przed rozpoczeciem roku akademickiego. Wydzial WFiZ tradycyjnie przekazuje informacje o terminach egzaminow na 2-3 tygodnie przed rozpoczeciem sesji. Wydzial WF przekaze te informacje w zblizajacym sie tygodniu. Uwazam ze to rozwiazanie bedzie dla Pana/Pani satysfakcjonujace, Natomiast niepokoi mnie Pana/Pani ostatnie zdanie. Jezeli mowimy o egzaminach to sa one realziowane w terminach sesji. Nie wiem czy Pan/Pani pyta o egzaminy (realizowane w sesji) czy zaliczenia? Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2021-05-23Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, bardzo proszę o udostępnienie listy osób na Wydziale WF zaliczonych do liczby "N" wraz z informacją o ich publikacjach wypełniających sloty (poziom wypełnienia slotów) na dzień 19.05.2020 roku. Serdecznie pozdrawiamDzien dobry, Chcialbym poinformowac, ze nie mam mozliwosci przedstawiania Panu/Pani imiennej listy pracownikow zaliczonych do liczby N, wraz z rozliczeniem ich slotow. Natomiast dodam, ze jako jedna z niewielu Uczelni publikujemy liste publikacji pracownikow. Wszystko jest dostepne i aktualizowane w zakladce Bibliometria. Moze Pan/Pani dokonac dokladnej analizy kazdego z pracownikow. Co wiecej moze Pan/Pani porownac swoje publikacje z innymi. Dodam, ze otrzymal Pan/Pani wytyczne jak liczyc sloty wraz z arkuszem kalkulacyjnym. Jezeli te informacje sa dla Pana/Pani niewystarczajace, serdecznie zapraszam do konsultacji z Pionem Nauki (Prorektor prof P.Tomaszwskie, Dziekan H.Makaruk. Prodziekanki M.Łopuszańska-Dawid, J.Marszałek. Zespol sluzy pomoca i wspiera Pana/Pani przy liczeniu tzw. slotow oraz wskazujac kierunki dalszego rozwoju. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2021-05-23Agnieszka Połaniecka pisze: Miałam przyjemność odbywać staż naukowy w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, Jestem pod wrażaniem sprawnej pracy organizacyjnej, naukowej Uczeni i życzliwości pracowników. Miałam możliwość współpracy z Katedrą Pedagogiki i Psychologii Kultury Fizycznej, z Zakładem Gier Zespołowych, z biblioteką. Uważam tę współpracę za bardzo owocną w zakresie pozyskanej wiedzy i nowych doświadczeń. Dziękuję za umożliwienia rozwoju naukowego i spędzony tu czas.Dzien dobry, Bardzo dziekuje ze mile slowa. Ciesze sie ze jednostki naszej Uczelni sa tak dobrze oceniane. Staramy sie spelniac oczekiwania studentow i pracownikow. Jednoczesnie staramy sie doskonalic i liczymy na krytyczne uwagi. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2021-05-11Andrzej Frankiewicz pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy po zakończeniu sytuacji pandemicznej rozważana była opcja aby wykłady i tak pozostały on-line? Według mnie ta opcja (w przypadku wykładów) jest dużo lepsza od opcji stacjonarnej. Poniżej przedstawiam według mnie, najważniejsze zalety wykładu online: - wygodniejsze siedzenia, lepsza widoczność prezentacji, lepsza widoczność prowadzącego, lepsza jakość audio - brak studentów niezainteresowanych tematem (to znaczy tych którzy rozmawiają na wykładzie zamiast słuchać - na wykładzie on-line i tak wszyscy są wyciszeni) - możliwość odbycia zajęć w dowolnym miejscu na ziemi, także w podróży (bardzo przydatne dla studentów dojeżdżających z daleka). Zalet jest oczywiście więcej, podałem tylko te kluczowe. Zalety te, dotyczą oczywiście tylko wykładów. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź na moje pytanie. Z wyrazami szacunku, Andrzej Frankiewicz, Student Fizjoterapii 3 rokuDziękuję Panu za pytanie. Generalnie zgadzam się z Pana opinią i również dostrzegam zalety realizacji wykładów w systemie zdalnym lub hybrydowym. Sprawa jest analizowana na poziomie kolegiów dziekańskich i kolegium rektorskim. Mogę zapewnić, że w roku akademickim 2021/2022 wykłady będą realizowane w systemie zdalnym lub hybrydowym (studenci będą mogli uczestniczyć w zajęciach w kontakcie lub obserwować transmisję online prowadzoną w programie Teams). Wykłady pozostaną obowiązkowe. Podsumowując: nie przewidujemy realizacji wykładów wyłącznie w kontakcie. Dodam również, że planujemy realizację ćwiczeń, zajęć praktycznych i klinicznych w kontakcie. Dyskutujemy nad formą realizacji seminariów dyplomowych.
-
2021-05-02Gość pisze: Panie Rektorze, czy podczas zatrudniania na stanowiska badawczo-dydaktyczne od października 2021 r. będą brane pod uwagę tylko wymagania zawarte w Zarządzeniu nr 16/2020/2021, czy będzie to powiązane z jakimiś innymi kryteriami, np. z włączeniem do liczby "N"? PozdrawiamW 2021 roku nie planujemy istotnych zmian dotyczących zwiększenia liczby N, w związku z kończącym się procesem ewaluacji za lata 2017-2021. Wprowadzenie pracownika do liczby N na 3 ostatnie miesiące ewaluacji może nie być korzystne dla Uczelni. Natomiast zgodnie z zarządzeniem Prorektor ds. Nauki określi do końca listopada kryteria włączenia do liczby N. Ważna jest dla mnie również strategia Uczelni, zgodnie z którą zamierzamy zwiększyć liczbę pracowników badawczo-dydaktycznych w relacji do pracowników dydaktycznych. Podsumowując, W 2021 roku pracownicy którzy spełniają kryteria włączenia do grupy badawczo-dydaktycznej będą swoją sytuację omawiali bezpośrednio ze mną. Decyzję będziemy podejmowali wspólnie z pracownikiem i po konsultacji z Pionem Nauki, który bardzo szczegółowo analizuje nasze osiągnięcia, a także kierownikiem katedry. W 2021 roku dwóch pracowników znalazło się już w takiej sytuacji i znaleźliśmy korzystne rozwiązania. Z kolei w 2022 roku, po ustaleniu przez Prorektora prof. Pawła Tomaszewskiego kryteriów ewaluacyjnych, będziemy dążyli do zwiększenia grupy pracowników badawczo-dydaktycznych. Zatem przy zmianie stanowiska, poza wspomnianym zarządzeniem, będziemy musieli uwzględniać dodatkowe kryteria. Natomiast uspokajając podkreślę, że zależy nam na zwiększeniu liczby pracowników badawczo-dydaktycznych z nauk o kulturze fizycznej od 2022 roku.