Uczelnia

Cel badania

  • Celem jest poznanie opinii: nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia na kierunku fizjoterapia,
  • studentów kierunku fizjoterapia,
  • osób, których dotyczy kwestia poruszania się na wózku inwalidzkim na temat potrzeb realizowania takich treści podczas trwania studiów na kierunku fizjoterapia jako obowiązkowych lub do wyboru.

Materiał - czyli kogo szukamy?

Opinie badanych zebrane podczas trzech spotkań odbywających się w aplikacji Microsoft Teams w trzech grupach:

# grupa 1: studenci fizjoterapii (8-10 osób),

# grupa 2: fizjoterapeuci, nauczyciele akademiccy na kierunku fizjoterapia (8-10 osób), oraz

# grupa 3: Ci, którzy pracują z osobami poruszającymi się na wózku (8-10 osób).

Metoda - czyli jak badamy?

Zogniskowany wywiad grupowy (focus group interview) przeprowadzony za pośrednictwem MS teams (online)
Przedmiot rozmowy:

Pytania będą dotyczyły jazdy i wiedzy na temat poruszania się na wózku inwalidzkim oraz umiejętności związanych z jazdą na wózku inwalidzkim przez studentów kierunku Fizjoterapia podczas trwania studiów (w programie studiów), np.:  Czy elementy jazdy na wózku inwalidzkim to przydatna umiejętność dla studentów fizjoterapii, a dalej fizjoterapeutów? Czy zajęcia praktyczne powinny stanowić obowiązkowe treści w programie studiów na kierunku fizjoterapia?

Procedura:

Proszeni będą Państwo o wypowiedzenie swoich szczerych i pogłębionych opinii na ten temat. Spotkanie będzie nagrywane, a Państwa imiona zachowane jedynie w celu transkrypcji przeprowadzonego wywiadu. Gwarantujemy zachowanie poufności w procesie zbierania i analizowania danych badawczych.

Wywiad prowadzi:

dr Natalia Organista

Czas spotkania: Maksymalnie 100-120 min. Osoby badane powinny uczestniczyć w całym spotkaniu.

kontakt: natalia.organista@awf.edu.pl lub jolanta.marszalek@awf.edu.pl

Terminy spotkań: zależne od dyspozycyjności rozmówców; co tydzień podawane nowe daty i godziny spotkań w celu zebrania grupy 10 osobowej do jednego wywiadu

Skontaktujemy się w celu ustalenia konkretnej daty wywiadu poprzez wiadomość email.

Badania są prowadzone przez AWF Warszawa w ramach projektu: “Wheelchair Skills Empowerment through Learning and Lifelong Mobility and Inclusivity for All” (WELLDONE) Numer projektu: 2024-1-TR01-KA220-HED-000250390 i finansowane ze środków Unii Europejskiej. Liderem projektu jest University of Yalova (TUR), partnerami w projekcie są: University of Gebze (TUR), AWF Warszawa, Lithuanian Sport University (LTU), SAMK (FIN)

Link do zapisów na rozmowę znajduje się tu: https://forms.office.com/e/2ETtG7jTUr