51 52 53
  • 2021-06-16
    Sara Kaźmierska pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy w sytuacji realizacji dwóch kierunków studiów (WF i Sport) istnieje możliwość przepisania oceny z przedmiotu już zrealizowanego na jednym z tych kierunków, mianowicie seminaria magisterskie? Będę wdzięczna za odpowiedź.
    Szanowna Pani, Jest taka możliwość. Natomiast o przepisaniu konkretnego przedmiotu bądź wybranych efektów kształcenia decyduje prowadzący przedmiot. Jeżeli nauczyciel akademicki uzna, że treści przekazywane na seminarium są takie same, ma prawo do przepisania przedmiotu. Decyzja należy zatem do prowadzącego przedmiot. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2021-06-09
    Gość pisze: Szanowny Panie rektorze, jak to jest, że ze względu na remont sali gimnastycznej zajęcia dla studentów zostały przyspieszone (skumulowane aby z końcem maja się skończyły) tymczasem remontu brak a firma żony pana kanclerza (malidona) dalej korzysta z obiektu.
    Dzień dobry, Dziękuję za dość uszczypliwe pytanie. Rozumiem, że jest ono spowodowane chęcią usprawnienia działalności Uczelni. W tej sprawie przed chwilą konsultowałem się z Panem Kanclerzem. Wyjaśniam zatem sprawę od początku. Przyspieszenie zajęć dla studentów miało zabezpieczyć proces dydaktyczny przy założeniu rozpoczęcia remontu zgodnie z planowanymi terminami tj. początkiem czerwca. Opóźnienie w rozpoczęciu prac wynika jedynie z przebiegu procedur przetargowych, które należy w tym miejscu wyjaśnić, aby nie pojawiały się tego typu wątpliwości. Niestety, firma, która złożyła najtańszą ofertę po kilku dniach wycofała się z przetargu i komplet dokumentów musiał przedstawić drugi w kolejności oferent, którym jest konsorcjum 3 firm. Czas na dostarczenie dokumentacji zgodnie z przepisami mieli do poniedziałku (7 czerwca). Mimo ponagleń, zostały one złożone dopiero w poniedziałek. Natychmiast zostały zweryfikowane i ogłoszono wybór wykonawcy, z którym 15 czerwca zostanie podpisana umowa i rozpoczną się prace. Warto podkreślić, że termin zakończenia prac nie został wydłużony. Zajęcia komercyjne prowadzone przez podmioty zewnętrzne na Sali Gimnastycznej nr 5 nie były odwoływane ze względu na możliwość odwołania ich przez AWF z dnia na dzień. W przypadku zajęć dydaktycznych takiej możliwości nie ma i stanowiłoby to zagrożenie dla całego procesu dydaktycznego. Sala została przygotowana do remontu, tak, aby dochody z najmu tej sali były generowane jak najdłużej bez zagrożenia dla rozpoczęcia remontu, za co należy pochwalić pracowników administracji centralnej. Podziękować należy również najemcom, którzy zdecydowali się pokrywać pełne koszty korzystania z sali mimo znaczącego ograniczenia jej funkcjonalności i braku wielu przyrządów, które zostały wyniesione w ramach przygotowań do prac remontowych. Podsumowując, udało nam się: (1) bezpiecznie zrealizować zajęcia dydaktyczne, co było dla nas priorytetem; (2) wydłużyć maksymalnie zajęcia, które przynoszą dochód Uczelni. Rozumiejąc Pan/Pani dbałość o Uczelnie, sugeruję wysłanie mi propozycji efektywniejszego sposobu realizacji tego zadania. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2021-06-08
    Krzysztof Dudziński pisze: Szanowny Panie Rektorze, Proszę o rozważenie czy istnieje możliwość postawienia na terenie AWF ścianki do tenisa ziemnego? Wiem, że w przeszłości niektórzy pracownicy poruszali tę sprawę. Z uszanowaniem Krzysztof Dudziński
    Szanowny Panie Doktorze, Krzysztofie, Rozmawiałem w tej sprawie z Panem Kanclerzem. Naturalnym miejscem dla ścianki są okolice kortów tenisowych. Pan Kanclerz będzie się starał wykorzystać efektywnie to miejsce w przyszłości. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2021-06-02
    Alekandra Wasińska pisze: Szanowny Panie Rektorze. W imieniu DAN zwracam się z uprzejma prośbą o wyrażenie zgody na zamknięcie furtki przy CDWR (generalnie wejścia od Podleśnej). Problem jest ogromny. Wszyscy okoliczni mieszkańcy wyprowadzają psy na naszym terenie, w tym również pod oknami CDWR oraz DAN (moje okno akurat ma widok na te stronę, więc widzę jaka jest skala problemu). Obsłudze terenów zielonych utrudnia to pracę. Rozumiem, że Uczelnia jest otwarta dla ludzi, ale nie bądźmy wychodkiem dla pupili sąsiadujących budynków. Pozdrawiam serdecznie. Wasińska Aleksandra
    Dzień dobry, Osobiście mam wątpliwości pewne wątpliwości. Wolałbym aby Uczelnia była otwarta dla miasta. Dodam, że np. w DS F mamy wielu mieszkańców z pupilami. Być może faktycznie nie znam skali problemu. Pan Kanclerz rozmawiał dziś z Prezes Spółdzielni. Furtka została zamknięta. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2021-05-29
    Bartłomiej Krynicki pisze: Szanowny Panie Rektorze. Dlaczego robimy na Uczelni coś co się nie sprawdza i nie ma przełożenie na poprawienie jakości pracy? Pokazuje to życie i doświadczenia jakie nabyliśmy przy ostatnich działaniach. Mam tutaj na myśli nieszczęsne tabelki planowania na CAŁY ROK! Od ponad 3 lat to co planuję na początku roku nie sprawdza się w rozliczeniu z realizacji godzin! Ponieważ mam zastępstwa, zapotrzebowanie na moją osobę w czasie obozów przeważnie jest większe niż zakładane i sprawa dotycząca zajęć rozwija się dynamicznie. Moja sytuacja nie jest wyjątkiem. Planując zajęcia na cały rok nie wiemy na jesieni czy zbiorą się np. studenci na specjalizację, sport do wyboru - w jakiej liczbie - która realizowana jest od semestru letniego czy w zimie (tak jak narciarstwo zjazdowe), kiedy zapisy są październik/ listopad. Nie pisał bym o tym gdyby podejście do informacji zawartych w tabeli było elastyczne i ŻYCIOWE. Niestety Pani Prorektor zapisy w tabeli traktuje wybiórczo - co jest wygodne dla niej (np. nie było zapisane przez prowadzących) traktuje jako wyznacznik a rzeczy, które zgłaszamy i nie są wygodne pomija i nie planuje zgodnie z naszymi prośbami - przykład próba włożenia zajęć z fitnessu na inną salę niż fitnesowa mimo możliwości. Szanuję Pana bardzo i wiem z jakimi problemami się Pan boryka (mam chyba podobnie w Pałacu Młodzieży), ale starajmy się wsłuchiwać w to co mówią ludzie i chociaż próbować brać pod uwagę ich propozycję. Uważam -i nie jest to tylko moje zdanie, że i tak w zimie będą kolejne tabelki do zaplanowania i zrobienia bo okaże się że życie okazało się inne niż jest teraz. Jeżeli chciałby Pan porozmawiać, czy dowiedzieć się czegoś więcej jestem do Pana dyspozycji i otwarty na dyskusję. Życzę miłego dnia i odrobiny spokoju - bo wiem jak ciężko to znaleźć. Pozdrawiam serdecznie. B.Krynicki
    Szanowny Panie Doktorze, Bartku, Jak dobrze Wiesz podstawowym kryterium "dydaktycznym" regulującym pracę pracownika jest jego pensum dydaktyczne. Rozliczenie z poprzedniego roku akademickiego pokazało, że kilkadziesiąt osób odnotowało brak realizacji pensum, a z drugiej strony kilkudziesięciu innych pracowników "wyrobiło" pensum ponad planowany maksymalny limit godzin (i nie było to przyczyną pandemii). Taka sytuacja wymaga ode mnie konkretnych działań, gdyż poza stratami finansowymi powoduje, że część pracowników nie spełnia swoich dydaktycznych obowiązków, a inna jest mocno przeciążona i np. nie ma czasu na pracę badawczą i organizacyjną w Uczelni. Takie planowanie jest też podstawą do planowania dalszego zatrudnienia w Uczelni, w tym ogłoszenia konkursów. Ten proces został zakończony - otrzymałem od Dziekanów planowanie na kolejne dwa lata, które pozwala na ogłoszenie kolejnych konkursów w Katedrach. W planowaniu w tym roku uwzględniliśmy też realną liczbę godzin (symulacja liczby grup na każdym semestrze). To pozwala nam urealnić pensa pracowników. Oczywiście nie da się przewidzieć zastępstw, zwolnień, braku lub dodatkowych grup specjalizacyjnych. Mimo wszystko o wiele większym problemem i uchybieniem byłby brak planowania, Jako Rektor muszę kontrolować pensa pracowników Uczelni. Natomiast uwagi dotyczące wybiórczego traktowania zapisów w tabelach, pomijania czegoś nie są dla mnie klarowne. Nie do końca wiem w czym jest problem. Bardzo chętnie porozmawiam i wyjaśnię sprawę zarówno z Tobą jak i z Prorektor. NA chwilę obecną brakuje mi konkretów, do których mógłbym się odnieść. Jestem przeciwnikiem nadmiernej biurokracji, rozbudowanych procedur, komplikowania działań administracyjnych. Dlatego chętnie przedyskutuję wyzwanie dotyczące uproszczenia działań przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności. Jak zawsze jestem do dyspozycji i bardzo chętnie przedyskutuję wyzwanie. Liczę też na propozycje rozwiązań.
51 52 53