Forum Rektora
-
2025-09-04Gość pisze: Panie Rektorze, Zauważyłam, że został zakupiony nowy samochód, jest z logiem AWF, który od kilku miesięcy parkuje pod blokiem Kanclerza (przynajmniej przez całe wakacje) i wydaje się że jest do jego również prywatnego użytku. Czy może Pan Rektor wyjawić ile to kosztowało uczelnię? Czy inni pracownicy również mogą liczyć możliwość wykorzystania samochodu uczelni do choćby wyjazdu na wakacje.Szanowna Pani, Wspomniany samochód nie został zakupiony przez AWF - jest on udostępniony Uczelni przez Toyota Bielany w ramach umowy partnerskiej, która ma charakter bezgotówkowy i bezkosztowy. AWF nie ponosi kosztów wynajmu, ani utrzymania pojazdu. Dodam, że Toyota Bielany jest jednym z naszych czterech Partnerów Biznesowych, który użyczył Uczelni również samochód służbowy rektora oraz bus. Dzięki współpracy z Toyota Bielany, AWF zyskał samochody z oznakowaniem Uczelni. Jest to doskonała promocja AWF, bez angażowania środków z budżetu uczelni. Podkreślę, że to działanie było możliwe dzięki bezpośredniemu zaangażowaniu Pana Kanclerza. Samochód służbowy Pana Kanclerza, za Jego zgodą może być użyczany innym pracownikom jego Pionu do celów służbowych. Samochód rektora, wykorzystywany jest również przez prorektorów i do innych zadań służbowych. Z kolei bus jest regularnie wykorzystywany przez pracowników w celach służbowych (dla przykładu jutro o 6 rano zespół prorektorski jedzie na obóz zerowy do Pięknej Góry i wraca do Warszawy, aby o godz. 16 wyruszyć z zespołem badawczym na południe kraju), jak również Samorząd Studencki. Rzeczywiście w celu jeszcze lepszej promocji zleciłem, aby samochód wykorzystywany przez Pana Kanclerza od poniedziałku był zaparkowany na dziedzińcu AWF lub w nowym parkingu przy nowym budynku. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2025-08-20Jan Butkiewicz pisze: Szanowny Panie Rektorze, jestem studentem na wydziale Turystyki i Rekreacji. Obecnie przebywam na urlopie zdrowotnym. Uprzejmie proszę o ustosunkowanie się do patowej sytuacji w jakiej się znalazłem. W październiku 2023 podczas treningu doznałem poważnej kontuzji zerwanie ACL i uszkodzenie łękotki. Przeszedłem operację rekonstrukcji Acl i długotrwałą i żmudną rehabilitację. W związku z zaistniałą sytuacją nie mogłem pojechać na zimowy obóz po którym mógłbym dalej kontynować naukę. Kiedy wydawało się, że wszystko jest dobrze okazało się, że operacja nie była skuteczna i ACL zerwał się drugi raz. W związku z tym znów czeka mnie operacja na którą będę czekać ponad rok i kolejna rehabilitacja. Lekarz prowadzący powiedział, że nie będę mógł już nigdy zjeżdżać na nartach I snowboardzie. Mogę pływać, jeździć na rowerze, delikatnie biegać. Moje pytanie czy obóz zimowy, który stopuje mnie w dalszej nauce można zastąpić innymi działaniami? Chciałbym rozpocząć pisanie pracy licencjackiej, mam zaliczone praktyki i wszystkie egzaminy. Czy naprawdę niemożność zjazdu na nartach musi przekreślić moje studia? Bardzo proszę o odpowiedź. Z poważaniem Jan ButkiewiczSzanowny Panie Janie, Rozmawiałem w Pana sprawie z Kolegium Dziekańskim Wydziału Wychowania Fizycznego. Proszę złożyć podanie do Dziekana w tej sprawie. Jest szansa na pozytywne rozwiązanie Pana problemu. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2025-07-30Gość pisze: Dzień dobry, Panie Rektorze, kiedy planowane jest ponowne otwarcie klatki głównej w Budynku nr 1?Szanowna Pani / Szanowny Panie, Remont klatki głównej obejmującej obszar przy "Santander" i wejście na trybuny basenu planowany jest do dnia 15.08.2025 r. Jest tam zerwana podłoga, prowadzone są rury hydrantowe i wstawiane dwie klapy oddymiające w suficie klatki, których wykucie zajęło ponad tydzień ze względu na masywny strop. Mimo kilkudniowego opóźnienia związanego z wykuciem stropu i potrzeby wykonania nowych schodów z poziomu piętra przed Santander w górę do biblioteki, Wykonawca obiecał dotrzymać termin. Tak jak zapowiadaliśmy, utrudnienia mogą w Budynku Głównym potrwać podczas okresu wakacyjnego. Pozdrawiam Bartosz Molik.
-
2025-07-28Michał Bąk pisze: Termin letniej sesji egzaminacyjnej Letnia sesja egzaminacyjna, która w tym roku przypadała od 23 czerwca do 10 lipca 2025 roku, była dla wielu studentów bardzo problematyczna. Przed samą sesją mieliśmy ponad dwa tygodnie przerwy bez żadnych zajęć, co w praktyce wydłużyło cały semestr i utrudniło jego organizację. W większości uczelni sesje kończą się już w czerwcu, co pozwala studentom na wcześniejsze rozpoczęcie wakacji, pracy sezonowej lub zasłużonego odpoczynku. Warto również zaznaczyć, że rok akademicki na naszej uczelni rozpoczyna się wcześniej niż na innych uczelniach, a mimo to kończy się później – co budzi uzasadnione poczucie niesprawiedliwości. Prosimy o rozważenie przesunięcia terminu letniej sesji egzaminacyjnej na wcześniejszy w kolejnych latach akademickich. Brak informacji o dacie rozpoczęcia nowego roku akademickiego Jeszcze przed rozpoczęciem letniej sesji egzaminacyjnej wielu studentów zgłaszało, że nie ma żadnych informacji na temat daty rozpoczęcia nowego roku akademickiego. Taka sytuacja znacząco utrudnia planowanie wakacji, pracy sezonowej czy wyjazdów. Prosimy, aby harmonogram roku akademickiego był publikowany z wyprzedzeniem – najlepiej jeszcze w trakcie trwania semestru letniego – tak, aby studenci mogli odpowiednio zaplanować czas wolny i obowiązki. Dziękujemy za poświęcenie czasu na zapoznanie się z naszymi uwagami i liczymy na otwartość na dialog ze społecznością studencką. W razie potrzeby odpowiedź może zostać udzielona również w formie prywatnej.Szanowny Panie Michale, Ostatnia część: 6 - TERMIN SESJI EGZAMINACYJNEJ Termin sesji był opóźniony ze względu na Kongres i brak dostępności dużych sal na przeprowadzenie egzaminów. Zgadzam się, że semestr trwa długo, co wynika moim zdaniem przede wszystkim z faktu, że bez dydaktyki (poza obozami i zaocznymi) mamy cały luty wolny. To rozwiązanie uznaliśmy za wartościowe ponad 10 lat temu. Wolny miesiąc wydawał się bardzo dobrym rozwiązaniem, ale jeśli URSS wystąpi o zmianę kalendarza, to możemy powrócić do starej wersji i skrócić przerwę zimową. Nie mamy więcej tygodni dydaktycznych w relacji do innych uczelni. Zaczynamy na ogół tydzień wcześniej, aby właśnie mieć wolny luty. Sesję kończymy podobnie jak inne warszawskie uczelnia (wiem to chociażby na przykładzie moich dzieci). 7 - BRAK INFORMACJI O DACIE ROZPOCZĘCIA ROKU AKADEMICKIEGO Sprawę opisałem powyżej. Data rozpoczęcia jest znana na wiosnę i publikowana w szczegółowej organizacji roku akademickiego oraz publikowana na stronie głównej www uczelni. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2025-07-28Michał Bąk pisze: Strona internetowa uczelni Wielu studentów zgłasza trudności w korzystaniu ze strony internetowej uczelni. Strona jest nieczytelna i nieintuicyjna – podstawowe informacje, takie jak godziny konsultacji prowadzących, lokalizacje sal czy ogłoszenia dotyczące zajęć, są trudne do znalezienia lub porozrzucane w różnych miejscach. Dodatkowo wiele treści dostępnych na stronie jest nieaktualnych – znajdują się tam informacje sprzed kilku lat, które wprowadzają w błąd. Prosimy o rozważenie poprawy przejrzystości witryny, aktualizację treści oraz uporządkowanie zakładek tak, by najważniejsze informacje były łatwo dostępne i aktualne. Obecność na wykładach – większa elastyczność i możliwość zajęć online W ciągu roku akademickiego często zdarzało się, że danego dnia odbywał się tylko jeden wykład, co zmuszało studentów do przyjazdu na uczelnię wyłącznie na tę jedną godzinę. Bywało też, że wykład był wstawiony na sam początek lub koniec dnia zajęciowego, co wiązało się z długimi okienkami i znacznym wydłużeniem czasu spędzanego na uczelni. Prosimy o większą elastyczność w kwestii obecności na wykładach oraz rozważenie możliwości realizowania ich w formie zdalnej (np. przez Microsoft Teams), co pozwoliłoby lepiej zarządzać czasem i zmniejszyć niepotrzebne obciążenie dojazdami. Biuro rzeczy znalezionych Zdarza się, że studenci gubią rzeczy w różnych budynkach uczelni. Próby ich odzyskania są utrudnione – każdy odsyła do innego miejsca, a nigdzie nie ma jednej osoby lub biura odpowiedzialnego za rzeczy znalezione. Prosimy o utworzenie oficjalnego punktu, do którego trafiałyby wszystkie znalezione przedmioty.Szanowny Panie Michale, Odpowiadam dalej: 3 - STRONA INTERNETOWA. W największym skrócie. Kilka tygodni temu zaleciliśmy odpowiednim działom Uczelni odświeżenie i zaktualizowanie wiadomości na stronie internetowej. Pracujemy na "liftingiem" i poprawą przejrzystości strony. Natomiast jesteśmy świadomi, że przed nami (2026 r.) gruntowna przebudowa strony, która wymaga dużej inwestycji środków finansowych z naszej strony. Rok temu na stronie AWF pojawił się wirtualny przewodnik po uczelni, który miał Państwu pomóc w lokalizacji sal. Pani Rektor Marszałek wspólnie z Biurem Marketingu spróbuje jeszcze bardziej pomóc Państwu w lokalizacji sal. 4 - OBECNOŚĆ NA WYKŁADACH. Zgodnie z polityką przyjętą przez Władze Uczelni, staramy się by w miarę możliwości wszystkie nasze formy kształcenie odbywały się w kontakcie, gdyż sprzyja to jakości kształcenia. Staramy się, aby plan ułożony był jak najkorzystniej dla pracowników i studentów. Niestety, ale bywa tak, że na realizację planu wpływa wiele zmiennych takich jak dostępność obiektów, czas dojazdów na zajęcia, prośby ze strony pracowników i studentów itp. Będziemy jak co roku starali się optymalizować plan, minimalizując czas okienek. 5 - BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH. Postaram się ten temat omówić z Pionem Kanclerza oraz Panią Prorektor. Pozdrawiam Bartosz Molik