Fundacja AWF Warszawa

Skład władz

Zarząd Fundacji: Paweł Tomaszewski, Maciej Hartfil, Jolanta Żyśko.

Komisja rewizyjna: Ida Wiszomirska, Agnieszka Karaszewska, Hubert Makaruk.

Statut

Tekst jednolity Statutu
przyjęty aktem not.  12.10.2021 r,
notariusz Cezary Gawlas rep. A 2533/2021


STATUT FUNDACJI AWF WARSZAWA


§ 1


Fundacja została ustanowiona przez Bartosza Molika niniejszym aktem fundacyjnym.
Fundacja została powołana pod nazwą „Fundacja AWF Warszawa”.

§ 2


Ilekroć w treści Statutu „Fundacji AWF Warszawa” używa się poniższych określeń, należy pod nimi rozumieć:
Statut – Statut „Fundacji AWF Warszawa”;
Fundacja – „Fundacja AWF Warszawa”;
AWF Warszawa – Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie;
Akademia – Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie;
Rektor – rektor Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, piastujący w danym momencie  funkcję Rektora Akademii;
Organy Fundacji – zarząd i komisja rewizyjna „Fundacji AWF Warszawa”;
Zarząd – zarząd „Fundacji AWF Warszawa”;
Finansowanie lub współfinansowanie – udzielenie całkowitego/częściowego wsparcia finansowego przez „Fundację AWF Warszawa”;
Społeczność Akademii – pracownicy, studenci i absolwenci Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

§ 3


1. Fundacja działa na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
2. Siedzibą Fundacji jest miasto stołeczne Warszawa.

§ 4


Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.

§ 5


Celem Fundacji jest wspieranie rozwoju Akademii poprzez:  
a) Wspieranie i finansowanie lub współfinansowanie:
i) rozwoju bazy akademicko-naukowej Akademii;
ii) badań naukowych realizowanych w Akademii;
iii) rozwoju infrastruktury Akademii: badawczej, dydaktycznej, sportowej i pozostałej;
iv) rozwoju społeczności Akademii w zakresie sportu, zdrowia i kondycji fizycznej oraz działalności kulturalnej;
v) organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych, sportowych, edukacyjnych, naukowych i innych, związanych z celami strategicznymi Akademii;
b) Krzewienie kultury fizycznej wśród społeczeństwa na terenie działalności fundacji;
c) Promocja zdrowego stylu życia oraz aktywności fizycznej wśród społeczeństwa;
d) Upowszechnianie i popularyzacja nauki wśród społeczności Akademii i wśród społeczeństwa;
e) Działalność wspierająca na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami (osoby z  niepełnosprawnością lub z ograniczeniami zdrowotnymi, osoby w podeszłym wieku) oraz dotkniętych wykluczeniem społecznym poprzez podnoszenie kompetencji zdrowotnych oraz psychospołecznych tych osób, organizację rehabilitacji, zajęć lub wydarzeń sportowych, poprawę sytuacji życiowej i wizerunku, a także realizację badań naukowych w tym zakresie;
f) Wspieranie działań podejmowanych przez Akademię  związanych z jej rozwojem.

§ 6


Cele Fundacji będą realizowane w szczególności przez:
a) Udzielanie wsparcia finansowego i rzeczowego Akademii oraz jej pracownikom, studentom, absolwentom;
b) Działania we współpracy z krajowymi podmiotami publicznymi (w szczególności: ministerstwami, jednostkami samorządu terytorialnego, uczelniami, szkołami, instytutami badawczymi) oraz osobami fizycznymi, prawnymi i organizacjami pozarządowymi;
c) Współpracę z zagranicznymi instytucjami i osobami fizycznymi;
d) Organizowanie szkoleń, warsztatów, konferencji i seminariów naukowych;
e) Udzielanie stypendiów naukowych pracownikom i studentom Akademii.

§ 7


Zarząd Fundacji może w ramach majątku Fundacji wyodrębnić fundusze przeznaczone na realizację poszczególnych celów Fundacji.

§ 8


1. Dla realizacji swych celów Fundacja może zawierać porozumienia lub umowy w sprawie współdziałania i partnerstwa.
2. Po uzyskaniu zgody Komisji rewizyjnej Fundacja może również przystępować do stowarzyszeń lub innych organizacji, jeśli będzie to celowe dla realizacji jej celów statutowych.

§ 9


1. Organami Fundacji są:
a) Zarząd;
b) Komisja rewizyjna.
2. Członków organów Fundacji powołuje Rektor, na czas określony 4 lat  wspólnej kadencji dla członków danego organu. Kadencja członków organów Fundacji wygasa z końcem roku kalendarzowego w którym następuje zakończenie danej kadencji Rektora, jednakże pełnią oni swoje funkcje do czasu powołania nowych członków organów. Kadencja członków organów Fundacji powołanych przy tworzeniu Fundacji upływa z dniem 31 grudnia 2023 r.
3. Członkowie organów Fundacji nie mogą być wybrani na tę funkcję albo pełnić funkcji w razie skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub za przestępstwo skarbowe.
4. Rektor może odwołać członka Zarządu lub Komisji rewizyjnej z powodu nienależytego wypełniania obowiązków przez danego członka lub utraty zaufania do niego. Rektor może powołać nową osobę w  skład organu Fundacji w razie zmniejszenia się jego składu wskutek śmierci, odwołania lub rezygnacji jego członków.
5. Rektor może w trakcje trwającej kadencji organu Fundacji podjąć decyzję o zmianie liczebności członków danego organu Fundacji danej kadencji.
6. W przypadku rezygnacji przez członka Organu Fundacji, członek składa ją w formie pisemnej Rektorowi, przekazując kopię do wiadomości przewodniczącego Zarządu.
7. Członkowie organów Fundacji mogą otrzymywać wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji, przy czym wynagrodzenie członka Zarządu ustala Komisja rewizyjna, zaś wysokość wynagrodzenia członków Komisji rewizyjnej ustala Rektor.
8. Członkowie organów Fundacji mogą otrzymywać zwrot kosztów związanych z wykonywaniem funkcji członka organu Fundacji, przy czym szczegółowe zasady rekompensaty określa Rektor na postawie rekomendacji Komisji rewizyjnej.
9. Decyzje organów Fundacji podejmowane są w formie uchwał przyjmowanych zwykłą większością głosów oddanych, przy czym do ważności uchwały wymagana jest obecność co najmniej połowy składu organu. W razie równej ilości głosów za i przeciw, przeważa głos przewodniczącego organu.

§ 10


1. Komisja rewizyjna jest organem kontroli i stałego nadzoru nad działalnością Fundacji, w szczególności bada prawidłowość gospodarki finansowej Fundacji.
2. Komisja rewizyjna liczy co najmniej 3 (trzy) członków i nie więcej niż 7 (siedem) członków, przy czym liczebność komisji rewizyjnej w danej kadencji określa Rektor.
3. Komisja rewizyjna wyłania przewodniczącego Komisji ze swego grona.
4. Komisja rewizyjna nie podlega Zarządowi ani Rektorowi, w szczególności w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej i nadzoru, przy czym członkowie komisji rewizyjnej.
5. Członkowie Komisji rewizyjnej nie mogą być członkami Zarządu ani pozostawać z nimi w  związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
6. Co najmniej raz w roku, nie później niż do dnia 31 maja, Komisja rewizyjna przedstawia Rektorowi sprawozdania z wykonanych w ciągu poprzedniego roku kalendarzowego swoich obowiązków, badania sprawozdania finansowego oraz sprawozdania zarządu z działalności Fundacji wraz z wnioskiem co do udzielenia absolutorium dla członków Zarządu.
7. Absolutorium z wykonania obowiązków przez członków Komisji rewizyjnej za ostatni rok obrotowy udziela Rektor.
8. Członkowie Komisji rewizyjnej mogą swoje obowiązki wykonywać indywidualnie w zakresie badania dokumentacji Fundacji, żądania od Zarządu i pracowników wyjaśnień, sprawozdań i raportów, a także rewizji majątku Fundacji.

§ 11


1. Zarząd Fundacji liczy od 2 (dwa) do 5 (pięć) członków, w tym przewodniczącego wyznaczonego przez Rektora.
2.  Zarząd prowadzi i zarządza wszystkimi sprawami Fundacji oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
3. Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do kompetencji Rektora lub Komisji rewizyjnej.
4. Zarząd może zatrudniać pracowników i zlecić im prowadzenie spraw Fundacji w ramach zwykłego zarządu.
5. Czynności prawne dokonywane w imieniu Fundacji wymagają współdziałania dwóch członków Zarządu, w tym przewodniczącego.
6. Członkowie Zarządu odpowiadają wobec Fundacji za szkody powstałe w wyniku nienależytego wykonywania obowiązków.
7. Uprzedniej zgody Komisji Rewizyjnej wymaga podjęcie przez Zarząd następujących  czynności: a) Nabycie, zbycie, obciążenie, oddanie w dzierżawę, najem lub użyczenie nieruchomości; b) Zaciągnięcie zobowiązania lub rozporządzenie prawem o wartości przekraczającej 100 000,00 złotych (sto tysięcy).
8. Komisja rewizyjna może upoważnić Zarząd do zaciągania zobowiązań w kwocie wyższej, niż wskazana w ust. 7 powyżej, w ramach realizowanego przez Fundację konkretnej dotacji czy programu.

§ 12


1. Zarząd przyjmuje roczny plan działania oraz preliminarz dochodów i wydatków.
2. Nie później niż do dnia 30 marca danego roku Zarząd przygotowuje zatwierdza sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z działalności za rok ubiegły i niezwłocznie przekazuje  je Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej oraz Rektorowi.
3. Członkom zarządu absolutorium z wykonania obowiązków za ostatni rok obrotowy udziela Rektor.

§ 13


1. Na realizację celów Fundacji fundator przeznacza kwotę 4 000,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące).
2. Jednocześnie realizacji celów Fundacji służyć będą fundusze i środki rzeczowe pochodzące, między innymi, z:
a) dochodów z majątku;
b) dotacji ze środków publicznych oraz innych krajowych i zagranicznych środków finansowania zewnętrznego;
c) jednego procenta z podatku (gdy jest wpisana do rejestru Organizacji Pożytku Publicznego);
d) darowizn, spadków, zapisów;
e) zbiórek publicznych.
3. Ofiarodawcy mogą wskazać konkretny cel działalności Fundacji, na realizację którego mają być przeznaczone przekazane środki.
4. Fundacja może przyjąć spadek wyłącznie z dobrodziejstwem inwentarza.

§ 14


1. Fundacja nie może udzielać pożyczek lub zabezpieczeń zobowiązań majątkiem Fundacji.
2. Fundacja nie może przekazywać składników majątku Fundacji na rzecz członków jej organów lub pracowników bądź ich osób bliskich na zasadach innych, niż na rzecz osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje nieodpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.
3. Fundacja nie może dokonywać zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów Fundacji lub jej pracownicy, oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

§ 15


Rektor AWF Warszawa jest uprawniony do dokonania zmiany postanowień niniejszego statutu, w tym do modyfikacji szczegółowych celów fundacji, o ile uzna to za potrzebne dla wspierania rozwoju Akademii.

§ 16


1. Decyzję w przedmiocie likwidacji Fundacji podejmuje Rektor, wyznaczając jednocześnie likwidatora.
2. Środki majątkowe pozostałe po przeprowadzeniu likwidacji Fundacji przeznacza się na cele określone w statucie Fundacji. Decyzję w tym przedmiocie podejmuje Rektor.
3. Fundacja może ulec rozwiązaniu gdy zamierzone cele działalności dla których została powołana nie są osiągane.

§ 17


Nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki zaś drugim organem nadzoru jest Prezydent m.st. Warszawy.

§ 18


1. Rektor ustala następującą liczebność organów Fundacji w pierwszej kadencji kończącej się 31.12.2023 r.:
a) Zarząd: pięć osób;
b) Komisja rewizyjna: trzy osoby.
2. Rektor powołuje  następujące osoby w skład organów fundacji we wspólnej kadencji kończącej się  wchodzącej się w dniu trzydziestego pierwszego grudnia dwa tysiące dwudziestego trzeciego roku (2023-12-31):
Zarząd Fundacji: Jolanta Żyśko, Izabella Tarnowska, Paweł Tomaszewski, Maciej Hartfil, Monika Bończa-Tomaszewska.
Komisja rewizyjna: Przemysław Płoskonka, Paweł Targosiński, Joanna Kalecińska.

Kontakt

Adres: ul. Marymoncka 34, 00-968 Warszawa

E-mail: fundacj@awf.edu.pl

Numer konta: PKO BP 59 1020 1026 0000 1202 0509 0719

Wpłaty z zagranicy

Aby osoba z zagranicy mogła dokonać wpłaty na rachunek bankowy Fundacji musi poprzedzić cyfrowy nr rachunku kodem SWIFT:

Kod BIC (Swift): BPKOPLPW

Wpłaty dokonywane w innych walutach niż PLN będą przeliczane przez Bank po kursie danej waluty obowiązującym na dzień operacji. Fundacja nie posiada rachunków w innych walutach, ponieważ wiązałoby się to z dodatkowymi opłatami za prowadzenie rachunków.

Znak Fundacji AWF Warszawa

Podstawowe

logo podstawowe - png

logo podstawowe-01 - png

logo podstawowe - pdf

Monochrom

logo monochrom - png

logo monochrom-01 - png

logo monochrom - pdf

Projekty zrealizowane

Gramy Do Jednej Bramki

Projekt zakłada realizację trzech wydarzeń (zajęcia sportowe połączone z koncertem muzycznym) mających na celu promocję aktywności ruchowej, a także wdrażanie potrzeby aktywnego trybu życia. Efektem ma być pokazanie uczniom, nauczycielom i rodzicom przykładów dobrego działania w zakresie aktywności ruchowej - pokazanie korzystnej roli ruchu. Udział zespołu muzycznego, poza aspektami promocyjnymi, ma zachęcić do aktywności fizycznej i pokazać, iż ruch jest wskazany wszystkim, niezależnie od wykonywanego zawodu.

W projekcie udział wezmą trzy szkoły podstawowe, a łącznie uczestniczyć będzie ponad 300 dzieci i młodzieży wraz z nauczycielami.

Zapraszamy do śledzenia informacji na stronie FB Uczelni, gdzie zamieszczane będą zdjęcia i materiały filmowe z wydarzeń.

Podsumowanie wydarzenia

Maraton Pokoleń 2022

Projekt zakłada przeprowadzenie zajęć o charakterze sportowo-rekreacyjnym, skierowanych do 3 grup odbiorców (dzieci do lat 15 wraz z opiekunami/rodzicami, osoby powyżej 15 r. ż. oraz seniorzy). Zajęcia ruchowe wzbogacone będą wykładami na temat zasad zdrowego odżywiania, dedykowanymi dla każdej grupy. Tegoroczny Maraton Pokoleń będzie wydarzeniem jednodniowym – termin: 18 grudnia 2022 r.. Zajęcia odbędą się na terenie AWF Warszawa, na Hali Gier.

Zachęcamy do zgłoszeń!

Podsumowanie wydarzenia