Forum Rektora
-
2022-04-29Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, mieszkańcy Domu Studenckiego Rotacyjnego mają swoje forum internetowe. Należy do niego około 90 osób. Od jakiego czasu na forum pojawiają się pewne zarzuty pod adresem uczelni, których jednak nie możemy zweryfikować. Pozwolimy sobie więc poprosić o odniesienie się do jednego z nich. Dla nas jako mieszkańców, będzie to istotne wyjaśnienie poruszanych kwestii. Cytat jest w zapisie oryganialnym, proszę wybaczyć: "Lech Strejmer mieszkaniec budynku F od 40 lat. 1. NIKT NIKOMU NIE ROBI ŁASKI Miejmy świadomość, że budynek F AWF WARSZAWA w ciagu 44 lat funkcjonowania wygenerował dla Uczelni ok.30 milionów złotych zysku netto z czynszu metrażowego. Konieczny remont generalny wieżowca, to koszt 15 milionów złotych rozłożony praktycznie na 3 lata. Warto szanować najemców wieloletnich. 2.ROZLICZENIE RYCZAŁTOWE NEDIÒW TO "ELDORADO " DLA WYNAJMUJĄCEGO . Prąd, gaz, CO, woda - tu konieczne są indywidualne liczniki poboru, bo wynajem mieszkań z ryczałtem za media w trybie rotacyjnym i krótkoterminowym (w budynku F AWF), powoduje : naruszenie prawa europejskiego i polskiego w ochronie środowiska, brak kontroli prawdziwego zużycia energii i wody, brak oszczędności i odpowiedzialności za pobór powyższych, degradacja substancji mieszkaniowej, rozpasanie poboru energetycznego, dowolność w podnoszeniu cen mediów. Dotychczasowa polityka wynajmu mieszkań F AWF, doprowadza stopniowo do sytuacji komercyjno- hotelowej (nie będzie potrzebna indywidualna specyfikacja kosztów). Juz teraz dzienny najem lokalu, o tak niskim standardzie, osiąga cenę od 30 do 60 złotych za dobę ( ja płacę 47 złotych), a hotel dowolnie... Po tzw. "Ajwaj ! remoncie generalnym" , przyszły nowy właściciel lub dzierżawca wieżowca zażyczy sobie za wynajem 2-krotnie więcej."Dzień dobry, Cieszę się, że mieszkańcy DS Rotacyjnego mają swoje Forum. Komunikacja między Państwem, jak również z administracją AWF wydaj się, w szczególności w okresie remontu, niezwykle istotna. Zanim przejdę do odpowiedzi na dwie poruszone kwestie, chciałbym wyjaśnić jakie jest przeznaczenie budynku. Otóż sama nazwa budynku wskazuje jego przeznaczenie. Zależy mi, aby DS Rotacyjny był przeznaczony dla studentów, pracowników i emerytów. W tym celu zmieniliśmy umowy, które podpisują mieszkańcy budynku. Dopiero wolne miejsca mają być przeznaczane dla osób z zewnątrz do celów komercyjnych. W ostatnich dwóch latach pracownik, który wnioskował o mieszkanie otrzymał je na AWF. Nie jest naszym celem aby budynek generował przychody i był skarbonką. Powiem raz jeszcze, zależy mi aby DS Rotacyjny był zgodnie ze swoim pierwotnym przeznaczeniem budynkiem dla STUDENTÓW PRACOWNIKÓW i EMERYTÓW - tak jak każdy inne domy studenckie w innych uczelniach. Teraz odniosę się do obu kwestii. Nie wiem skąd i w jaki sposób Pan Strejmer wyliczył 30 milionów zysku netto z czynszu metrażowego więc trudno nawet do takiej informacji się odnieść. W budynku Rotacyjnym w znacznej części mieszkają studenci, którzy korzystają z akademika po stawkach pokrywających koszty, bo jeszcze 4 lata temu i wcześniej funkcjonował Fundusz Pomocy Materialnej, który zobowiązywał uczelnie do wyliczania stawek dla studentów na podstawie kosztów, tak żeby uczelnia nie „zarabiała” na studencie. Dużą część budynku F stanowią również pracownicy, którzy płacą stawkę jak w mieszkaniach socjalnych m.st. Warszawy. Przy stawce na poziomie 6-8 zł/m2 trudno mówić o jakichkolwiek zyskach uczelni. Pozostaje niewielka część lokali wynajmowanych komercyjnie, których stawki znacząco odbiegają od stawek rynkowych i nie są w stanie wypracować prawie żadnego zysku rocznego. Wśród opłat nie znajdziecie Państwo funduszu remontowego, a jednak wszelkie koszty remontowe pokrywa uczelnia ze środków własnych. Przy nadchodzącym remoncie planowany jest montaż indywidualnych liczników energii elektrycznej. Spieszymy z informacją, że żadne prawo europejskie nie jest w budynku F naruszane wbrew opinii zamieszczonej na FB. Zapewniam również, że wbrew opinii zawartej w tej wiadomości budynek F nie zmieni właściciela ani nie będzie miał zewnętrznego dzierżawcy, a jego głównym przeznaczeniem nadal będą pokoje dla studentów i mieszkania dla pracowników i emerytów AWF. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2022-04-12Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Zwracam się z pytaniem, czy istnieje obowiązek odrabiania zajęć z dni rektorskich. Jeżeli tak, zwracam się z uprzejmą prośbą o informację, jaki zapis to reguluje. Z wyrazami szacunku.Dzień dobry, Paragraf 6 regulaminu studiów, punkt 3 mówi, że: "Rektor na wniosek uczelnianej rady samorządu studentów może ustanowić w danym roku akademickim 3 dni wolne oraz godziny wolne od zajęć dla studentów w wymiarze nieprzekraczającym 24 godzin zajęć dydaktycznych rocznie. W przypadku ogłoszenia dni lub godzin wolnych od zajęć po rozpoczęciu roku akademickiego, odwołane zajęcia należy zrealizować w innym terminie, ustalonym przez prowadzącego te zajęcia". Aktualny tekst regulaminu studiów AWF Warszawa, przyjętego poprzez uchwałę Senatu Uczelni, znajduje się tutaj (strona BIP AWF): https://awf.edu.pl/__data/assets/pdf_file/0018/51642/31.z1.pdf Realizacja zajęć może odbyć się w innym terminie, natomiast forma tych zajęć może być różna, chodzi o to aby zrealizować wszystkie efekty uczenia się dla przedmiotu. Czyli formę odrobienia może ustalić prowadzący np. jako samokształcenie, jako zadania do wykonania, jako kontakt/zdalne itp. w zależności od przedmiotu i prowadzącego. Planując termin odrabiania zajęć w innym terminie, jeżeli mają być one zrealizowane w tej samej formie, co zajęcia, które się nie odbyły z powodu ustanowienia przez Rektora dnia lub godzin wolnych od zajęć dydaktycznych, powinno mieć się na uwadze organizację danego roku akademickiego, ustaloną przez Rektora na wniosek dziekanów. Organizacja obecnego roku akademickiego znajduje się tutaj (strona BIP AWF): https://awf.edu.pl/__data/assets/pdf_file/0007/51847/67.pdf Przypominamy również, że szczegółową organizację roku akademickiego i plany zajęć dla poszczególnych kierunków studiów ustala dziekan właściwego wydziału, w granicach określonych w ww. zarządzeniu. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2022-04-12Gość pisze: Dzień dobry, Panie Rektorze czy jest możliwość zorganizowania ogólnodostępnej mikrofalówki, która np. znajdowałaby się w budynku głównym? Plany zajęć są tak skomplikowane, że bardzo często my studenci spędzamy całe dni i wieczory na uczelni i niestety nie mamy szansy na zjedzenie ciepłego posiłku, bo nie ma go gdzie odgrzać.Dzień dobry, Takie rozwiązanie jest aktualnie trudne ze względów technicznych, organizacyjnych i sanitarnych. Wymagałoby pracownika, który utrzymywałby taką przestrzeń z mikrofalówka w czystości i sprawnym działaniu. Obecnie nie dysponujemy wolnym lokalem, który moglibyśmy przeznaczyć na taką przestrzeń, ale jest to pomysł do rozważenia w przyszłości. W chwili obecnej pokój socjalny został przygotowany w budynku Wydziału Rehabilitacji. Drugi będzie w pokoju "starej" kancelarii i będzie udostępniany m.in. dla URSS. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2022-04-11Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, czy planuje Pan dzień 2 maja ogłosić dniem rektorskim wolnym od zajęć dydaktycznych? PozdrawiamDzień dobry, Otrzymałem pismo od URSS w sprawie dni rektorskich w terminie 15 kwietnia i 2 maja. Przed chwilą wyraziłem zgodę. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2022-04-07Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, od września będę odwoziła dziecko do przedszkola na terenie AWF-u. Czy są przewidziane miejsca parkingowe dla rodziców w takiej sytuacji? Czy obowiązuje abonament na wjazd? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie. Anna R.Dzień dobry Pani Anno, Po pierwsze cieszę się, że Pani dziecko będzie uczęszczać do Naszego Przedszkola. To świetny wybór. Obok przedszkola znajduje się parking dostępny dla rodziców, aczkolwiek zgadzam się, że liczba wolnych miejsc w godzinach porannych nie jest zbyt duża. Systematycznie porządkujemy teren obok przedszkola i przenieść administrację centralną AWF w inne miejsce. To jednak kwestia nie roku a kilku lat. Tak, rodzice dzieci z przedszkola będą mogli nabyć kartę wjazdową roczną. Aktualnie jej koszt to 200zł, natomiast możemy się liczyć z decyzją Kanclerza o podwyżce opłat jesienią 2022 r. Pozdrawiam Bartosz Molik