Forum Rektora
-
2022-07-02Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, czy istnieje szansa na zorganizowanie Punktu Konsultacyjnego, w którym studenci i pracownicy naszej Uczelni mogliby uzyskać krótką poradę dotyczącą postępowania w przypadku wystąpienia jakiejś kontuzji. Oczywiście każdy poszkodowany musi we własnym zakresie wykonać badania typu rtg, usg, przejść proces leczenia i poczekać na termin zabiegów rehabilitacyjnych itp., ale chodzi o wsparcie i doświadczenie, pokazanie kierunku działania. Nie zawsze ingerencja chirurga jest potrzebna, ale osoba z kontuzją czuje się zdezorientowana, szuka informacji w internecie, a tak na prawdę informacja jest na wyciągnięcie ręki - wystarczy tel. do Przyjaciela, który podzieli się swoją wiedzą. Formuła konsultacji dowolna (dedykowany email, tel. wew.,) Korzyść - ciekawy przypadek medyczny, który można opisać. Z poważaniemSzanowna Pani / Szanowny Panie, Dziękuję za ciekawą propozycję. Sprawę pozwoliłem sobie dodatkowo skonsultować z Kolegium Dziekańskim Wydziału Rehabilitacji. Zatem mimo interesującego pomysłu, podkreślę, że działanie związane z organizacją Punktu Konsultacyjnego bez jakiejkolwiek rejestracji byłoby bezprawne. Dodam, że nawet jeśli ktoś ma zarejestrowaną działalność, np. domową, to udzielanie takich porad powinno być odnotowane w programie do zdawalności dla fizjoterapeutów. Uważam jednak, że działalność profilaktyczna związana z prowadzeniem wykładów, krótkich spotkań dla osób zainteresowanych byłaby możliwa. Proponuję zatem bezpośredni kontakt w Kolegium Wydziału Rehabilitacji, który będzie mógł przemyśleć sprawę ewentualnych spotkań dla osób zainteresowanych. Aczkolwiek tworzenie Punktu Konsultacyjnego z diagnostyką, wskazaniem pewnego postępowania, bez właściwej rejestracji byłoby nielegalne. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2022-05-31Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy piątek 17.06.2022r. będzie Dniem Rektorskim? ( dzień po święcie Bożego Ciała). Z góry dziękuję za odpowiedź. PozdrawiamDzień dobry, Tę sprawę pozwoliłem sobie omówić z Panią Prorektor Idą Wiszomirską. Niestety wszystkie dni rektorskie zostały wykorzystane w tym roku akademickim przez Uczelnianą Radę Samorządu Studentów. Dzień 17.06.2022 jest ostatnim dniem zajęć w semestrze letnim 2021/2022. Jest to dzień w tygodniu - piątek, ale zajęcia realizujemy według planu wtorkowego, gdyż brakuje nam w semestrze 15-go dnia w planie jako wtorek. Jest to ważny dzień dla studentów, bo można tego dnia jeszcze zaliczać i poprawiać oceny na koniec semestru. Wyznaczenie dnia rektorskiego tego dnia spowodowałoby odebranie możliwości realizacji ostatnich zajęć w semestrze a niestety nie mamy możliwości ich odrobienia ze względu na koniec semestru. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2022-05-09Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze. To już kolejny raz, kiedy część nauczycieli akademickich otrzymało podwyżki wynagrodzenia, a część nie. Proszę o informację na podstawie jakich kryteriów została przygotowana lista pracowników, którzy otrzymali podwyżki płac. Chcę dowiedzieć się, dlaczego nie jesteśmy traktowani równo? Kolejny raz oficjalnie jest "cisza i nikt nic nie wie", a moi koledzy podpisali nowe aneksy, zwiększające wynagrodzenie zasadnicze, nikt zaś z nich nie wie "dlaczego i za co". Panie w administracji udzielają jedynie informacji, że "była lista". Wszyscy zarabiamy mało, każdemu z nas zależy żeby zwiększyć wynagrodzenie, szczególnie teraz, kiedy inflacja "zjada" nam tak dużą cześć wypłaty. Takie niesprawiedliwe i potajemne działania władzy powodują niezadowolenie, brak motywacji i frustrację. Przecież my akademicy się znamy, pracujemy razem latami, rozmawiamy ze sobą i wiemy, że inni chodzą i podpisują aneksy zwiększające podstawę wynagrodzenia (chwalą się tym i pytają - a Ty już podpisałeś?-), a niektórzy nie. Pozdrawiam i liczę Pańską odpowiedź.Szanowna Pani/Szanowny Panie, Po pierwsze nie wiem dlaczego od razu pojawia się założenie, że nie jesteście Państwo traktowani równo? Od razu pojawia się sformułowanie o niesprawiedliwości i frustracji. Jest to dla mnie dość przykre. Zamiast bazować jedynie na próbie pozyskania nieuprawnionych informacji z administracji (Kwestura nie może podawać informacji o wynagrodzeniu innych pracowników) i na wymianie informacji między pracownikami, zawsze może Pani zapytać dziekanów lub mnie bezpośrednio. Osobiście o regulacjach informowałem pracowników na tzw. "cyklówkach", a dokładniejszą informację dostali m.in. dziekani, którzy zaaprobowali wspomnianą regulację. Zacznę od tego, że systemowe podwyżki pracowników Uczelni wynikają z celowej dotacji, którą otrzymujemy z MEiN. Aktualnie żadna z Uczelni nie otrzymała takiej dotacji. W przekazach medialnych otrzymujemy jedynie informację, iż planowane są podwyżki pracowników w zakresie 4-5%. Wówczas podwyżki będą omawiane z Kolegium Rektorskim, w tym ze związkami zawodowymi. Otrzyma Pan/Pani dokładną informację jakie są postanowienia związane z podziałem dotacji między pracownikami (np. podobnie jak przy ostatniej podwyżce stała kwota podwyżki plus dodatkowa kwota rozdysponowana przez dziekanów, prorektorów).. Regulacja, do której Pan/Pani się odnosi jest moją decyzją wynikającą z dość bezpiecznej sytuacji finansowej Uczelni. W wyniku dość wyraźnego zwiększenia przychodów Uczelni postanowiłem przeznaczyć własne środki Uczelni na pracowników najmniej zarabiających. Mówiłem o tym na wspomnianych cyklówkach, przekazywałem również informacje na posiedzeniach Senatu. Dokładne kwoty minimalnych wynagrodzeń na poszczególnych stanowiskach otrzymali dziekani i prorektorzy. Regulacja polegała na podniesieniu wynagrodzeń najniżej zarabiających. I tak postanowiłem, że asystenci zamiast 3210 zł powinni zarabiać 3500 zł. Podobnie pracownicy administracji pracujący na stanowiskach specjalisty. Podniosłem również wynagrodzenia asystentom posiadającym stopień doktora a zarabiający poniżej 3500zł. Dotyczyło to również dr habilitowanych pracujących na stanowisku adiunkta. Ustaliłem minimalne wynagrodzenia na poszczególnych stanowiskach. Dodam jeszcze, że właśnie pracuję nad podniesieniem wynagrodzeń najniżej zarabiających pracowników pracujących na stanowiskach technicznych, Pań sprzątających i terenów zielonych, których wynagrodzenia są najniższe. Podkreślę również, że od początku kadencji staram się jak najmocniej wspierać finansowo pracowników, mi.in poprzez wprowadzanie dodatków zadaniowych, wprowadzanie premii projakościowych (100 tys. w 2021 roku i 160. tys. w 2022 roku), dodatków za działalność naukową. Właśnie wprowadzamy dodatki za działalność dydaktyczną. PODSUMOWUJĄC: (1) wprowadzane regulacje dotyczyły podniesienia pensji najniżej zarabiających pracowników, (2) były one moją inicjatywą związaną z dobrą kondycją finansową, o którą zadbaliśmy w ostatnich miesiącach, (3) podwyżki zapowiadane przez MEiN obejmą wszystkich pracowników a metodologia podziału otrzymanej kwoty będzie ogólnie dostępna. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2022-05-08Gość pisze: Dobry wieczór. Nazywam się Sławomir Kaczmarski. Jestem absolwentem AWF z 1997r. Często odwiedzam stronę internetową uczelni. Moje pytanie dotyczy jej wyglądu. Czy jest możliwa zmiana szaty graficznej na bardziej przejrzystą, zawierającą mniej informacji formalnych a więcej informacji z tego co dzieje się na co dzień. Pozdrawiam. To moja uczelniaDzień dobry, Nad stroną internetową pracuje nasz Pion Promocji i Rozwoju Uczelni. Dodam też, że opinie użytkowników strony są niejednoznaczne. Część osób potrzebuje właśnie formalnych informacji takich jak rekrutacja, portal pracowniczy, informacje ze związków sportowych, zamówienia publiczne i inne. Część wolałaby więcej informacji z życia Uczelni. W ostatnich dwóch latach postanowiliśmy, między innymi, istotnie zintensyfikować przekazywanie informacji w aktualnościach, a także zaktualizować kalendarz o wydarzenia uczelniane. Uznaliśmy, że mniej formalne wydarzenia będziemy wprowadzać na faceebook i instagram. Już po kilku miesiącach oba źródła stały się bardzo popularnym źródłem przekazywania informacji, również tych mniej formalnych. Z doświadczenia powiem, że w AWF mamy tak dużo wydarzeń, że wprowadzanie wszystkich do aktualności na stronę internetową powodowałoby, że część wydarzeń musiałaby pojawiać się na stronie w aktualnościach na ok 24 h. Dlatego też uruchomiliśmy kalendarz wydarzeń (porządkujący nadchodzące wydarzenia) oraz FB z instagramem, które informują o mniej formalnych wydarzeniach. Bardzo dziękuję za opinię. Postaram przeanalizować sugestię z Pionem Promocji i Rozwoju Uczelni. Pozdrawiam Kolegę z roku Bartosz Molik
-
2022-04-29Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, mieszkańcy Domu Studenckiego Rotacyjnego mają swoje forum internetowe. Należy do niego około 90 osób. Od jakiego czasu na forum pojawiają się pewne zarzuty pod adresem uczelni, których jednak nie możemy zweryfikować. Pozwolimy sobie więc poprosić o odniesienie się do jednego z nich. Dla nas jako mieszkańców, będzie to istotne wyjaśnienie poruszanych kwestii. Cytat jest w zapisie oryganialnym, proszę wybaczyć: "Lech Strejmer mieszkaniec budynku F od 40 lat. 1. NIKT NIKOMU NIE ROBI ŁASKI Miejmy świadomość, że budynek F AWF WARSZAWA w ciagu 44 lat funkcjonowania wygenerował dla Uczelni ok.30 milionów złotych zysku netto z czynszu metrażowego. Konieczny remont generalny wieżowca, to koszt 15 milionów złotych rozłożony praktycznie na 3 lata. Warto szanować najemców wieloletnich. 2.ROZLICZENIE RYCZAŁTOWE NEDIÒW TO "ELDORADO " DLA WYNAJMUJĄCEGO . Prąd, gaz, CO, woda - tu konieczne są indywidualne liczniki poboru, bo wynajem mieszkań z ryczałtem za media w trybie rotacyjnym i krótkoterminowym (w budynku F AWF), powoduje : naruszenie prawa europejskiego i polskiego w ochronie środowiska, brak kontroli prawdziwego zużycia energii i wody, brak oszczędności i odpowiedzialności za pobór powyższych, degradacja substancji mieszkaniowej, rozpasanie poboru energetycznego, dowolność w podnoszeniu cen mediów. Dotychczasowa polityka wynajmu mieszkań F AWF, doprowadza stopniowo do sytuacji komercyjno- hotelowej (nie będzie potrzebna indywidualna specyfikacja kosztów). Juz teraz dzienny najem lokalu, o tak niskim standardzie, osiąga cenę od 30 do 60 złotych za dobę ( ja płacę 47 złotych), a hotel dowolnie... Po tzw. "Ajwaj ! remoncie generalnym" , przyszły nowy właściciel lub dzierżawca wieżowca zażyczy sobie za wynajem 2-krotnie więcej."Dzień dobry, Cieszę się, że mieszkańcy DS Rotacyjnego mają swoje Forum. Komunikacja między Państwem, jak również z administracją AWF wydaj się, w szczególności w okresie remontu, niezwykle istotna. Zanim przejdę do odpowiedzi na dwie poruszone kwestie, chciałbym wyjaśnić jakie jest przeznaczenie budynku. Otóż sama nazwa budynku wskazuje jego przeznaczenie. Zależy mi, aby DS Rotacyjny był przeznaczony dla studentów, pracowników i emerytów. W tym celu zmieniliśmy umowy, które podpisują mieszkańcy budynku. Dopiero wolne miejsca mają być przeznaczane dla osób z zewnątrz do celów komercyjnych. W ostatnich dwóch latach pracownik, który wnioskował o mieszkanie otrzymał je na AWF. Nie jest naszym celem aby budynek generował przychody i był skarbonką. Powiem raz jeszcze, zależy mi aby DS Rotacyjny był zgodnie ze swoim pierwotnym przeznaczeniem budynkiem dla STUDENTÓW PRACOWNIKÓW i EMERYTÓW - tak jak każdy inne domy studenckie w innych uczelniach. Teraz odniosę się do obu kwestii. Nie wiem skąd i w jaki sposób Pan Strejmer wyliczył 30 milionów zysku netto z czynszu metrażowego więc trudno nawet do takiej informacji się odnieść. W budynku Rotacyjnym w znacznej części mieszkają studenci, którzy korzystają z akademika po stawkach pokrywających koszty, bo jeszcze 4 lata temu i wcześniej funkcjonował Fundusz Pomocy Materialnej, który zobowiązywał uczelnie do wyliczania stawek dla studentów na podstawie kosztów, tak żeby uczelnia nie „zarabiała” na studencie. Dużą część budynku F stanowią również pracownicy, którzy płacą stawkę jak w mieszkaniach socjalnych m.st. Warszawy. Przy stawce na poziomie 6-8 zł/m2 trudno mówić o jakichkolwiek zyskach uczelni. Pozostaje niewielka część lokali wynajmowanych komercyjnie, których stawki znacząco odbiegają od stawek rynkowych i nie są w stanie wypracować prawie żadnego zysku rocznego. Wśród opłat nie znajdziecie Państwo funduszu remontowego, a jednak wszelkie koszty remontowe pokrywa uczelnia ze środków własnych. Przy nadchodzącym remoncie planowany jest montaż indywidualnych liczników energii elektrycznej. Spieszymy z informacją, że żadne prawo europejskie nie jest w budynku F naruszane wbrew opinii zamieszczonej na FB. Zapewniam również, że wbrew opinii zawartej w tej wiadomości budynek F nie zmieni właściciela ani nie będzie miał zewnętrznego dzierżawcy, a jego głównym przeznaczeniem nadal będą pokoje dla studentów i mieszkania dla pracowników i emerytów AWF. Pozdrawiam Bartosz Molik