Forum Rektora
-
2023-01-18Gość pisze: Panie Rektorze, W nawiązaniu do zarzutów "gościa" ws. pracy Kancelarii z dnia 13.01.2023, jako pracownik spoza pionu Rektora pragnę wyrazić swą opinie w poruszonym temacie. Z osobami pracującymi w Kancelarii pracuje się bez zarzutów. Miłe, kompetentne i pomocne osoby, które należycie i rzeczowo wykonują powierzoną im pracę. Tworzą przyjazną atmosferę i takich osób właśnie brakuje na naszej Uczelni. Cytując stare przysłowie "złej baletnicy przeszkadza rąbek spódnicy" :) Mniej zawiści, a na pewno będzie nam się wszystkim lepiej pracowało. W wyrazami szacunku, Pracownik AWFSzanowny Pracowniku AWF, Dziękuję za pozytywny głos w sprawie Pracy Kancelarii. Rzeczywiście zespół kancelarii "dość mocno przeżył" tę opinię, tym bardziej że nie byłą ona potwierdzona faktami. Co więcej, w większości analiz praca Kancelarii od lat nie budzi zastrzeżeń wśród społeczności Uczelni. Trzon Kancelarii od lat stanowi podobny zespół. Jako grupa podeszliśmy jednak z pokorą do sprawy i przedyskutowaliśmy ją podczas ostatniej poniedziałkowej porannej "cykłowki" Biura Rektora. Będziemy starali się być jeszcze bardziej sprawni i efektywni w działaniu. Na tym polega Forum, że w zasadzie każda osoba ma prawo napisać na niej swoją opinię. Czasem są one bardzo cenne i celne, czasem mniej. Chciałbym wierzyć, że opinia nie miała namiastki zawiści czy złośliwości. Być może była poprostu opinią osoby wymagającej jeszcze wyższych standardów pracy. Z pokorą powiem, że staramy się i najpierw wymagamy od siebie a potem od innych. Podsumowując, nie jako rektor a jako były student i pracownik z 25-letnim stażem, nigdy nie miałem problemów z pracą Kancelarii. Niezależnie w jakim składzie pracował zawsze byłem świetnie i miło obsłużony, niezależnie czy byłem szeregowym studentem, asystentem czy osobą funkcyjną - zawsze załatwiłem wszystko "od ręki". Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2023-01-17Gość pisze: Wielce Szanowny Panie Rektorze, dziękuję za szybką odpowiedź. Mimo braku czasu odpowiadam od razu i tym mailem kończę udział w dyskusji. Na Forum trafiłem przypadkowo, szukając w AWF informacji o moim zmarłym przyjacielu profesorze psychologii Tadeuszu Gałkowskim .Niestety tego co szukałem nie znalazłem. (... Treść wyłączona i przekazana rektorowi ...). Pozostaję z należytym szacunkiem i łączę pozdrowienia. KibicSzanowny Panie Kibicu, Pozwoliłem sobie na odpowiedź przy wyłączeniu treści, o które Pan prosił. W związku z tym, że nie mam z Panem innego kontaktu jak tylko poprzez Forum to podejmuję temat Pana Profesora Tadeusza Gałkowskiego - mojego nauczyciela a później Kolegi z pracy. Jeżeli potrzebuje Pan dodatkowych informacji o profesorze Gałkowskim, bardzo proszę o kontakt mailowy (bartosz.molik@awf.edu.pl). Być może ja lub zespół naszych pracowników jesteśmy w stanie Panu pomóc. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2023-01-16Gość pisze: Wielce Szanowny Panie Rektorze, dziękuję za odpowiedź na moje pytanie. Pozostaję przynajmniej częściowo przy moim zdaniu, ale forma maili nie sprzyja dyskusji. Deszczowy wieczór niedzielny powoduję, że mam więcej wolnego czasu i mogę zadawać dalsze pytania. Oto pierwszy problem i związane z nim pytania. W mailu z 5.01.2023 Napisał Jego Magnificencja "Sprawa ubezpieczenia została podjęta przez Pana kanclerza. Zarówno Rektor jak i prorektorzy nie byli poinformowani o podjętych działaniach w tej sprawie. Nie tylko w uczelniach wyższych, ale w każdym przedsiębiorstwie podjęcie przez osobę nawet wyższego szczebla decyzji dotyczącej interesu wszystkich pracowników bez zgody "głowy" tego przedsiębiorstwa jest przestępstwem urzędniczym, Ponieważ rektorzy wyższych uczelni należą do grupy o najwyższym szacunku społecznym takie zachowanie kanclerza w stosunku do Jego Magnificencji i pozostałych prorektorów należy eufemistycznie nazwać brakiem szacunku lub innym krótszym słowem, którego nie użyję, ale niewątpliwie jest znane Jego Magnificencji. A oto pytanie. Dlaczego Jego Magnificencja nie ukarała kanclerza co najmniej upomnieniem lub nawet naganą? Niewątpliwie miało by to miejsce tam gdzie pracowałem, a nawet taki pracownik został by przeniesiony na niższe stanowisko lub zwolniony Kara kanclerzowi należy się ponadto za to, że spowodował niepokój w uczelni, który sądząc z dat podanych w mailach trwa od 14 grudnia do dzisiaj czyli ponad miesiąc. Pytanie drugie wynikające z maila Jego Magnificencji o treści "Proszę zrozumieć, że mamy głosy od pracowników.......To grupa pracowników , która widzi korzyści ........" Pytam więc Dlaczego Jego Magnificencja za ten cały niepokój bierze częściowo odpowiedzialność na siebie i pozostałych prorektorów pisząc "mamy"Przecież o pomyśle kanclerza Państwo nie wiedzieli ? Z wyrazami szacunku i sportowymi pozdrowieniami. KibicDzień dobry, Jak już wspomniałem, Pan Kanclerz w tym tygodniu organizuje spotkanie, podczas którego zostaną omówione wszystkie wątpliwości. Rektor ani prorektorzy nie byli informowani o grudniowych działaniach związanych z "ubezpieczeniami" - zarówno przez Pracownika, który obsługuje aktualne ubezpieczenie grupy pracowników, jak również przez Kanclerza. I zaczynając od Pracownika, bez zgody Kanclerza został wysłany mailing do pracowników uczelni o ubezpieczeniu, w którym AWF nie jest stroną. I tu Pan/Pani Kibic nie ma jakichkolwiek wątpliwości. Faktycznie kolejny mail, tym razem od Pana Kanclerza, wysłany dwa dni później, był niepotrzebny. Oba działania zarówno Pana Kanclerza jak i Pracownika były błędne. Nie były jednak złamaniem regulaminu, czy wykroczeniem. Kanclerz działał zgodnie ze swoimi kompetencjami, które ma. Nie w moim stylu pracy jest karanie naganami czy upomnieniami pracowników za każdy popełniony błąd. Tak pojawił się problem w komunikacji. Kanclerz wyjaśniał ze mną i z zespołem tę sprawę - dziś też jest spotkanie w tej sprawie. Drugie pytanie. Co z tego, że o pomyśle Kanclerza nie wiedzieliśmy, skoro od miesiąca rozmawiamy z pracownikami na temat ubezpieczeń. Na wielu spotkaniach pracownicy podkreślają, że Uczelnia powinna mieć podpisaną korzystną umowę z jednym ubezpieczycielem. Biorę odpowiedzialność za uporządkowanie sprawy, tj. (1) zapewnienie pracownikom swobodnego wyboru ubezpieczyciela, (2) umożliwienie grupie pracowników ubezpieczonych w grupie poza umową z AWF opieki administracyjnej, (3) podjęcie ewentualnych działań związanych z wyborem przez AWF ubezpieczyciela na drodze transparentnego wyboru przez PZP. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2023-01-15Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy w związku ze wzrostem minimalnego miesięcznego wynagrodzenia dla profesora uczelni publicznej (od stycznia 2023) przewidziane są podwyżki dla nauczycieli akademickich w wysokości 12%? Jestem adiunktem z 15 letnim stażem pracy. Pensja na tym stanowisku wystarcza mi ledwo na pokrycie raty kredytu hipotecznego. Niestety mam świadomosć, że nawet po habilitacji moja sytuacja finansowa nie zmieni się znacząco. Wczoraj zaproponowano mi pracę z wynagrodzeniem 12 tysięcy (netto) plus coroczny pakiet 5000 PLN (na dowolne szkolenia).Szanowny Panie, Rozumiem Pana dylemat i rozterkę. Mogę zadeklarować, że będę starał się zatrzymać wszystkich Państwa w Uczelni wykorzystując swoje zapewne ograniczone możliwości. Sytuacja wynagrodzeń pracowników w szkolnictwie wyższym nie była chyba tak trudna od lat. Na kryzys ekonomiczny, inflację, nakłada się polityka podwyższania wynagrodzenia minimalnego. To z kolei od kilku lat powoduje "spłaszczenie" pensji, co jest aktualnie głównie niekorzystne dla asystentów i lektorów. Dotyczy to wszystkich uczelni publicznych. Rektorzy w ramach KRASP stale negocjują możliwie jak największe podwyższenie pensji pracowników. Zadeklarowałem, że mimo niepewnej sytuacji finansowej nie chcemy oszczędzać na ludziach, ograniczając inne wydatki, szukając innych oszczędności, zwiększając przychody i szukając dodatkowych środków zewnętrznych. W ubiegłym roku na wiosnę sami zdecydowaliśmy się podnieść pensje minimalne w grupach pracowników. Dodatkowo do "ministerialnej" podwyżki 4,4% dołożyliśmy z własnych środków 1,6%. W naszej uczelni już podpisałem zmiany wynagrodzeń pracowników w związku z regulacją minimalnego wynagrodzenia oraz minimalnego wynagrodzenia profesorów. W związku z ubiegłorocznymi zmianami, aktualne regulacje pensji minimalnej dotknęły niewielką grupę nauczycieli akademickich AWF Warszawa. Zatem 12% podwyżka minimalnej pensji profesora nie będzie znacząco odczuwalna dla większości pracowników. Jednakże oczekujemy na przyznanie subwencji z MEiN, po której dokonamy regulacji w wysokości 7,8% z wyrównaniem od 1 stycznia 2023 r. Kolejne regulacje będą uzależnione od decyzji ministerstwa oraz sytuacji finansowej Uczelni. Podsumowując: licząc 6% podwyżki w październiku 2022 i 7,8% podwyżki od stycznia 2023 r. Pana pensja wzrośnie o 13,8%. Zdając sobie sprawę z rosnącej inflacji, sytuacji w "budżetówce" będziemy robić wszystko by móc dokonać kolejnych regulacji w przyszłości. Pozdrawiam Bartosz Molik.
-
2023-01-13Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze. Niestety zachowanie administracji w zakresie (...) jest bardzo niepokojące. Mamy wrażenie, że administracja nie obsługuje już wszystkich pracowników tylko samą siebie. Widać to po pracy kancelarii AWF – zwykle zamknięta lub niedostępna dla zwykłego pracownika – może warto się temu i innym działom przyjrzeć nie od strony rektoratu?Szanowna Pani / Szanowny Panie, Sprawę obsługi ubezpieczenia zaraz wyjaśnię i dodatkowo omówię w poniedziałek z Kanclerzem na spotkaniu.. Jak mówiłem, Pan Kanclerz przygotowuje spotkanie w sprawie ubezpieczenia, podczas którego wyjaśni wszelkie niejasności. Wybór ubezpieczyciela jest indywidualną sprawą pracowników i my jako Uczelnia nie ingerujemy w dotychczasowe Państwa umowy. Ja postaram się usprawnić obsługę Państwa polis. Odnośnie pracy Kancelarii, to dziwne gdyż właśnie z poziomu rektoratu często weryfikujemy pracę Kancelarii. Nawet jeśli Kancelaria chwilowo jest zamknięta, zostaje zawieszona kartka z informacją o przekazywanie dokumentów do Rektoratu. Chętnie dowiem się kiedy pracownicy kancelarii byli niedostępni dla zwykłego pracownika. Tak czy inaczej sprawę dostępności Kancelarii i obsługi zwykłych pracowników omówię na poniedziałkowym cyklicznym spotkaniu z Pracownikami Biura Rektora. Osobiście jako nauczyciel akademicki nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów ze współpracą z Kancelarii przez 25 lat. Stąd czuję się nieco zaskoczony i nie mam przekonania czy czy zarzuty do pracy Kancelarii są słuszne. Mimo to dziękuję za informację, zintensyfikuję działania sprawdzające czy rzeczywiście zwykli pracownicy mają problemy z obsługą. Pozdrawiam Bartosz Molik