21 22 23
  • 2024-01-26
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Pragnę zwrócić się z prośbą o polepszenie warunków uczelnianej biblioteki. Biorąc pod uwagę cel studiowania jakim jest kształcenie się powinno być to jedne z najlepiej wyposażonych i komfortowych miejsc, a jednak na naszej uczelni jest zupełnie odwrotnie.. Może i ma ona swój klimat, ale warunki do nauki w niej nie są sprzyjające (skrzypiąca pod wpływem każdego kroku podłoga, głośno rozmawiające ze sobą Panie bibliotekarki, a przede wszystkim mała powierzchnia). Nie da się ukryć, że odstajemy od innych uczelni pod tym względem. Może warto część pieniędzy przeznaczyć na miejsca, w których studenci każdego wydziału z chęcią by spędzali czas, a nie tylko w sport. Pozdrawiam
    Szanowny Panie/Szanowna Pani, Nauka, kształcenie oraz sport są dla nas równie ważne. Przechodząc do Biblioteki Głównej - generalny remont w tym roku nie jest przewidywany. Skupiamy się na zapewnieniu warunków kształcenia, przede wszystkim budując centrum administracyjno-konferencyjne z salami wykładowymi, tak aby studenci nie musieli część wykładów realizować w trybie zdalnym. Wracając do Biblioteki. Jestem zwolennikiem, aby studentom przywrócić tzw. "czytelnię czasopism" a teraz salę wystawową. Uznaliśmy z Panią Dyrektor Moniką Kowalik, że postaramy się przygotować tam dodatkowe, komfortowe miejsca dla studentów. Czytelnia w Bibliotece Głównej ma dwie części - tzw. ogólną i cichej nauki. Rozmawiamy z Panią Dyrektor jak usprawnić pracę obu części. Wiem, że zdarzają się sytuacje, gdy studenci pracują w grupach co generuje dodatkowy hałas. Zasygnalizowałem Pani Dyrektor temat rozmów Pań bibliotekarek. W przyszłym tygodniu spotkamy się z Panem Kanclerzem i Panią Dyrektor aby wdrożyć konkretne działania. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2024-01-21
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, rok bądź nawet już dwa lata temu była poruszana kwestia pokoju socjalnego dla pracowników w budynku głównym. Czy jest szansa na realizację tego projektu w tym roku kalendarzowym?
    Dzień dobry, W budynku głównym systematycznie tworzymy socjalne pomieszczenia dla naszych pracowników w miarę „odzyskiwania" pomieszczeń, których dotychczasowe wykorzystanie nie było efektywne. W ubiegłym roku powstał jeden taki pokój, w tym roku zaplanowane mamy 2 kolejne lokalizacje. W miarę możliwości lokalowych będziemy tworzyć takie przestrzenie. Zastanawiam się też nad oczekiwaniem dotyczącym takiego pokoju. Czy ma to być pokój spotkań, czy miejsce odpoczynku, czy też miejsce, którym można np, podgrzać posiłek. Na terenie warszawskiego kampusu mamy bar przy akademiku męskim, Kluby Relaks Qultura i Relax, bar u Pani Asi, bufet w budynku Wydziału Rehabilitacji, a za chwilę mam nadzieję zacznie funkcjonować bar w budynku Pawilonu Sportów Walki. Studenci otrzymali nowe pomieszczenie (URSS) w budynku głównym i dodatkowe w budynku Wydziału Rehabilitacji. Emerytowanym profesorom wyposażyliśmy i udostępniliśmy również tzw. pokój profesorki do swobodnego wykorzystania. Każdy pracownik Katedry ma do dyspozycji sekretariat, w którym można zrobić kawę/herbatę. Jeżeli nowy pokój socjalny i dwa kolejne nie spełniają Pani/Pana oczekiwań, prosiłbym o podpowiedź, jak dostosować wspomniany pokój socjalny aby spełnił Pana/Pani oczekiwania. Interesuje mnie też czy takie rozwiązania spełniałoby oczekiwania większej grupy osób. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2024-01-06
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, W ubiegłym roku pisałam po raz pierwszy zapytanie o program MOST AWF na tym forum. Od tamtej pory, pomimo zapewnienia że porozmawia Pan z odpowiednimi osobami, nie uzyskaliśmy żadnej informacji dotyczącej przystąpienia naszej uczelni do tego programu. Dlatego, ponownie prosimy o informację w sprawie uczestnictwa w programie MOST AWF naszej uczelni. Z pozdrowieniami, spragnieni wymiany studenci.
    Szanowni Studenci, Temat został podjęty zarówno podczas spotkania rektorów AWF, jak również z poprzednim przewodniczącym KUWF. Nie podjęto działań, gdyż do wdrożenia MOST-u potrzebna jest zgoda i chęć działania wszystkich stron. Nie ukrywam, że w lutym planowane jest wspólne spotkanie KRAWF i KUWF (rektorzy i przewodniczący samorządów). Z pewnością temat MOST-u zostanie podjęty. Jeżeli będzie zgoda wszystkich na wdrożenie programu, na pewno będziemy za jego uruchomieniem. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2023-12-21
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy w związku z ogłaszanymi godzinami/dniami rektorskimi, pracownicy administracyjni też mogą z nich korzystać :) ?
    Szanowna Pani/Szanowny Panie, Godziny i dni rektorskie dotyczą realizacji zajęć dydaktycznych. W wyznaczonych godzinach i dniach nie realizuje się zajęć dydaktycznych, natomiast pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi oraz nauczyciele akademiccy realizują swoje inne działania. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2023-12-19
    Michał pisze: Dzień dobry, Piszę pytanie z powodu nieprzyjemnego wydarzenia, które miało miejsce na zajechać na uczelni, w których uczestniczyłem. Czy prowadzący zajęcia ma prawo wstawić studentowi nieobecność na zajęciach (pod koniec ich trwania), w których uczestniczył? Powodem nie jest ani złe zachowanie studenta ani lekceważące lub obrażające podejście do prowadzącego. Szukałem odpowiedzi w regulaminie studiów, jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Bardzo proszę o zrozumnie i pomoc w tej sprawie. Z poważaniem, Michał
    Szanowny Panie Michale, Sprawa nie jest mi do końca znana i pokazuje wyłącznie Pana punkt widzenia. Oczywiście jeżeli był Pan aktywny na zajęciach i realizował Pan działania zgodnie z wytycznymi prowadzącego nie powinien Pan mieć nieobecności. Dziwię się zatem co się stało, że nie uzyskał Pan obecności. Mam pewne wątpliwości, że sprawa dość ogólnie opisana przez Pana miała nieco inne tło. Mimo to weryfikowałem Pana pytanie z Panią Prorektor i Prodziekanami. Zgodnie z paragrafem 17 pkt 17 Regulaminu Studiów "Prowadzący zajęcia ma prawo nie dopuścić do zajęć dydaktycznych lub usunąć z zajęć dydaktycznych studenta posiadającego przeciwwskazania zdrowotne oraz studenta, którego stan lub zachowanie wskazuje na spożycie alkoholu lub narkotyków, leków psychotropowych lub innych substancji o działaniu odurzającym lub psychoaktywnym, a także w przypadku gdy w opinii prowadzącego zachowanie studenta zagraża zdrowiu lub życiu innych uczestników zajęć lub znacząco utrudnia realizację procesu dydaktycznego." Prawa i obowiązki studenta § 11 1. Do obowiązków studenta należy: 1) Postępowanie zgodne z treścią ślubowania i regulaminem studiów oraz pełne wykorzystanie możliwości kształcenia się i prowadzenia działalności naukowej, jakie stwarza Akademia. 2) Dbanie o godność studenta i dobre imię Akademii. 3) Poszanowanie prawa i obyczajów studenckich. 4) Aktywne uczestniczenie w zajęciach dydaktycznych, naukowych i innych organizowanych przez Akademię, uzyskiwanie zaliczeń i składanie egzaminów, odbywanie praktyk zawodowych i zajęć na obozach określonych w planie i programie studiów. Studenci mają obowiązek uczestniczyć w zajęciach przewidzianych planem i programem studiów, na zasadach przewidzianych dla danego kierunku studiów albo określonych przez prowadzącego dane zajęcia, w zależności od decyzji dziekana 6) Okazywanie szacunku pracownikom Uczelni i przestrzeganie zasad współżycia koleżeńskiego. 13) Przestrzeganie, ustalonych przez prowadzącego, warunków prowadzenia zajęć w tym odpowiedniego przygotowania do zajęć, obowiązujących zasad BHP, odpowiedniego stroju 10 oraz przestrzeganie innych regulaminów wewnętrznych poszczególnych zajęć lub obiektów, w których się one odbywają." W takim przypadku (paragrafem 17 pkt 17) naturalnym wydaje się wstawienie nieobecności. Sugerujmy, aby tego typu wątpliwości studenci w pierwszej kolejności wyjaśniali z kierownikiem katedry lub zakładu, który najlepiej zna specyfikę zajęć i u źródła rozezna sprawę. Pozdrawiam Bartosz Molik
21 22 23