Forum Rektora
-
2024-02-29Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, czy istnieje możliwość naprawienia bądź wymiany stołu przy Santanderze w budynku głównym, ponieważ namniejsze oparcie o stół powoduje jego chwianie i możliwy upadek i uszkodzenie studentaSzanowna Pani / Szanowny Panie, Sprawa zostanie w dniu dzisiejszym natychmiast zgłoszona do "Santandera", który jest właścicielem stołu i odpowiada za jego stan. Pozdrawiam Bartosz Molik.
-
2024-02-23Gość pisze: Panie Rektorze, dlaczego zwalnia pan pracowników wartościowych i kryje oszustwo? (Nazwisko usunięte; JMR) od miesięcy nie pojawia się w pracy, a listy podpisuje (nazwisko usunięte, JMR) lub (nazwisko usunięte, JMR) na koniec miesiąca. Napiszę do ministerstwa i pip niech skontrolują ten cyrk.Szanowna Pani/ Szanowny Panie, Publikuję Pani/Pana wypowiedź, gdyż zobowiązałem się prezentować wszystkie opinie. Powiem szczerze, że jestem zdruzgotany tym co Pani/Pan pisze. Po pierwsze zarzuca mi Pani/Pan zwalnianie wartościowych pracowników, nie podając jakichkolwiek konkretów. Dodam jedynie, że ewentualne nieprzedłużanie umów lub jakiekolwiek zwolnienie pracownika odbywa się w AWF na wniosek bezpośredniego przełożonego. Po drugie zarzuca mi Pani/Pan "krycie oszustwa". Wypowiada się Pani/Pan zupełnie nie znając sytuacji i kontekstu sprawy. Ze względu na ogromny szacunek do obu osób i ochronę danych osobowych nie będę wyjaśniał publicznie sprawy. Mogę jedynie podkreślić, że wszystko realizowane jest zgodnie z prawem i na korzyść pracownika. Dodam zatem, że PIP jak najbardziej wspiera tego typu działanie. Paszkwil napisany przez Panią/Pana jest niesprawiedliwy i poniżej jakichkolwiek standardów. Co więcej, mogę przypuszczać że jest Pani/Pan Koleżanką/Kolegą z pracy wymienionych osób, gdyż ani nauczyciele, ani studenci nie analizują list obecności. Tym bardziej jest to smutne. Wypowiedziała się Pani/Pan jako anonimowy gość na forum. Liczę, że będzie Pani/Pan mieć na tyle odwagi cywilnej, by przeprosić obie wymienione osoby za treść swojej wypowiedzi. Pozdrawiam, Bartosz Molik
-
2024-02-22Gość pisze: Panie Rektorze, dlaczego Kanclerz i komisja inwentaryzacyjna szukali mebli za (nazwisko wykreślone, JMR), a meble były przez ten dział wydawane bez rejestru, naklejek? (nazwisko wykreślone, JMR) ma ogromny bałagan w dziale, a co będzie jak odejdzie, kto poniesie konsekwencje?Szanowna Pani / Szanowny Panie, Dziękuję, iż interesuje się Pani/Pan sytuacją na Uczelni. Jeżeli ma Pani/Pan jakiekolwiek informacje dotyczące bałaganu lub propozycje rozwiązań, udoskonalenia aktualnej sytuacji, proszę o taką informację. Wracając do mebli. Miałem wątpliwości dotyczące kilku mebli zarejestrowanych w jednej z Katedr. Zleciłem sprawdzenie wszystkich mebli zakupionych w latach 2021-2023. Dokonano weryfikacji 134 mebli, które zakupione były dla 11 jednostek w Uczelni. Wszystkie meble zostały zlokalizowane i są oklejone. Osoba, o której Pani/Pan wspomina nie uczestniczyła w działaniach, gdyż aktualnie nie ma Jej w pracy. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2024-02-20Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Moje pytanie dotyczy lektoratów z języka angielskiego. Na innych uczelniach grupy są tworzone na podstawie umiejętności posługiwania się tym językiem dzięki czemu są grupy, które dopiero zapoznają się z tym językiem (A1-A2), grupy już umiejące podstawy (B1-B2) oraz grupy, które (jak na to nie patrzeć) są już na poziomie zaawansowanym (C1, C2). Przez taki podział nikt nie nudzi się na zajęciach, bo są tam np. rzeczy, które już ktoś umie lub nikt się nie stresuje, bo poziom jest za wysoki na jego wiedzę. Za to na AWF wszyscy są wrzucani to jednej grupy lektoratu z książką na poziomie B1+. Z własnego doświadczenia wiem, że w każdej takiej grupie (która załóżmy ma 20 osób) znajduje się chociaż 3-5 osób z poziomem angielskiego C1 i tyle samo osób, które dopiero poznają ten język na poziomie A1. Tworzy to wiele problemów, gdyż prowadzący nie może poświęcić całej swojej uwagi osobom z A1, żeby one się czegoś nauczyły bez stresu a osoby z C1 niczego nowego nie wynoszą z takich zajęć – wręcz się nudzą i odliczają czas do końca. Więc czy są jakiekolwiek plany, żeby to ulepszyć? Bo jednak studia służą do poszerzania i zdobywania wiedzy (wspominaliśmy o tym nawet w trakcie ślubowania) i tyczy się to każdych zajęć w trakcie ich trwania :) I jeszcze będąc w temacie języków obcych: czy nie byłoby warto zastanowić się nad wprowadzeniem opcji wyboru innego języka niż angielski (chociaż dla kierunku turystki, która ma największą styczność z innymi krajami)? Napewno uatrakcyjniłoby to ofertę studiowania na naszej uczelni dla przyszłych studentów.Szanowna Pani/Szanowny Panie, Dziękuję bardzo za niezwykle cenne propozycje. Temat przedyskutowałem z kolegiami dziekańskimi wydziałów warszawskich. Otóż, zarówno w Wydziale Rehabilitacji, jak również na kierunku sport i wychowanie fizyczne, takie "poziomowanie" studentów było jakiś czas temu już realizowane. Kolegia dziekańskie zapowiedziały, iż od nowego roku akademickiego podjęte zostaną działania ponownie "poziomujące" studentów, a następnie dokonany będzie podział na grupy wg. znajomości języka angielskiego. Temat zostanie przedyskutowany ze studentami na kierunku sport i wychowanie fizyczne, gdyż takie "poziomowanie" odbywałoby się na II roku studiów. Ostatnim razem studenci nie byli zwolennikami takich rozwiązań, gdyż rodziłoby to konieczność zmian przyporządkowania studentów do studenckich grup dziekańskich po pierwszym roku. Odnośnie realizacji zajęć dotyczących innych języków, nie było do tej pory wystarczająco dużej liczby chętnych studentów do otwarcia innych zajęć. Sprawa będzie możliwa, gdy zbierze się odpowiednio liczna grupa. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2024-02-05Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze. Kiedy sale ćwiczeniowe na Wydziale WF zostaną dostosowane do prowadzenia zajęć? Głównie w budynku 3, w którym są bardzo słabe: - Brak rzutników (24, 25, 28, chyba 23,37). - Sala 26 - tablica niezdatna do użytku (sugestia: można przenieść jedną z tablic z sali 28 – tam są aż dwie, zajmują całą ścianę i i nie ma gdzie rzucać obrazu z rzutnika). - Brak zaciemnienia problematyczny w salach położonych od strony słonecznej (28). - W niektórych salach (22, 25, 28) część z kaloryferów nie posiada głowic do zakręcenia, więc grzeją z maksymalną mocą, powodując po kilkunastu minutach efekt sauny. - Sala 22 woła o uporządkowanie – krzesełka są popsute, żaluzje w oknach pozrywane (ich szczątki fantazyjnie zwisają), część grzejników się nie zakręca. Wiem, że zna Pan budynek, ale sale tam nie wyglądają już tak jak kiedy urzędował tam Wydział Rehabilitacji. Również znam te sale z czasów WSTiR kiedy były to sale dydaktyczne, teraz można sobie w nich posiedzieć – bo na wyposażeniu są aż ławki i krzesła. Nie oczekuję cudów, wielkich nakładów itd., zwracam tylko uwagę, że mamy XXI w., w którym chyba żadne zajęcia teoretyczne nie odbywają się już bez rzutnika. Nie trzeba ich montować na sufitach, wystarczy postawić na stoliku (jak w 26), ale żeby były na wyposażeniu. Była akcja zbierania rzutników z Katedr i Zakładów – co się z nimi stało, skoro nadal dostajemy sale bez sprzętu. Nie chodzi tylko o nasz komfort pracy ale też o komfort studentów – bo oni tam razem z nami pracują. A jaki to daje obraz Wydziału? Pracuję tu od 16 lat, obserwuję zmiany (pozytywne i cieszące), inwestycje i plany (wspaniałe), ale z perspektywy osoby, której głównym zadaniem jest prowadzenie zajęć, jakby nic się nie zmieniło, jakbym utknęła gdzieś w czasie, sale wyglądają prawie jak kiedyś, prawie bo nadgryzione upływającym czasem. Życzę pięknego dnia.Dzień dobry, Poprosiłem o szczegóły w tej sprawie Panią Prorektor Idę Wiszomirską, a także Pana Kanclerza Macieja Hartfila, który bezpośrednio odpowiada za wyposażenie sal. Otóż sale w budynku 3 (po TIR) sukcesywnie wyposażamy w monitory interaktywne zamiast rzutników. Aktualnie sala konferencyjna posiada taki monitor (projekt SUD), natomiast kolejne dwa monitory trafią do sal 23 i 37 przed rozpoczęciem kolejnego semestru, czyli około. 20.02.2024. Pozostałe sale zostaną wyposażone w rzutniki. Natomiast Pan Kanclerz przypomina i prosi, aby w sprawy związane z brakiem głowic na grzejnikach, pozrywanych żaluzji czy uszkodzonych krzesełek zgłaszać w systemie QRMaint. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik