Forum Rektora
-
2023-12-19Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, z racji że mamy teraz zieloną uczelnię i wymianę sieci elektrycznej pod nowy budynek, może warto by się zastanowić nad utworzeniem punktu do ładowania samochodów elektrycznych? Raczej gest ale w dobrym kierunku. Do tego może można by uzyskać dofinansowanie od Ratusza Bielan? Coś słyszałem że partycypują w kosztach punktów w centrach handlowych itd.Szanowna Pani/Szanowny Panie, Sprawę konsultowałem z Panem Kanclerzem. Mając na względzie właśnie zrównoważony rozwój Uczelni, prowadzimy rozmowy z kilkoma firmami, które są zainteresowane montażem stacji ładowania na terenie AWF. Czekamy obecnie na szczegółowe oferty w tym zakresie. Nasza instalacja jest do tego już przygotowana. Jako uzupełnienie dodam, że planowany remont parkingu przy obecnym budynku administracji zakłada powstanie tam 2 stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2023-11-30Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Jestem mieszkanką bloku C od bardzo bardzo dawna. Miło mi widzieć wszelakie zmiany na lepsze, jakie dzieją się na terenie uczelni za Pana kadencji (remonty, oświetlenie itp). Chciałabym zapytać czy „dosięgną” też one budynku C i D, w których w dużej mierze, zamieszkują emerytowani i obecni pracownicy uczelni? Przyznam, że widziałam kiedyś Pana przy jednej z klatek schodowych wspomnianego budynku, więc zapewne wiem Pan jaki jest ich stan (odpadający tynk i farba, kable wiszące pod sufitem, obdrapane drzwi, nie działające domofony, falujące chodniki itd.). Stąd moje pytanie, patrząc nieco z zazdrością, na remontowany budynek F, czy i dla naszych budynków jest światełko w tunelu? I drugie pytanie, czy jest jakakolwiek możliwość aby przy dokonywaniu remontów w wynajmowanym mieszkaniu typu ( wymiana okien ze starych drewnianych na plastikowe, wymiana instalacji elektrycznej, która nie nadaje się do użytkowania przy obecnych sprzętach gospodarstwa domowego, wymiana rur, które są tak stare i zaśniedziałe że na drugim piętrze nie ma odpowiedniego ciśnienia w kranach), mieszkaniec może liczyć na jakiekolwiek wsparcie administracji, która prezentuje bezdyskusyjne stanowisko, że nie ma takiej możliwości aby było to współfinansowane i wszystkie remonty i wymiany w tym zakresie mieszkańcy dokonują wyłącznie na swój koszt. Rozumiem, że budynek F, w którym również, oczywiście częściowo, zamieszkują pracownicy uczelni, kieruje się innymi przywilejami?. Chciałabym doczekać czasów kiedy i u nas zawita XXI wiek. Będę niezmiernie wdzięczna za odpowiedźSzanowna Pani, Po konsultacji z Panem Kanclerzem, z przyjemnością informuję, że w prowizorium budżetowym na rok 2024 planowane są remonty klatek schodowych w budynkach D (w pierwszej kolejności) oraz C wraz z wymianą instalacji elektrycznej w częściach wspólnych. Niestety, nie mamy prawnych możliwości utworzenia funduszu remontowego z wpłat mieszkańców, gdyż zakres tych działań mógłby być znacznie szerszy. Wszelkie koszty ponoszone na remonty tych budynków są kosztami własnymi Uczelni, na które nie uzyskamy żadnego dofinansowania (jak w przypadku budynku F). Mimo wszystko planujemy kolejne działania, które będą podejmowane w stosunku do tych budynków w najbliższym czasie w miarę posiadanych środków. Jeżeli chodzi o stan wynajmowanych mieszkań i zaangażowanie administracji w remonty w tych lokalach to niestety nasze stanowisko pozostaje niezmienne. Są to lokale wynajmowane przez AWF i o ich stan muszą dbać najemcy. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2023-11-27Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, nawiązując do korespondencji nt. służbowych laptopów będących na wyposażeniu wspomnianych przez poprzednika sal, rzeczywiście pochylenie się nad tym tematem jest bardzo istotne. Wykładowcy, którzy przychodzą z własnym sprzętem, ustawiają parametry internetowe, rzutniki pod swój sprzęt (np. z innym niż system Windows), ale wychodząc nie przywracają ustawień "służbowych" i problem jest z podłączaniem się kolejnego wykładowcy. Stąd prośba o konkretny sprzęt w konkretnej sali, aby zajęcia odbywały się bez zakłóceń.Dzień dobry, Rozumiem, że popiera Pan/Pani montaż na stałe sprzętu komputerowego w każdej sali. Jak podkreśliłem, opinie są różne. Wielu pracowników preferuje podłączanie się do monitorów i rzutników z własnym sprzętem ze względu na specyfikę oprogramowania, wykorzystywanie różnych programów. Wielu też, poza standardową prezentacją power point wykorzystuje np. fragmenty filmów (w różnych aplikacjach), co powoduje dodatkowe problemy. Zakup sprzętu do sal w 2024 roku ograniczy zakupy innych komputerów np. dla pracowników. Przypomnę, że dopiero co wyposażyliśmy całą salę komputerową w nowe komputery. Rozumiejąc, że dla części pracowników montaż komputerów na stałe wydaje się skuteczny, dlatego temat podejmę pod konsultacje na najbliższym Kolegium Rektorskim (4XII) z prośbą o rekomendacje ekspertów. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2023-11-27Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, sprawa, którą chcę poruszyć, właściwie leży w kompetencjach Pana Kanclerza. Okres jesienny sprzyja opadaniu liści. Zalegające liście gromadzące się wzdłuż uliczki prowadzącej do Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Juliusza Verne'a, na przylegającym do niej parkingu oraz chodniku, które nie zostały na czas uprzątnięte z liści, stanowią zagrożenie dla życia i zdrowia pieszych (zwłaszcza małych dzieci) oraz pojazdów - wydłużając ich drogę hamowania. Podczas deszczu potęgują błoto z prowadzonych remontów, a w momencie wystąpienia mrozów - tworzą twardą, nierówną "skorupę". Czy można temu jakoś zaradzić? Poprawi to wizerunek Uczelni.Szanowna Pani/Szanowny Panie, Sprawa została przeanalizowana z Panem Kanclerzem. Oczywiście zalegające liście zostaną uprzątnięte. Odpowiednie służby otrzymały już w tym zakresie wytyczne w ubiegłym tygodniu. W ostatnim czasie nie sprzyjały temu nie tylko warunki atmosferyczne, ale również prace budowlane realizowane w tym rejonie. W przyszłym roku dodatkowo planujemy zakup zamiatarki, która w przyszłości szybko i sprawnie będzie radziła sobie z problemem dużych ilości liści na naszym terenie. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2023-11-20Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy nie można by zakupić kilku laptopów do sal wykładowych np. aula, SW 4 itp, które to laptopy byłyby tam na stałe, przeznaczone dla Prowadzących wykłady? Od wielu lat pracuję w weekendy w kilku prywatnych uczelniach wyższych i jest to standardowy proceder służący, zmęczonym dźwiganiem swoich laptopów, Wykładowcom. Laptopy te mogłyby być zabezpieczone przed ewentualną kradzieżą i kompatybilne z rzutnikiem, internetem itp. W moim odczuciu to ważna i potrzebna inwestycja. Zdecydowana większość pracowników pracuje na swoim sprzęcie i często dźwiga ten sprzęt do szpitala/przychodni by wieczorem poprowadzić wykład na AWF.Szanowna Pani/Szanowny Panie, Tę opcję rozwiązania analizowaliśmy już kilkukrotnie na kolegiach rektorskich oraz spotkaniach z pionem dydaktyki. Przyznam, że nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania z prostego względu. Laptopy umieszczone w salach wykładowych mogą nie spełniać wymogów technicznych i oprogramowania wielu prowadzących. Prowadząc wykłady zagranicą i w Polsce spotykam się oczywiście z takim rozwiązaniem (komputery PC lub laptopy). Osobiście zawsze podłączam swój laptop. Podobnie wielu innych nauczycieli akademickich. Związane jest to z wykorzystaniem różnego oprogramowania.Wykorzystuję wiele prezentacji multimedialnych, filmy, programy online, które dość często nie mogą zostać uruchomione w ogólnodostępnych laptopach. Na koniec dodam, że jestem nieco zdziwiony słysząc o wykładowcach zmęczonych dźwiganiem laptopów. Główną zaletą laptopów jest właśnie łatwa możliwości ich przenoszenia. Laptop waży zwykle 1,5-2,0 kg i naprawdę nie powinno to stanowić wielkiego problemu. Natomiast dodam, że jeżeli rekomendacją pionu dydaktyki będzie zakup takiego sprzętu, możemy się nad tym zastanowić. Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik