19 20 21
  • 2024-03-15
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze. Trochę mija Pan się z prawdą, bo Związki Zawodowe w części warszawskiej prosiły Pana żeby dać wszystkim 20% tak jak dał Pan w Filii w Białej Podlaskiej. Proszę o odpowiedź na pytanie dlaczego w Filli dał Pan 20% a w części Warszawskiej według uznania bo chyba jesteśmy jedną Uczelnią i niestety nie docenia Pan pracowników pracujących na Uczelnii kilkanaście lat i te podwyżki napewno po raz kolejny to pokaża.
    Dzień dobry, Jestem wielce zdziwiony skąd ma Pan/Pani taką wiedzę. Czyżby był Pan/Pani obecny na spotkaniu ze związkami? Jeszcze raz podkreślę, że podczas spotkania ze związkami ustalono, że pracownicy administracji otrzymają minimum 15% podwyżki, z uwzględnieniem regulacji do pensji minimalnej. Jeżeli jest Pan/Pani zainteresowany, proszę się zgłosić do Związków Zawodowych, które mają pełną treść pisma. Dysponenci środków finansowych w części warszawskiej i bialskiej mają do wykorzystania 5%. Faktycznie w części bialskiej pracownicy otrzymali po 20%. W części warszawskiej w poniedziałek spotkałem się z pracownikami, słuchałem opinii, później spotkałem się znów ze związkami zawodowymi, a następnie z dziekanami, prorektorami, kwestor i kanclerzem. Po to aby poznać ich opinie i propozycje odnośnie podwyżek. Zdecydowanie ukierunkowuje 5% na najniżej zarabiających, na wyrównanie różnic na stanowiskach, jak również docenienie pracowników wskazanych przez przełożonych. Z puli 5% zostali wyłączeni kierownicy. Utrzymuję, że właśnie docenienie pracowników a nie "danie wszystkim po równo" jest najlepszym rozwiązaniem. Zdaję sobie również sprawę z tego, że zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony. Ostatnie stwierdzenie, że "nie doceniam pracowników pracujących na Uczelni kilkanaście lat" jest mocno krzywdzące. Gdybym nie doceniał takich pracowników, to właśnie realizowałbym pomysł równego podziału wynagrodzeń, a tego nie robię. Dodam, że na wielu spotkaniach podkreśla się aby docenić pracowników - właśnie próbuję to zrobić. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2024-03-15
    Emilia Pawłowska pisze: Szanowny Panie Rektorze, najmocniej przepraszam za tak późną godzinę, ale dopiero teraz o tym pomyślałam. Chciałabym zapytać o możliwość przeprowadzenia akcji honorowego krwiodawstwa lub poszerzenie zasięgu akcji na rzecz mojego przyjaciela. Znajduje się w stanie krytycznym w śpiączce, przy życiu utrzymuje go płuco serce Ecmo i pilnie potrzebuje krwi. Grupa dowolna, ponieważ lekarzom zależy na uzupełnieniu banków krwi. Docenimy wszelką pomoc, nawet rozesłanie wiadomości dalej. Jeśli ktokolwiek chciałby pomóc, oto jego dane, które należy podać przy oddaniu krwi: Jakub Fiszer, oddział OIT Ecmo, szpital MSWIA Wołoska. Z góry serdecznie dziękuję Emilia Pawłowska
    Szanowna Pani Emilio, Rozumiem sytuację. Wysyłam wiadomość do URSS (samorząd studentów) oraz naszego Biura, z prośbą o rozpowszechnienie informacji. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2024-03-14
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze. Czy to prawda że podział środków na pracowników w warszawskiej AWF został przez Pana zróżnicowany pod względem wyskości przyznawanych podwyżek ? Dlaczego w naszej Filii w Białej Podlaskiej dostaną wszyscy 20% a w części warszawskiej zróżnicowane. Dlaczego Pan dzieli pracowników na lepszych i gorszych.
    Dzień dobry, Nie wiem czy była Pani/Pan na poniedziałkowych "cyklówkach", w których dokładnie omawiałem sposób regulacji finansowych. Dodatkowo omawiałem go na wielu wcześniejszych spotkaniach. Od zawsze jestem przeciwnikiem "dawania wszystkim po równo". Ostatnie podwyżki (albo bardziej regulacje finansowe) przekazywały równe kwoty wynagrodzeń (m.in. 6% i 7,8%), gdyż nie przekraczały poziomu inflacji. Jeśli sobie Pan/Pani przypomni, podwyżki przed laty były regularnie różnicowane, a decyzje o podwyżkach podejmował rektor, dziekan lub kierownik katedry. Tym razem w porozumieniu ze związkami przyjęliśmy, że pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi dostaną minimum 15% podwyżki, a pozostała pula 5% będzie rozdysponowana między pracownikami. Z puli 5% wyłączyłem kierowników, którzy otrzymują dodatki funkcyjne. Dzięki tej puli udaj mi się wyrównać zróżnicowanie na stanowiskach, zadbać o najniżej zarabiających pracowników oraz docenić najlepszych pracowników. Dzieląc pulę 5% korzystam z propozycji przedstawionych przez pracowników. Uważam, że ten sposób jest znacznie lepszy niż przydzielenie równej podwyżki 20% dla wszystkich, która pogłębiłaby podziały, niedoceniałaby najwartościowszych pracowników. ZATEM NIE DZIELĘ, A WRĘCZ ODWROTNIE STARAM SIĘ DOCENIĆ NAJWARTOŚCIOWSZYCH, JAK RÓWNIEŻ NAJNIŻEJ ZARABIAJĄCYCH. Przechodząc do nauczycieli akademickich, każda osoba otrzyma minimum 25% podwyżki. Pula 5% będzie przeznaczona na okresowy wzrost wynagrodzeń dla najlepszych dydaktyków oraz naukowców. I RAZ JESZCZE CIESZĘ SIĘ, ŻE PULA 5% POZWALA NA DOWARTOŚCIOWANIE NAJLEPSZYCH PRACOWNIKÓW A NIE DAWANIE WSZYSTKIM PO RÓWNO. Jestem przekonany, że ten podział podwyżki jest o wiele bardziej akceptowalny niż "dawanie wszystkim po równo, bez docenienia najwartościowszych pracowników". Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2024-03-12
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, czy w obowiązkowym szkoleniu z przeciwdziałania mobbingowi 15.03 studenci mogą brać udział zdalnie? Nie muszą być na nim stacjonarnie? Pozdrawiam.
    Dzień dobry, Tak, oczywiście studenci mogą brać udział w szkoleniu "zdalnie". Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2024-03-08
    Gość pisze: W dniu 5 marca w budynku głównym na korytarzu przy auli byłam świadkiem zbierania śmieci przez personel sprzątający. Bardzo się zdziwiłam, kiedy zobaczyłam, że posegregowane przez studentów śmieci wrzucane są wszystkie do jednego worka. Czy była to samodzielna decyzja osoby sprzatającej czy to uczelnia nie daje potrzebnych środków i zaleceń personelowi?
    Szanowna Pani / Szanowny Panie, Personel sprzątający na AWF stanowią pracownicy firmy zewnętrznej, zatrudnionej do utrzymania czystości na terenie Uczelni. AWF nie ma obowiązku zapewnienia tym pracownikom niezbędnych środków (leży to po stronie firmy), a decyzja o "wrzucaniu wszystkich śmieci do jednego worka" jest samodzielną decyzją pracownika. Nigdy nie było i nie ma takich zaleceń ze strony AWF. Nie wiemy, czy ta Pani samodzielnie segreguje te śmiecie wyrzucając je do głównych pojemników. Zwrócimy uwagę na zaistniałą sytuację firmie obsługującej Uczelnię. Pozdrawiam Bartosz Molik
19 20 21