Forum Rektora
-
2024-07-03Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, czy będzie wyznaczony zastępczy parking dla mieszkańców rotaka w związku z remontem parkingu L?Szanowna Pani, Szanowny Panie, Na terenie uczelni nie brakuje miejsc parkingowych na pozostałych wyznaczonych parkingach. W związku z tym proszę traktować wszystkie pozostałe parkingi jako parkingi zastępcze. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2024-07-02Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze czy istnieje możliwość poprawienia egzaminu w sesji? Nie chodzi mi tutaj o poprawe oceny 2 tylko polepszenie oceny np. 3 na wyższąSzanowna Pani, Szanowny Panie, Regulamin studiów (&18 pkt.4.) określa, że w przypadku uzyskania na egzaminie oceny niedostatecznej, studentowi przysługuje prawo do złożenia egzaminu poprawkowego w terminie sesji poprawkowej. Na wniosek studenta, w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach, dziekan może wyznaczyć egzamin w innym terminie. Zapisy regulaminu wskazują, że są tylko 2 terminy egzaminów. Drugi termin (poprawkowy) jest tylko wtedy, gdy student uzyskał ocenę niedostateczną w pierwszym terminie egzaminu. Zatem egzaminu nie można poprawiać na tzw. "wyższą ocenę". Pozdrawiam Bartosz Molik.
-
2024-06-21Witold Matusewicz pisze: Szanowny Panie , Nasza fundacja założyła i prowadzi klub rugby po nazwą Rugby Klub Warszawa , wobec szczupłej bazy obiektów dla tej dyscypliny w naszym mieście , korzystaliśmy z boiska nr 6 na terenie waszej uczelni. Regularnie wnosimy stosowne opłaty .Na treningi uczęszcza kilkadziesiąt osób , młodzi , początkujący ,ale także doświadczeni zawodnicy. Niestety otrzymaliśmy informację ,że od Lipca 2024 nie będziemy mogli jako fundacja wynajmować żadnych obiektów na terenie AWF Warszawa , nie podano nam powodu takiego stanowiska uczelni .Nie wiemy dlaczego jesteśmy w tak niesympatyczny sposób taktowani ? Nie zrobiliśmy niczego złego , po prostu korzystamy z oferty uczelni na wynajem boisk , nie rozumiem dlaczego jedne podmioty mogą wynajmować boisko ,a dla innych jest ono niedostępne ? Bardzo proszę Panie Rektorze o zapoznanie się z tą sprawą i o pomoc w jej rozwiązaniu w duchu fair play . Bardzo byśmy chcieli w dalszym ciągu korzystać z boiska nr 6 , a także z innych obiektów , na takich samych zasadach jak pozostali uczestnicy sportowego życia Warszawy. Z wyrazami Szacunku Witold Matusewicz Prezes Fundacji Czas dla Rugby.Szanowny Panie, Bardzo cenimy sobie Państwa inicjatywę w dyscyplinie jaką jest rugby i trzymamy kciuki za realizację celów Państwa fundacji. Jednak jako uczelnia wyższa mamy pełną autonomię w sposobie funkcjonowania, działalności gospodarczej i zaangażowania społecznego. Mamy możliwość decydowania o naszych partnerach i podmiotach, z którymi współpracujemy, których wspieramy i umożliwiamy korzystanie z naszych obiektów. Liczymy na uszanowanie naszej decyzji. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2024-06-19Gość pisze: Chciałbym zwrócić uwagę na sposób komunikacji studentów z wykładowcami i narastającą frustrację nauczycieli. Mamy wśród studentów plagę "kultury pretensji" i roszczeniowości. Przykłady: a dlaczego mam być na wszystkich zajęciach, skoro rektor na forum pisał, że to prowadzący decyduje na ilu mam być zajęciach? Terminy pana/pani dyżurów mi nie pasują i chcę zaliczać innego dnia i o innej godzinie. Nie jest to możliwe? Jest pan nieżyczliwy wobec studentów! To tylko łagodne przykłady problemu. Po co o tym piszę? Po to aby władze uczelni wspierały nauczycieli w utrzymaniu jakości kształcenia, dyscypliny organizacji zajęć, pracy wychowawczej wobec studentów, którzy czasem dopiero na uczelni dowiadują się co to znaczy punktualność, formalna komunikacja, etyka, szacunek do nauczyciela. Władze uczelni mają niemal zerowe zaufanie do nauczycieli i przyjmują automatycznie punkt widzenia studentów. To jednak coraz częściej jest problem braku elementarnej kultury ze strony studentów i przyjmowania przez uczelnię na niektóre kierunki najgorszych absolwentów szkół średnich w Polsce. Problem leży coraz częściej po stronie egocentrycznych i roszczeniowych studentów, a nie po stronie nauczycieli. Ta sprawa z roku na rok eskaluje. Zadanie nauczycieli na wyższej uczelni nie polega na służalczej i lizusowskiej postawie wobec studentów, tak aby ogólnie "było miło". Zadaniem nauczycieli jest wykształcenie i wychowanie studentów zgodnie z przyjętym w ramach kształcenia wytycznymi i wykluczanie osób, które tego standardu wymaganego do pracy z dziećmi, dorosłymi, pacjentami nie spełniają. Proszę o wsparcie dla nauczycieli w realizacji kształcenia i wychowania, zaufanie do ich działań i szacunek do ich pracy, a nie pochopne oceny i przyjmowanie zasady, że "student ma zawsze rację". Student to jednak nie klient i te handlowe metafory na niewiele się tu przydają.Szanowna Pani/ Szanowny Panie, Na początku napiszę z czym się z Pani/Pana opinią nie do końca zgadzam. Nie zgodzę się z opinią, że "Władze uczelni mają niemal zerowe zaufanie do nauczycieli i przyjmują automatycznie punkt widzenia studentów". Poprosiłbym o przykład takiej sytuacji. Nie zgadzam się również z opinią, że student podobnie jak nauczyciel ma zawsze rację. Zarówno student, jak również nauczyciel może nie mieć racji, może się mylić. Nikt z nas nie jest perfekcyjny. Jak już wspomniałem, nie akceptuję słów "zawsze", "wszyscy", "nikt" itp. Co mam rozumieć przez stwierdzenie "władze uczelni wspierały nauczycieli w utrzymaniu jakości kształcenia, dyscypliny organizacji zajęć, pracy wychowawczej wobec studentów". O jakim wspieraniu Pan/Pani pisze? Jak Władze miałyby wesprzeć nauczycieli? Dyskutujemy na temat zachowania studentów na "cyklówkach" katedralnych i kolegiach rektorskich. Wiemy, że mamy innych studentów niż przed laty, mamy też dynamicznie zmieniające się pokolenia. Rok temu poleciłem podczas dnia adaptacyjnego wprowadzenie godziny tzw. akademickiego savoir vivre. Na pewno w tym roku wzmocnię to zadanie. Natomiast nie wyobrażam sobie jak władze miałyby bezpośrednio wpływać na zachowania studentów podczas zajęć i relacje z nauczycielami. To my nauczyciele jesteśmy wychowawcami, to my kształcimy, nauczamy, edukujemy studentów. Pokazujemy Im właściwe postawy i wymagajmy.. Osobiście wychodzę jednocześnie z założenia, że nie zawsze nauczyciel ma rację. W swojej pracy zdarzyło mi się, że student miał swoje rację i potrafiłem to ja się pomylić. Co więcej przeprosić, co nie każdy z nas potrafi. Traktuję studentów na zajęciach po partnersku i trzymam się swoich zasad (np. brak możliwości dotknięcia telefonu komórkowego, nieakceptowanie nadmiernych spóźnień, podsypianie czy rozmowa na zajęciach, zajęcia obowiązkowe). Moi studenci znają moje zasady, gdyż omawiam je na pierwszych zajęciach, pokazuję na slajdach a następnie egzekwuję. Studenci mogą na pierwszych zajęciach przedyskutować ze mną pewne wątpliwości. Nie mam problemów ze studentami. Staram się zdecydowanie reagować, ale jednocześnie zachęcić studentów do swoich zajęć. Potrafię wyprosić studenta z zajęć. PODSUMOWUJĄC: to my nauczyciele wychowujemy naszych studentów i mamy być dla nich :mistrzami". Wymagajmy od Nich dużo, ale równocześnie konsekwentnie ustalajmy zasady na zajęciach. Traktujmy Studentów po partnersku. Jeżeli ma Pani/Pan propozycję lub uwagę jak Władze Uczelni miałyby pomóc Nauczycielom w procesie wychowania prosiłbym o sugestie. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2024-06-16Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, wiem, że temat pakietów medycznych był już na forum poruszany, jednakże mija kolejny miesiąc od odpowiedzi i nadal brak jakiejkolwiek informacji z Pionu Kanclerza Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedźDzień dobry, Temat był poruszany w minionym tygodniu na spotkaniach z poszczególnymi grupami pracowników (tzw. "cyklówkach"). Jak wspomnieliśmy, nie możemy wprowadzić pakietów medycznych z tzw. funduszy socjalnych pracowników. Mimo to, staramy się przygotować dobrą ofertę dla pracowników dzięki współpracy z partnerami. Pozdrawiam. Bartosz Molik