Forum Rektora
-
2025-01-30Gość pisze: Panie Rektorze, (fragment "wymazany" ze względu na złamanie standardów komunikacji - JMR). Nie wypada mi przytaczać innych epitetów oraz gestów temu towarzyszących. (jw. JMR). Czy pana Rektora naprawdę nie stać na zatrudnienie na tym stanowisku osoby godnej zaufania, (j.w. - JMR). To podłamuje autorytet szefa, który pozwala na takie zachowanie wobec siebie.Dzień dobry, Sposób Pana/Pani przekazu zaburza wszelkie standardy kultury i komunikacji. Nie będę odnosił się do oskarżeń i pomówień wobec mojego pracownika, z którym nie zawsze muszę się zgadzać, ale do którego mam zaufanie i szacunek. Szanujmy się nawzajem i odnośmy się do siebie z kulturą i wrażliwością, o którą właśnie Pan/Pani postuluje. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2025-01-29Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, nawiązując do zadanego już dłuższy czas temu pytania o parking pod Budynkiem Rotacyjnym, ponownie proszę o wyjaśnienie kwestii związanej ze zniszczeniami spowodowanymi przez samochody. Ogromne ilości błota, które przez długi czas uniemożliwiało również mieszkańcom swobodne dojście do wiaty śmietnikowej, wyjeżdżona do zera trawa, częste parkowanie na chodnikach przy budynku także uniemożliwiające przejście, dorzućmy do tego samochody stające w okolicy korzeni rosnących dookoła terenu drzew.. Bardzo proszę o jakieś konkretne plany naprawy tego miejsca.Szanowna Pani / Szanowny Panie, Jak już informowaliśmy remont parkingu przy aktualnym budynku administracji z niezależnych od nas względów znacznie się opóźnił. Oddanie parkingu do użytku planowane jest na 14 lutego. Wówczas natychmiast zamykamy parking przy Budynku Rotacyjnym. Przypomnę, że na czas remontu parkingu udostępniliśmy właśnie przestrzeń przy Budynku Rotacyjnym, która wcześniej była placem budowy. W mojej opinii, gdybyśmy jej nie udostępnili, moglibyśmy spotkać się z uwagami, dlaczego nie otworzyliśmy parkingu zastępczego dla mieszkańców. Fakt, liczyliśmy że remont parkingu potrwa do listopada. Zapewniam Pana/Panią, że przygotowujemy rewitalizację tego miejsca na wiosnę. Z pewnością nie będzie tam parkingu a zielona przestrzeń. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2025-01-24Gość pisze: Panie Rektorze, czy AWF planuje wprowadzić pojemniki na bio-odpady przy budynkach mieszkalnych?Dzień dobry, W wiatach śmietnikowych zlokalizowanych na terenie AWF (przy szkole Verne'a, przy Budynku Głównym, przy Domu Studenckim Męskim oraz pod lasem), oprócz pojemników na plastik, szkło, papier i odpady zmieszane znajdują się również pojemniki na bioodpady. Obecnie czekamy na dostarczenie nowego pojemnika na bioodpady do wiaty śmietnikowej znajdującej się przy Domu Studenckim Rotacyjnym. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2025-01-24Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy mógłbym prosić o podanie godzin funkcjonowania Sekretariatu Prorektorów? Niestety na przestrzeni ostatnich tygodni wielokrotnie odbiłem się od drzwi chcąc zostawić dokumenty dla Pań Prorektor, czy umówić się na spotkanie.Szanowny Panie, Dziękuję za przesłaną wiadomość oraz zwrócenie uwagi na zaistniałą sytuację. Rektorat,w tym sekretariat prorektorów jest czynny w godzinach 8-16, jednakże z uwagi na liczne obowiązki, może zdarzyć się, że któryś z sekretariatów będzie chwilowo zamknięty. W takiej sytuacji zachęcam do złożenia dokumentów w drugim sekretariacie (są w tym samym "ciągu pokoi):. Warto podkreślić, że w obecnej kadencji Biuro Rektora funkcjonuje w nieco innym systemie pracy niż w poprzednich latach, gdyż pracownicy ściśle ze sobą współpracują i wzajemnie się wspierają, co pozwala na elastyczność w obsłudze dokumentów i organizowaniu spotkań. Praca obu sekretariatów mocno się zazębia, co zapewnia sprawną wymianę informacji i ułatwia realizację zadań. Biuro Rektora pracuje w trybie ciągłym, co sprawia, że nie ma możliwości zaistnienia sytuacji, w której nie można byłoby złożyć dokumentów lub umówić spotkania. Jednakże zachęcam do wcześniejszego kontaktu telefonicznego lub mailowego w celu umówienia się na spotkanie. Jeżeli ma Pan jakiekolwiek zastrzeżenia do pracy Biura Rektora, serdecznie zapraszam do umówienia się na spotkanie z Dyrektorem Biura Rektora, który chętnie omówi wszelkie kwestie i rozwieje wątpliwości. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2025-01-23Gość pisze: Panie Rektorze, proszę o przemyślenie systemu ankietyzacji nauczycieli prowadzonego wśród studentów. Studenci często czekają z wystawieniem opinii aż do otrzymania zaliczenia lub oceny końcowej, aby podjąć decyzję, czy chcą pozytywnie czy negatywnie ocenić prowadzącego. Być może lepszym rozwiązaniem byłoby zamykanie możliwości wpływania odpowiedzi z ankiet choćby przed rozpoczęciem sesji. Dodatkowo, zastrzeżenia budzi możliwość adekwatnej oceny zgodności prowadzonych zajęć z założonymi efektami uczenia się przez Studenta (czy Student posiada odpowiednie kompetencje, aby to ocenić?). Dodatkowo, ze względu na poruszane wcześniej na Forum problemy z pewnymi grupami być może ciekawym pomysłem byłoby umożliwienie również nauczycielom dokonania oceny współpracy i postawy danej grupy.Dzień dobry, Bardzo dziękuję za trzy sugestie. Na pewno będą one rozważane przez Uczelnianą Komisję ds Jakości Kształcenia, która odpowiada za ten obszar. Jednocześnie spróbuję odpowiedzieć po kolei. [1 - zamykanie możliwości wpływania odpowiedzi z ankiet choćby przed rozpoczęciem sesji]: obecnie ankieta jest zamykana tydzień przed rozpoczęciem się zajęć w kolejnym semestrze - dało to efekty w postaci wzrostu responsywności. Jest to kwestia do przedyskutowania na posiedzeniu Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia, na które rekomendacje będę oczekiwał. [2 - możliwość adekwatnej oceny zgodności prowadzonych zajęć z założonymi efektami uczenia się przez Studenta]: Student może to ocenić, np. przez pryzmat realizowanych zajęć, oceniając czy treści które ma podawane podczas zajęć kształtują u Niego zdefiniowane efekty w postaci wiedzy/umiejętności i postaw. Student nie ocenia kompetencji prowadzącego a kartę zajęć, którą otrzymuje. Taki feedback od studentów wydaje się bardzo cenny, gdyż m.in. na podstawie tego można karty zajęć aktualizować i doskonalić. Co więcej, Student może ocenić ogólnie, czy prowadzone zajęcia spowodowały, że osiągnął efekty w postaci wiedzy/umięjetności/postaw- czyli cel zajęć. [3 - umożliwienie również nauczycielom dokonania oceny współpracy i postawy danej grupy]: podobnie jak dwa wcześniejsze propozycje, również ta jest tematem do dyskusji na posiedzeniu Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia, z prośbą o zaproponowanie przykładowego rozwiązania. Do tej pory ewentualne problemy są zgłaszane bezpośrednio do właściwego Prodziekana, kierownika Katedry/Zakładu i podejmowane działania na poziomie wydziału. Jak miałoby to wyglądać? Kto miałby otrzymywać taką ocenę – bezpośredni przełożony czy studenci? Pozdrawiam Bartosz Molik