Forum Rektora
-
2025-06-02Anna Bednarczyk Katedra Pielęgniarstwa Wydział Rehabilitacji pisze: Szanowny Panie Rektorze, we wstępie jeszcze raz pragnę serdecznie podziękować za przydział mieszkania służbowego. Pozwoliłam sobie w tej sprawie jeszcze raz zwrócić się do Pana Rektora, jako do głównego zarządcy AWF. W związku z przydziałem lokalu służbowego i procedurą z nim związaną, zostałam zobowiązana do podpisania aktu notarialnego dotyczącego ,,dobrowolnego poddania się egzekucji", mimo że posiadam własne mieszkanie i z lokalu uczelni korzystam wtedy, gdy moja obecność na uczelni jest konieczna. Dodatkowo, musiałam podpisać dwa oświadczenia, w których sama sobie udzielam zgody na zamieszkanie w moim własnościowym mieszkaniu wraz z podaniem numeru księgi wieczystej, w razie eksmisji, co brzmi absurdalnie z punktu widzenia logicznego i prawnego. Rozumiem potrzebę zabezpieczenia interesów uczelni, jednak narzucanie pracownikowi - wykładowcy akademickiemu i pielęgniarce (podkreślam znaczenie pielęgniarstwa, jako zawodu zaufania publicznego) - aktu prawnego o tak poważnych konsekwencjach, w sytuacji braku realnego zagrożenia czy zobowiązania z jego strony, budzi moje głębokie zaniepokojenie. Zwracam się zatem z prośbą o weryfikację obowiązujących procedur i ocenę ich pod kątem etyki zawodowej i rozważenie alternatywnych, proporcjonalnych zabezpieczeń prawnych. Moja umowa o pracę, w tym o lokal służbowy ma charakter terminowy do 31 lipca 2025 r. Od sierpnia 2025 roku rozpoczynam pracę na podstawie nowej umowy. W związku z tym, przedłużenie umowy o lokal mieszkalny wiąże się z kolejną wizytą u notariusza (koszt 150 zł). Mam nadzieję, że moja uwaga zostanie potraktowana nie jako krytyka, lecz jako troska o relacje pracownik - uczelnia i o standardy obowiązujące we wspólnocie akademickiej i ludzkiej. Z wyrazami szacunku: Anna BednarczykSzanowna Pani, Przedstawiony przez Panią temat omówiłem z Panem Mecenasem. Odpowiedź wydaje się dość prosta. Mieszkania są mieniem należącym do uczelni i AWF stosuje standardowe zabezpieczenia co do możliwości jego ochrony, np. w razie niepłacenia przez najemcę czynszu czy odmowy wyprowadzenia się po zakończeniu umowy - przewidziane w ustawie o ochronie praw lokatorów. Co do zasady - takie zabezpieczenia mają wszyscy zawierający umowy najmu mieszkania w kampusie przy ul. Marymonckiej. Umowy zawierane są zwykle na okres do 3 lat - ale nie dłużej niż okres, na który zawarta jest umowa o pracę danego pracownika. Jeśli jesienią kolejna umowa zostanie zawarta z pracownikiem, nowa umowa najmu będzie podpisana na symetryczny okres czasu (ale nie dłużej niż 3 lata). Pozdrawiam serdecznie Bartosz Molik
-
2025-05-26Gourara Mohamed Belkheir pisze: I am interested in studying at your academy and I am looking for a way to continue my studies with you. Please guide me because I am originally a student of mathematical sciences.Dear Gourara, Welcome to our University. Anyway it could be difficult for you find continue your study "near" area of mathematical sciences. Profile of our University is closer to sport sciences and health sciences. For more details you can ask our International office (see our website). Best regards Bartosz
-
2025-05-23Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Chciałbym uprzejmie zgłosić, że stół do tenisa stołowego znajdujący się w męskim akademiku uległ uszkodzeniu i obecnie nie nadaje się do użytku. Sprzęt cieszył się dużą popularnością wśród mieszkańców i stanowił ważny element wspólnego spędzania czasu. Bylibyśmy wdzięczni za informację, kiedy można spodziewać się naprawy lub ewentualnej wymiany stołu. Z góry dziękujemy za podjęcie działań w tej sprawie.Szanowni Studenci, Rozumiem, że sprawa stołów do tenisa stołowego jest dla Was bardzo ważna, ale szkoda, że nie zgłosiliście tego tematu bezpośrednio do administracji akademickiej zarządzającej Akademikami. Podjąłem decyzję o pilnym zakupie dwóch stołów i poprosiłem o potwierdzenie realizacji zadania. Ponadto od wczoraj macie Państwo dwa stoły do piłkarzyków umieszczone w holu akademika, które zostały Wam przekazane przez Stowarzyszenie Absolwentów AWF. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2025-05-02Gość pisze: Dziękując serdecznie za odpowiedź pragnę tylko zauważyć, że "Forum Rektora" daje możliwość wypowiedzi anonimowej co Pan Rektor jako pomysłodawca może oczywiście zmienić. Taka opcja wypowiedzi widnieje na samej górze i taka została przeze mnie wybrana. W każdym mailingu zachęca Pan Rektor do wypowiedzi i zadawania pytań. Takowe zostało przeze mnie zadane. Przedstawione zostały moje krytyczne uwagi wraz z wyjaśnieniem mojego stanowiska i wątpliwości. Ciekawi mnie osobiście jak i zapewne wielu pracowników, dlaczego podczas okresowych ocen zdobyte w artykułach punkty dzielone są przez liczbę współautorów (również tych spoza AWF) a nie ma tych samych zasad przy okresowym wzroście wynagrodzeń. Można się już całkiem pogubić. Byłoby to zdecydowanie propracownicze. Życzę udanej majówki.Szanowny Panie Pracowniku, Namawiam do wypowiedzi na Forum, ale nie pochwalam ataków personalnych na drugiego Pracownika bez podpisywania się. Tak, wykorzystał Pan opcję wypowiedzi anonimowej atakując drugiego Pracownika, Tego nie pochwalam. Przechodząc do oceny pracownika. Dokument został przyjęty prawie 4 lata temu i nieco "złagodzony" dwa lata temu.W odróżnieniu od nagród (kryteria ewaluacyjne) i okresowego wzrostu wynagrodzeń (weryfikacja aktywności naukowej) kryteria w karcie oceny są znacznie niższe Karta oceny nie ma na celu nagradzać lub określać ranking pracowników, a wyselekcjonować najmniej aktywnych pracowników. Kryteria karty oceny pracownika są dużo niższe niż w dwóch innych dokumentach, gdyż cel jest nieco inny. Dodam również, że pracownicy dydaktyczni nie muszą wykazywać się aktywnością naukową, ale mogą co daje Im dodatkowe punkty w ocenie. Rozwiązanie dzielenia publikacji przez autorów wydaje się słuszne i zostało przyjęte przez Kolegium Rektorskie i Senat. Zapobiega sytuacji, w której "słaby" pracownik dopisuje się do publikacji w celu uzyskania oceny pozytywnej. Mam nadzieję, że temat wyjaśniłem jasno. Dodam, że karta oceny, nagrody i wskaźnik stosowany do okresowego wzrostu wynagrodzeń funkcjonują od kilku lat. Jeżeli ma Pan propozycje zmian tych dokumentów, zapraszam do siebie, chętnie zapoznam się z propozycją, którą moglibyśmy przedyskutować na kolegium rektorskim. Tego oczekiwałbym od tzw. "oddanego" Pracownika. Pozdrawiam Bartosz Molik
-
2025-05-01Oleg Skkorochod pisze: Dzień dobry. Chłopak, 17 lat, z Ukrainy, obecnie mieszkający w Warszawie, posiadający PESEL UKR, chce rozpocząć studia w instytucie. Co jest do tego potrzebne, kiedy należy się zapisać i jakie są formy nauki? Dziękuję.Dzień dobry, Proszę skorzystać ze strony internetowej "https://www.awf.edu.pl/". Zakładka "KANDYDAT" pozwoli Panu uzyskać wszystkie niezbędne informacje. Zachęcam również do kontaktu z Biurem Rekrutacji: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego 00-968 Warszawa, ul. Marymoncka 34 pok. 64, parter, Gmach Główny telefony 795 130 212 lub 22 834 76 67. e- mail: rekrutacja@awf.edu.pl Zapraszamy w godz. 8:30 - 15:30 (poniedziałek - piątek). Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do studiowania w warszawskiej AWF Bartosz Molik