45 46 47
  • 2022-02-08
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, czy jest możliwość poznania planów remontowych Domu Rotacyjnego "F"? Dopiero "zakończył się" remont pionów. Co chwilę są jakieś awarie, aktualnie od około tygodnia 3 piony nie mają gazu do odwołania, a w dniu dzisiejszym do odwołania wyłączone zostało centralne ogrzewanie i dostęp do ciepłej wody. Nie została nam zaproponowana żadna alternatywa żeby móc ugotować sobie obiad czy podgrzać wodę na herbatę. Informacje o utrudnieniach nie pojawiają się nawet z jednodniowym wyprzedzeniem. Dodatkowo, może dałoby radę jakoś usprawnić komunikację Administracja-Mieszkańcy poprzez np. grupowy mailing? Informacje wywieszane w gablocie na dole nie do wszystkich docierają, szczególnie jeżeli ktoś jest na kwarantannie lub izolacji, albo cały dzień jest poza akademikiem w pracy i nie ma możliwości dowiedzieć się, że po powrocie czekają go "niespodzianki". Pozdrawiam serdecznie.
    Szanowna Pani / Szanowny Panie, Postaram się wyjaśnić po kolei, odpowiadając na każdy z wątków: 1 - Sytuacja związana ze stanem technicznym i możliwością użytkowania Domu Rotacyjnego jest dla nas priorytetem. Stan budynku jest tak poważny, że konieczne są natychmiastowe działania. Próbujemy jak najszybciej podejmować działania umożliwiające użytkowanie budynku, jak również doprowadzenie do gruntownego remontu: a - Jak Państwo wiedzą musieliśmy wyłączyć z użytkowania balkony. b - Na dodatek otrzymaliśmy ekspertyzę o instalacji gazowej i zmuszeni byliśmy natychmiast odciąć dopływ gazu w kilku pionach. Podjąłem decyzję o pilnej interwencji i naprawie usterki. Wszystkie piony uszczelniane będą w dniach 14-18.02.2022 r. c - Na dodatek nagła awaria sieci c.o. zmusiła nas do wyłączenia dopływu ciepłej wody i ogrzewania. Liczymy, że Pion Techniczny szybko zlokalizuje i naprawi awarię. 2 - Udało nam się pozyskać środki finansowe na dwa remonty. Jeden jest za nami. Drugi, znacznie poważniejszy jest przygotowywany, Termin jest jednak uzależniony od uzyskania zgód, między innymi Konserwatora Zabytków (AWF w całości jest zabytkiem). Staramy się maksymalnie przyspieszyć sprawę ze względu na sytuację nadzwyczajną. 3 - Drugi remont związany jest z termomodernizacją całego budynku. I tak poza remontem balkonów, wymienione zostaną grzejniki, sieć elektryczna, okna i wyłączony gaz na rzecz kuchni elektrycznych. Zaproponowałem, aby remont odbywał się poprzez remontowanie kolejnych mieszkań po kolei - lokatorzy otrzymują na okres 1-2 tyg. lokal zastępczy a wówczas ekipa remontowa realizuje wszystkie czynności przewidziane w planie prac. Takie rozwiązanie wydaje się najkorzystniejsze dla Mieszkańców, ale będzie z Państwem dyskutowane. 4 - I teraz przechodząc do komunikacji. Spotkaliśmy się m.in. w sprawie remontów i użytkowania balkonów. Ustaliliśmy sposób komunikacji. Z tego co pamiętam to mailing nie był korzystny dla osób, które nie korzystają z tej formy komunikacji. Pion Kanclerza wykorzystuje sposób komunikacji zaproponowany przez Państwa. Mimo to chętnie ją usprawnimy, tylko poproszę o jasną informację w jaki dodatkowy sposób mielibyśmy Państwa informować. PODSUMOWUJĄC: 1 - Stan techniczny i możliwość użytkowania Budynku Rotacyjnego jest dla nas priorytetem, Staram się ze względu na nadzwyczajną sytuację przyspieszyć termomodernizację budynku. 2 - Zapraszam Państwa do siebie w celu omówienia dalszych działań. Dodam, że Pion Kanclerza przygotowuje dla Państwa plan działania z konkretnymi rozwiązaniami. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2022-02-08
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, Zwracam się z uprzejmą prośbą o rozważenie wprowadzenia rozwiązania, które doceniłoby pracowników, którzy zdecydowali się zaszczepić, poprzez wprowadzenie jednorazowego dodatkowego dnia wolnego do wykorzystania w porozumieniu z przełożonym po okazaniu Paszportu Covidowego (w wielu firmach takie rozwiązanie jest wprowadzane jako zachęta do szczepień). Zgodnie z zasadą: • za uzyskanie Paszportu Covidowego w 2021 roku przysługuje dodatkowy dzień wolny w 2022 roku, natomiast • za uzyskanie Paszportu Covidowego w 2022 roku dodatkowy dzień wolny będzie przysługiwał w 2023 roku. W celu skorzystania jednorazowo z jednego dodatkowego dnia wolnego od pracy: • należy stworzyć Klauzulę informacyjną dotycząca przetwarzania danych osobowych • stworzyć, wypełnić i podpisać oświadczenie – Zgoda na przetwarzanie danych osobowych • przekazać /przesłać zgodę do Działu Kadr • dobrowolnie okazać przełożonemu Unijny Certyfikat COVID „Paszport Covidowy” • uzgodnić termin wykorzystania dnia wolnego z przełożonym, Proponowane rozwiązanie powinno zostać uwzględnione w Regulaminie Pracy, w formie Aneksu/Załącznika, który wprowadzi ww. dodatkowy dzień wolny od pracy oraz regulacje w tym zakresie.
    Szanowna Pani/ Szanowny Panie, Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem zdecydowanym zwolennikiem szczepień a zaproponowana inicjatywa wydaje mi się niezwykle cenna i bardzo ciekawa. Jednakże, po analizie z zespołem, w tym z Panem Mecenasem, uznaję że zaproponowane rozwiązanie nie powinno być wprowadzone, gdyż: 1) Nie mamy do realizacji tej propozycji podstaw prawnych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa - ustawa, która zezwalała pracodawcy w jakikolwiek sposób sprawdzać czy weryfikować paszporty covidowe została wycofana z sejmu i w ogóle nie była procedowana. AWF Warszawa, jako uczelnia publiczna, zobowiązana jest działać na podstawie i w granicach prawa. Nie jesteśmy podmiotem prywatnym, zatem możliwość wprowadzania tego typu autonomicznych rozwiązań (jak w firmach prywatnych) wydaje się być dużo bardziej ograniczone i może w następstwie ich wprowadzania rodzić daleko bardziej idące konsekwencje. 2) Proponowana regulacja tylko w połowie zachęca do szczepień, a w drugiej połowie "nagradza" pracowników, którzy już się zaszczepili, zatem jej działanie jako "promocji szczepień" jest przynajmniej częściowo wątpliwe. 3) Wprowadzenie tej regulacji później (a nawet jeżeli byłaby ona wprowadzona natychmiast) budzi natomiast moje wątpliwości w aspekcie naruszenia zasadny niedziałania prawa wstecz, przynajmniej odnośnie 2022 r. 4) Podstawą udzielenia dodatkowego dnia urlopu byłoby okazanie paszportu covidowego przez pracownika, a nie mamy żadnych podstaw do żądania okazania takiego paszportu a tym bardziej jego weryfikacji. Pracownik mógłby złożyć oświadczenie (nawet ustne), że jest zaszczepiony (a zatem żąda dodatkowego dnia urlopu) natomiast paszportu nie okaże, do czego ma jak najbardziej prawo. Co wtedy? Będziemy udzielać urlopów na podstawie ustnych oświadczeń? 5) Zapominamy o osobach, które mają z przyczyn zdrowotnych przeciwskazania do szczepień, a zatem nie mogłyby skorzystać z dodatkowego urlopu z nie swojej winy. Czy chcemy dodatkowo (a osoby te najczęściej chciałyby być zaszczepione) "karać" takie osoby, że mają przeciwskazania zdrowotne? 6) Analogiczną sytuację (gratyfikacją była niewielka nagroda pieniężna) rozpatrywała już w jednym dużym podmiocie (niepublicznym) Państwowa Inspekcja Pracy i zakwalifikowała ją jako działanie potencjalnie dyskryminujące i niedopuszczalne. Podnoszono, że to nie zadaniem pracodawcy jest prowadzić politykę zdrowotną Państwa. PODSUMOWUJĄC: bardzo dziękuję za niezwykle cenną inicjatywę. Mimo, że na początku byłem jej gorącym zwolennikiem, to po analizie nie mam podstaw prawnych do jej wdrożenia. Pozdrawiam Bartosz Molik Ps. Bardzo dziękuję za dodanie konkretnych rozwiązań w postaci gotowych dokumentów, które zostały umieszczone w dwóch kolejnych mailach.
  • 2022-01-17
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, jestem studentką 3 roku kierunku TiR, aktualnie mamy praktyki, każdy z nas chodzi wg ustalonych grafików do pracy, część osób pracuje poza Warszawą, część osób nawet jest na praktykach zagranicą. Parę dni temu okazało się, że mamy egzamin z przedmiotu „XXXXXXX” prowadzony przez XXXXX, gdzie w nagłówku na karcie jest napisane „Sesja egzaminacyjna zdalna, studia stacjonarne - semestr zimowy 2021/2022”. Dziś jeden ze studentów z roku przekazał nam (po jego rozmowie z doktor), że egzamin będzie stacjonarny oraz doktor spytała czy jest możliwość, żeby każdy miał ze sobą komputer. Jesteśmy w szoku i nie rozumiemy dlaczego doktor zmieniła formę egzaminu, skoro sesja miała być zdalna (stacjonarny egzamin jest dla nas dużym utrudnieniem ze względu na odbywanie praktyk w różnych miejscach w całej Europie) i jeszcze wymaga od nas posiadania komputerów na egzaminie. Dodatkowo, inna doktor prowadząca również ten przedmiot zapewniała nas, że owy egzamin będzie w sesji letniej, ze względu na nasze praktyki. Liczymy na szybką pomoc i rozwiązanie sprawy, ponieważ sami nie jesteśmy w stanie dojść do porozumienia z dr XXXXXX. Z wyrazami szacunku, zaniepokojona studentka kierunku TiR. [Nazwisko Prowadzącego oraz Nazwa Przedmiotu zostały usunięte - Bartosz Molik]
    Szanowna Pani, W tej sprawie skonsultowałem się z osobą odpowiedzialną za przedmiot, prodziekan J.Kalecińską oraz dziekanem J.Adamczykiem. Po pierwsze chciałbym podkreślić, że od samego początku deklarujemy, że planujemy realizację sesji w kontakcie. Egzamin w formie zdalnej będzie możliwy za zgodą Dziekana. Jak pisałem w piątkowym mailingu, na bieżąco analizujemy sytuację epidemiczną i na chwilę obecną jesteśmy przygotowani do realizacji egzaminów w kontakcie (sytuacja może ulec zmianie, jeżeli nastąpi gwałtowny wzrost zakażeń). Wracając do Państwa sprawy, Dziekan uznał argumenty, iż część z Państwa przebywa na praktykach zagranicznych, a przenoszenie egzaminu do sesji letniej nie wydaje się najlepszym rozwiązaniem. W związku podjęto decyzję, iż egzamin o którym Pani wspomina przeprowadzony zostanie wyjątkowo w formie zdalnej. Więcej informacji otrzymacie Państwo od prowadzącej zajęcia. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2022-01-10
    Gość pisze: Szanowny Panie Rektorze, czy byłaby możliwość stworzenia pokoju socjalnego dla pracowników, w którym byłaby udostępniona lodówka, mikrofala, czajnik oraz podstawowa zastawa stołowa, herbata czy kawa? Taki pokój socjalny bardzo często sprzyja zacieśnianiu współpracy pomiędzy działami dzięki mniej formalnym spotkaniom przy kawie oraz podwyższyłby znacząco poziom warunków pracy na naszej wspaniałej uczelni.
    Dzień dobry, Rozumiem postulat, ale musiałbym wiedzieć, której grupy pracowników dotyczy problem. Wydział Rehabilitacji z inicjatywy Pani Dziekan taki pokój socjalny przygotował w ubiegłym roku. Pracownicy administracji centralnej, ze względu na niezadowalającą infrastrukturę, takiej możliwości aktualnie nie mają. Taka część socjalna jest przewidziana w nowym budynku administracji. Sekretariaty Katedr na ogół są wyposażone bardzo skromnie w "część herbaciano-kawową". Osobiście uważam, że istnieją takie możliwości, ale musiałbym otrzymać informację, dla której grupy taki pokój miałby być przeznaczony. Wówczas można pomyśleć nad wygospodarowaniem takiej części. Z drugiej strony, znam opinię naszych najemców prowadzących punkty gastronomiczne i zachęcających z korzystania z Ich usług, Podkreślę też, że Stowarzyszenie Absolwentów również regularnie zaprasza do korzystania z infrastruktury Klubu Relax Qultura. PODSUMOWUJĄC: potrzebowałbym informacji, która grupa pracowników potrzebuje przygotowania pokoju socjalnego. Pozdrawiam Bartosz Molik
  • 2021-12-10
    Paweł Wysocki pisze: Szanowny Panie Rektorze, Czy jest w planach inwestycyjnych połączenie uczelni z drogą rowerową wzdłuż ul. Marymonckiej? Obecnie uczelnia umożliwia szeroki, zagrodzony szlabanem na pełnej szerokości wjazd samochodom przez główną bramę uczelni jednocześnie spychając pieszych i rowerzystów na wąskie chodniki. Uczelnia nie zapewnia bezkolizyjnego wjazdu rowerzystom. Na terenie uczelni znajduje się też niewiele stojaków rowerowych nieodpowiadających przy tym obecnym standardom, a ciągi piesze oddawane są samochodom (chodnik wzdłuż stadionu rugby używany jako dojazd do hotelu i parking). Nie ma też żadnej egzekucji przepisów drogowych, przez co chodniki i zieleń są niszczone przez kierowców. Czy uczelnia w 2022 roku planuje: 1) ograniczenie ruchu samochodów na terenie kampusu? 2) zmiany w organizacji ruchu przy bramie głównej od ul. Marymonckiej w celu zapewnienia bezkolizyjnego wjazdu rowerzystom po wydzielonej drodze dla rowerów? 3) egzekwowania przepisów ruchu drogowego na terenie uczelni, przede wszystkim w kwestiach parkowania na chodnikach, zieleni oraz miejscach oznaczonych znakiem B-36? Z wyrazami szacunku, Paweł Wysocki
    Szanowny Panie Pawle, Sprawę konsultowałem z Panem Kanclerze. Niestety w najbliższym czasie nie planujemy podejmowania działań w zakresie połączenia uczelni z drogą rowerową wzdłuż ul. Marymonckiej. Mamy jasno określone priorytetowe działania inwestycyjne na najbliższe lata i ten element nie został w nich przewidziany, choć z pewnością rozważymy ten pomysł w przypadku pozyskania dodatkowych środków inwestycyjnych. Zdajemy sobie sprawę z ilości i jakości stojaków rowerowych na uczelni, dlatego w planie inwestycyjnym na rok 2022 zakładamy powstanie nowej, funkcjonalnej, zadaszonej wiaty rowerowej. Liczymy na przychylne spojrzenie konserwatora zabytków w tym zakresie, jako że cały teren AWF objęty jest nadzorem konserwatora. Jeżeli chodzi o egzekwowanie przepisów drogowych to za parkowanie w miejscach niedozwolonych blokowane są karty wjazdowe i podejmowane inne działania mające na celu ograniczenie tego typu sytuacji. Ruch samochodowy staramy się stale ograniczać poprzez podnoszenie opłat za jednorazowe wjazdy na teren AWF. W przyszłym roku nastąpi kolejna podwyżka w tym zakresie. Pozdrawiam, Bartosz Molik
45 46 47