Golf
Program kształcenia
Program kształcenia na kursie dokształcającym
na stopień Instruktora Rekreacji Ruchowej AWF Golf (załącznik 4)
Wydział | Turystyka i Rekreacja |
Jednostka prowadząca kurs dokształcający | Wydział Turystyki i Rekreacji, Katedra Rekreacji |
Nazwa kursu | Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej AWF - golf |
Typ kursu | kwalifikacyjny na stopień Instruktora Rekreacji Ruchowej AWF golf |
Opłata za kurs (całość) | |
Określenie obszaru kształcenia/obszarów kształcenia, do którego przyporządkowany jest kurs dokształcający | nauki medyczne, nauki o zdrowiu, nauki o kulturze fizycznej i społeczne |
Ogólne cele kształcenia | Celem kursu jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry instruktorskiej w zakresie szkolenia rekreacyjnego z golfa. Głównymi zadaniami szkolenia jest nauczanie i doskonalenie techniki gry w golfa, zapoznanie z zakresem wiedzy teoretycznej zawartej w tematyce wykładów oraz prowadzenie zajęć w formie instruowania gry (techniki) w golfa. |
Związek efektów kształcenia z misją i strategią uczelni | Szkolenie kadry instruktorskiej w obszarze rekreacji ruchowej. |
Wymagania wstępne | Wymagania formalne: Ukończone 18 lat Wykształcenie, co najmniej na poziomie średnim (ogólnokształcące lub techniczne) Założenia wstępne: Ukończony kurs ogólny lub absolwent AWF lub innego kursu instruktora rekreacji |
Zasady rekrutacji | Zapisy, rekrutacja, dokumentacja złożona w Centrum Kształcenia Podyplomowego, pokój nr 63, Gmach Główny |
Limit przyjęć (od … do) | 15 – 18 osób |
Liczba punktów ECTS konieczna do uzyskania kwalifikacji | 3 |
Liczba semestrów | 1 |
Opis zakładanych efektów kształcenia dla kursu dokształcającego | Wg wzoru w załączniku 5 |
Plan kursu | Wg wzoru w załączniku 6 |
Karta przedmiotu poszczególnych modułów kształcenia składające się na program kursu dokształcającego uwzględniające metody weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez słuchaczy | w załączeniu |
Wymogi związane z ukończeniem kursu (praca końcowa/egzamin końcowy/inne) | Egzamin ustny z części teoretycznej oraz egzamin praktyczny i z gry na polu i obiektach treningowych. |
Opis wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia | Hospitacje zajęć przez Kierownika kursy, ewaluacja procesu dydaktycznego (ankiety wypełniane przez kursantów) |
Moduły kształcenia wraz z zakładanymi efektami kształcenia | ||||||
Moduły kształcenia | przedmioty | Liczba punktów ECTS | Charakter zajęć | Przynależność do obszaru kształcenia | Zakładane efekty kształcenia | Sposoby weryfikacji efektów kształcenia |
Moduł I | Wykłady z teorii i metodyki golfa | 2 | teoretyczne | nauki medyczne, nauki o zdrowiu, nauki o kulturze fizycznej i społeczne | K_W03 K_W04 K_W05 K_U01 K_U02 K_U03 K_K02 K_K05 K_K06 | Egzamin ustny, praktyczny, Przygotowanie planu i konspektu zajęć, prowadzenie ćwiczeń z grupą, Opracowanie programu Cyklone, Demonstracja |
Moduł II | Ćwiczenia praktyczne | 1 | praktyczny | nauki medyczne, nauki o zdrowiu, nauki o kulturze fizycznej i społeczne | K_W03 K_W04 K_W05 K_U01 K_U02 K_U03 K_K02 K_K05 K_K06 |
Opis efektów kształcenia
Opis efektów kształcenia na kursie dokształcającym na stopień instruktora rekreacji ruchowej ze specjalnością golf (załącznik 5)
Wydział prowadzący kurs | Turystyka i Rekreacja | |
Nazwa kursu | Kurs instruktorski Rekreacji Ruchowej AWF - golf | |
Poziom kształcenia | Nie dotyczy - kurs | |
Umiejscowienie kierunku w obszarach kształcenia (uzasadnienie) | Nauki medyczne, nauki o zdrowiu, nauki o kulturze fizycznej i społeczne | |
symbol | Efekty kształcenia na kursie – Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej AWF - golf | |
KW1 | WIEDZA | |
KW2 | Posiada wiedzę na temat genezy rozwoju golfa i czynników warunkujących jego historyczny rozwój oraz wiedzę na temat roli i działalności organizacji golfowych: PGA, R&A, USGA, PZG w rozwoju golfa na świecie i w Polsce. Posiada wiedzę dotyczącą genezy i pierwotnych reguł gry w golfa oraz różnic pomiędzy pierwotnymi regułami gry w golfa, a obecnie funkcjonującymi. | |
KW3 | Posiada wiedzę o liczbie pól golfowych, klubów golfowych i driving rangów w Polsce. Zna lokalizację najważniejszych obiektów do gry. Potrafi wskazać największe i najważniejsze turnieje golfowe organizowane w Polsce. | |
KW4 | Posiada wiedzę dotyczącą przygotowania planu i konspektu zajęć oraz listy kontrolnej bezpieczeństwa i formularza oceny ryzyka prowadzenia zajęć. Zna najważniejsze zagadnienia i zasady bezpieczeństwa gry i prowadzenia zajęć w golfie. Zna różnice w nauczaniu gry w golfa wewnątrz budynków i w plenerze oraz zna potencjalne problemy wiążące się z prowadzeniem zajęć w poszczególnymi środowiskach. | |
KW5 | Posiada wiedzę dotyczącą prowadzenia rozgrzewki, ćwiczeń uspokajających (cool down) oraz kwestionariusza kontuzji, przy uwzględnieniu specyfiki gry w golfa. Posiada umiejętności prowadzenia rozgrzewki do zajęć w golfie i ćwiczeń rozluźniających (cool down) po grze w golfa. Potrafi demonstrować ćwiczenia bezpośrednio związane z przygotowaniem do gry w golfa i rozluźnieniem partii mięśniowych zaangażowanych w sekwencje ruchowe charakterystyczne dla golfa. | |
KW6 | Posiada wiedzę dotyczącą:
| |
KW7 | Posiada wiedzę dotyczącą:
| |
| UMIEJĘTNOŚCI | |
KU1 | Posiada umiejętności dotyczące przygotowania planu i konspektu zajęć oraz listy kontrolnej bezpieczeństwa i formularza oceny ryzyka prowadzenia zajęć. Zna najważniejsze zagadnienia i zasady bezpieczeństwa gry i prowadzenia zajęć w golfie. Zna różnice w nauczaniu gry w golfa wewnątrz budynków i w plenerze oraz zna potencjalne problemy wiążące się z prowadzeniem zajęć w poszczególnymi środowiskach. | |
KU2 | Posiada umiejętności dotyczące prowadzenia rozgrzewki, ćwiczeń uspokajających (cool down) oraz kwestionariusza kontuzji, przy uwzględnieniu specyfiki gry w golfa. Posiada umiejętności prowadzenia rozgrzewki do zajęć w golfie i ćwiczeń rozluźniających (cool down) po grze w golfa. Potrafi demonstrować ćwiczenia bezpośrednio związane z przygotowaniem do gry w golfa i rozluźnieniem partii mięśniowych zaangażowanych w sekwencje ruchowe charakterystyczne dla golfa. | |
KU3 | Posiada umiejętności dotyczące: Opracowania planu i struktury zajęć z dziećmi i młodzieżą – program Cyclone. | |
KU4 | Posiada wiedzę i umiejętności na temat standardowych lotów piłki i potrafi je zidentyfikować. | |
KU5 | Posiada umiejętności dotyczące najważniejszych zasad trzymania kija golfowego oraz ustawienia kija, piłki i ciała w stosunku do celu. | |
KU6 | Posiada umiejętności wykonania poprawnej sekwencji ruchowej zamachu kijem. Potrafi wykonywać i demonstrować zamach kijem golfowym do tyłu (backswing), zamach w dół (downswing) oraz zamach przez piłkę i do końca (throughswing). Posiada umiejętności dotyczące poprawnego trzymania i uderzenia różnymi sposobami, np.: putter, chippowanie, gra z bunkra. | |
KU7 | Posiada umiejętności dotyczące gry w trzech główny formatach gry: strokeplay, matchplay, stableford; zasad liczenia punktów w poszczególnych formatach gry; podstawowych stategii gry stosowanych w poszczególnych formatach turniejowych. Posiada wiedzę dotyczącą rozwoju technologicznego sprzętu golfowego oraz wie i rozumie jak odpowiednio dobrany sprzęt przyczynia się do wzmocnienia procesu nauczania golfa w różnych grupach wiekowych i na poszczególnych etapach rozwoju psychoruchowego i umiejętności. | |
| KOMPETENCJE SPOŁECZNE | |
KK1 | Posiada wiedzę dotyczącą reguł i etykiety gry w golfa, których znajomość jest niezbędna do gry. | |
KK2 | Posiada wiedzę dotyczącą wymagań na Zieloną Kartę PZG. Zna i potrafi wytłumaczyć rolę i znaczenie Zielonej Karty PZG w systemie szkolenia, a także na wie czym polega różnica pomiędzy Zieloną Kartą PZG a kartą handicapową. | |
KK3 | Posiada umiejętności dotyczące gry na polu golfowym oraz gry i uczestnictwa w turnieju golfowym – potrzeba uczenia się przez całe życie. |
Plan kursu
Plan kursu dokształcającego Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej AWF ze specjalnością golf (załącznik 6)
Lp. | Nazwa modułu kształcenia | Forma zajęć* | Obowiązkowe/Fakultatywne | Liczba godzin kontaktowych | Liczba punktów ECTS |
1. | Historia golfa i golf w Polsce | Wykład | Obowiązkowe | 6 | 0,2 |
2. | Uczenie się i nauczenie gry w golfa | Wykład i ćwiczenia | Obowiązkowe | 10 | 0,3 |
3. | Technika gry w golfa | Wykład i ćwiczenia | Obowiązkowe | 52 | 2 |
4. | Gra w golfa | Wykład i ćwiczenia | Obowiązkowe | 18 | 0,4 |
5. | Sprzęt golfowy | Wykład i ćwiczenia | Obowiązkowe | 4 | 0,1 |
Łączna liczba godzin: 90
Łączna liczba punktów ECTS: 3
* wykład/ćwiczenia/laboratoria/konwersatorium/seminarium/inne