Projekty badawcze

Aktualnie realizowane projekty

Partner in IDEAL 2.0  project 2023

W IDEALNYM świecie każdy ma prawo do uczestnictwa w społeczeństwie na równych zasadach z innymi, w tym w aktywności fizycznej i sporcie. Jednak rzeczywistość w wielu krajach UE jest taka, że ​​większość młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną (ID) i/lub zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) ma mniejsze możliwości podjęcia aktywności fizycznej lub dostępu do sportu. Bycie aktywnym jest priorytetem zdrowia publicznego w UE, ale posiadanie niepełnosprawności i/lub autyzmu wiąże się z niższym poziomem PA, większym siedzącym trybem życia i związanym z nim zwiększonym ryzykiem problemów zdrowotnych (np. cukrzycy, otyłości) i niską sprawnością fizyczną. Co więcej, ogólnoświatowa pandemia Covid-19 spowodowała dalsze ograniczenia procedur PA wśród marginalizowanej populacji młodzieży z ID/ASD, pogłębiając doświadczane przez nich dysproporcje fizyczne i psychiczne. Ogólnym celem projektu IDEAL 2.0 jest ułatwienie sprawiedliwego i włączającego dostępu do sportu i opieki zdrowotnej dla młodych ludzi z ID/ASD. Opierając się na wynikach udanego projektu IDEAL zakończonego w 2020 r. i biorąc pod uwagę sytuację związaną z Covid-19, utworzono nowe konsorcjum, aby zająć się potrzebami i priorytetami w obszarze sportu włączającego i sprawiedliwego. Koordynatorem projektu IDEAL 2.0 jest KU Leuven we współpracy z czterema innymi instytucjami badawczymi oraz globalną organizacją zajmującą się sportem ID/ASD (Virtus). Opierają się również na swoich silnych sieciach stowarzyszonych partnerów, jeśli chodzi o kontakt z grupą docelową i personelem pomocniczym (np. trenerami).IDEAL 2.0 oznacza „Integrujący i sprawiedliwy sport dla osób z ID/ASD”. Zgodnie z akronimem, kluczowe działania reprezentujące projekt to: Włączanie (tworzenie świadomości społeczeństwa na temat włączania w sporcie), Rozwój (udane tłumaczenie praktyk opartych na dowodach dla specjalistów PA/sportu), Edukacja (nauczanie trenerów i personelu pomocniczego, jak organizuj dostosowane szkolenia PA/sportowe), Aktywuj (zajmij się odpowiednimi społecznymi determinantami braku aktywności) i Lead (wspieraj umiejętności przywódcze i rozwój osobisty)

Projekt IDEAL 2 opiera się na partnerstwie Katholieke Universiteit Leuven (Ku Leuven) z Belgii (Koordynator projektu), Międzynarodowej Federacji Sportu dla Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną (VIRTUS), Universidad Miguel Hernandez De Elche (UMH) z Hiszpanii, Dublin City University ( DCU) z Irlandii, Haskolinn I Reykjavik Ehf (RU ICL) z Islandii, Wydział Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (AWF Warszawa) z Polski,

Projekty Badawcze - Granty

Projekty Badawcze - Granty

Projekty Badawcze Wydział Rehabilitacji:

1. PB dr Michał Starczewski

2. PB prof. dr hab. Miłosz Czuba

3. PB dr Magdalena Plandowska

Uczelniane Projekty Badawcze/Monotematyczne Zadania Badawcze

Uczelniane Projekty Badawcze/Monotematyczne Zadania Badawcze

Projekty badawcze - zrealizowane

Partner in SENDIteach  project 2023

Projekt SENDIteach skupia się na 3 głównych, ściśle ze sobą powiązanych tematach: 1) kompetencje cyfrowe nauczyciela szkoły podstawowej; 2) zajęcia wychowania fizycznego w szkole podstawowej; oraz 3) włączenie uczniów szkół podstawowych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SEN). W pierwszej kolejności członkowie konsorcjum projektowego będą starali się zidentyfikować sytuację w zakresie kompetencji nauczycieli. Nacisk zostanie położony na 2 grupy kompetencji: technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) oraz tworzenie środowiska włączającego na lekcjach wychowania fizycznego. Analiza będzie opierać się na poczuciu własnej skuteczności nauczycieli w tworzeniu włączającego środowiska edukacyjnego. Analiza ta pozwoli zidentyfikować istniejące luki kompetencyjne i stworzyć zdigitalizowane treści dla nauczycieli szkół podstawowych do pracy w włączających klasach WF, które pomogą uporać się z sytuacją stworzoną przez Covid-19 w każdym kraju. Projekt ten ma na celu stworzenie nowych zasobów dla nauczycieli szkół podstawowych w celu poszerzenia ich wiedzy i umiejętności w celu prowadzenia włączających zajęć wychowania fizycznego. Oczekuje się, że projekt ten rozpowszechni zaangażowanie innowacyjnych praktyk w codzienną praktykę nauczania nauczycieli i wniesie wartość dodaną w proces modernizacji edukacji szkolnej, zwłaszcza w odniesieniu do edukacji dzieci z SEN.

Projekt SENDIteach opiera się na partnerstwie Lietuvos Sporto Universitetas z Litwy (Uniwersytet Koordynujący), Ita-Suomen Yliopisto z Finlandii, Wydziału Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (AWF Warszawa) z Polski, Łotewskiej Akademii Edukacji Sportowej ( LASE) z Łotwy.

PostCovid Seniors- Opracowanie skutecznej interwencji mającej na celu przeciwdziałanie zaburzeniom równowagi oraz osłabieniu siły mięśniowej u osób starszych po przechorowaniu COVID-19.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE

Projekt jest finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Granty Interwencyjne NAWA

POSTCOVIDKIDS

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE

Kontakt

Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie

Email: postcovidkids@awf.edu.pl

602 693 584  dostępny pon.-pt. w godz. 8:00-18:00

Projekt jest finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Granty Interwencyjne NAWA

STATUTOWE (DS, DM)

Katedra Nauk Przyrodniczych

DS.-257 dr Michalina Błażkiewicz - Wpływ leczenia zachowawczego lub operacyjnego odcinka lędźwiowego kręgosłupa na biomechaniczne parametry chodu i stabilnośc posturalną

Ds.-280 dr Joanna Ścibek - Wpływ auto-rozluźniania mięśniowo-powięziowego (self myofascial release - SMR) rozcięgna podeszwowego na zmiany gibkości i stabilność posturalną

Katedra Psychospołecznych Podstaw Zdrowia i Rehabilitacji

DS.-256 prof. Monika Guszkowska - Wpływ zajęć nordic walking oraz ćwiczeń umysłowych na poziom sprawności fizycznej i poznawczej osób w starszym wieku

DS.-255 dr Anna Dąbrowska-Zimakowska - Wsparcie ze strony douli a przeżycia emocjonalne kobiet związane z ciążą, porodem oraz opieką nad dzieckiem

DS.-265 dr Anna Dąbrowska-Zimakowska - Prężność psychiczna i samoocena a radzenie sobie w sytuacji trudnej przez dzieci, młodzież i młodych dorosłych z porażeniem mózgowym

Katedra Nauczania Ruchu

DS.-165, dr hab. prof. AWF Natalia Morgulec-Adamowicz - Adaptacja kulturowa i modyfikacja kwestionariuszy PARA-SCI i IPAQ oraz ocena aktywności fizycznej osób z uszkodzeniem rdzenia kręgowego.

DS.-216, mgr Jolanta Marszałek - Weryfikacja systemu klasyfikacji zawodników w piłce siatkowej na siedząco.

DS.-239 dr hab. prof. AWF Izabela Rutkowska - Ocena zdolności utrzymania równowagi osób z dysfunkcją wzroku oraz ze sprzężoną niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (opracowanie i ewaluacja programu usprawniania)

DS.-242 dr Grzegorz Bednarczuk - Poziom równowagi statycznej osób z dysfunkcją narządu wzroku uprawiających sport

DS.-263 dr Anna Ogonowska-Słodownik - Adaptacja kulturowa (polska wersja) testu WOTA (Water Orientation Test Alyn) oraz ocena rzetelności i trafności testu w terapii w wodzie

Katedra Fizjoterapii

DS.-259 dr Agnieszka Zdrodowska - Zmienność stabilności posturalnej i chodu u osób przed oraz po implantacji ślimakowej

DS.-262 dr Agnieszka Wójcik - Ocena działania masażu gastrycznego brzucha w populacji chorych z zaparciem objętych opieką paliatywną

DS.-260 dr Marta Sidaway - Ocena powtarzalności i wiarygodności testów oceny funkcji mięśni oddechowych u pacjentów w stanie ostrym i podostrym po udarze mózgu wraz z ewentualnym następczym badaniem funkcji mięśni oddechowych

Katedra Rehabilitacji

DS-223 dr Grażyna Brzuszkiewicz-Kuźmicka - Ocena globalnych wzorców wg Prechtla u niemowląt z zaburzeniami w dystrybucji napięcia mięśniowego

DS-225 prof. dr hab. Małgorzata Łukowicz - Rozkład napięcia posturalnego niemowląt zdrowych, przedwcześnie urodzonych i z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego

DS-240 mgr Bartosz Wysoczański - Wpływ pola magnetycznego na krążenie obwodowe u kobiet w wieku 60

DS-241 dr Piotr Czyżewski - Ocena aktywności codziennej osób starszych po dużych operacjach brzusznych

DS.-258 dr Agnieszka Stępień - Mechanizmy kompensacyjne i adaptacyjne w okresie rozwojowym dzieci i młodzieży z wybranymi deformacjami narządu ruchu

DS.-264 doc. dr Krzysztof Dudziński - Współzależność dysfunkcji poszczególnych odcinków kończyny dolnej między sobą oraz stabilizacją funkcjonalną tułowia

Zakład Podstaw Pielęgniarstwa

Zakład Pielęgniarstwa Klinicznego

ZEWNĘTRZNE - Narodowe Centrum Nauki (NCN), Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR), Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), międzynarodowe

BEA/000001/BF/2017 - projekt dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych PFRON - dr Jolanta Marszałek - Efektywność jazdy na wózku inwalidzkim z napędem dźwigniowym i tradycyjnym osób z niepełnosprawnością.

- Skrócony opis

- Ulotka informacyjna

PB-73, dr Michalina Błażkiewicz - Modelowanie matematyczne funkcji kompensacyjnych mięśni kończyn dolnych w chodzie swobodnym osób z dysfunkcją narządu ruchu.

PB-74, dr hab. prof. AWF Michał Wychowański - Biomechaniczna ocena funkcji kończyn dolnych człowieka po operacyjnym leczeniu stawu biodrowego.

PB-79, dr Katarzyna Kaczmarczyk - Długofalowa ocena konsekwencji wcześniactwa w aspekcie parametrów somatycznych, funkcji płuc i tolerancji wysiłku.

PB-82, prof. dr hab. Andrzej Wit - Wykorzystanie metod modelowania matematycznego do analizy i optymalizacji techniki ruchu w acyklicznych dyscyplinach sportu.

PB-87, prof. dr hab. Bartosz Molik - Optymalizacja kontroli przygotowania zawodników w koszykówce na wózkach.

PB-88, prof. dr hab. Alicja Przyłuska-Fiszer - Etyka fizjoterapeuty. Dotyk, cielesność, intymność.

BIO6/05/54/2014 prof. dr hab. Marek Kowalczyk - Opracowanie sylwetki sensomotorycznej oraz procedury badań wydolnościowych ratowników KSRG w wystandaryzowanych czynnościach ratowniczych DOB

UNIJNE

Innovative Rehabilitation Education – Introduction of new master degree programs in Ukraine (REHAB)

Rehab Project is based in a consortium of universities with a strong experience with multinational projects. The Latvian Academy of Sport Education, as coordinator, will be in charge of logistic, administrative and financial issues concerning the course in cooperation with all the partners; European Federation of Adapted Physical Activity, Pilsudski University of Physical Education in Warsaw, Faculty of Rehabilitation (Poland), Satakunta University of Applied Sciences (Finland), Lithuanian Sports University (Lithuania). The Ukrainian Partners include; National University of Ukraine on Physical Education and Sport (Ukraine), I.Horbachevsky Ternopil National Medical University (Ukraine), Lviv State University of Physical Culture named after Ivan Bobersky (Ukraine), SUMY State University (Ukraine), Testing Board (Ukraine). Concerning contractual issues the consortium will be based on The Partnership agreement among all parties. The Partnership agreement will specify or supplement binding commitments among themselves in addition to the provisions of the Project Contract. The Partnership Agreement will be based upon the DESCA model Partnership Agreement available at http://www.desca-2020.eu/.

Official web-site of the project: http://rehabeukr.eu/