Praktyki zawodowe na kierunku TiR


Kierownik praktyk zawodowych dr Przemysław Płoskonka

Katedra Turystyki i Rekreacji

e-mail: przemyslaw.ploskonka@awf.edu.pl

Konsultacje za pośrednictwem MS Teams po wcześniejszym kontakcie mailowym.


Biuro praktyk mgr inż. Julita Gersińska

pok. 369 (budynek główny, wejście C, II piętro)

tel. 22 834 04 31 wew. 361

e-mail: julita.gersinska@awf.edu.pl


Studia pierwszego stopnia

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH

Termin realizacji praktyk: 5 stycznia- 26 czerwca 2026 r.

Forma realizacji: w miejscu/kontakcie z praktykodawcą

Wymiar godzinowy: 960 godzin dydaktycznych udokumentowanych dziennikiem praktyk (720 godzin zegarowych), w tym 880 godzin dydaktycznych (660 godzin zegarowych) zgodnie z wybraną specjalnością (praktyki obszarowe): turystyka i hotelarstwo lub rekreacja oraz 80 godzin dydaktycznych (60 godzin zegarowych) w ramach wybranej specjalizacji.

TERMINY

17-18 listopada 2025, w godz. 09:00-15:00:

- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie 1/3 wymiaru praktyk (min. 240 godzin zegarowych/320 godzin dydaktycznych) na podstawie przedłożonej umowy o pracę/zlecenie oraz opinii podmiotu zatrudniającego. Do podania należy dołączyć oświadczenie pracodawcy/zleceniodawcy spełniające kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania min. 240 godzin zegarowych, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk; w przypadku praktyk w ramach specjalizacji wymiar godzin zegarowych wynosi 60;

- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej

24-26 listopada 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji

Umowa o realizację praktyk wraz z załącznikiem nr 1 (Regulaminem praktyk) – 2 egzemplarze, po jednym dla każdej ze stron, oddzielnie dla praktyk w wybranej specjalności (obszarowych) i dla wybranej specjalizacji.

UWAGA!!! W przypadku realizacji praktyk etapowo (maksymalnie 3 etapy) należy złożyć dokumenty oddzielnie dla każdego etapu praktyk (min. 240 godzin zegarowych/  320 godzin dydaktycznych na etap) i oddzielnie dla praktyk specjalizacji (80 godzin dydaktycznych / 60 godzin zegarowych).

3-5 grudnia 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- odbiór podpisanych porozumień (warunek konieczny do rozpoczęcia realizacji praktyk)

5 stycznia – 26 czerwca 2026 r.:

- realizacja praktyk zgodnie z harmonogramem ustalonym z praktykodawcą

Na zakończenie praktyk należy wypełnić elektroniczne ankiety ewaluacyjne (oddzielnie dla studenta i praktykodawcy). Linki do ankiety MS Forms zostaną przesłane w ostatnim tygodniu praktyk.

29 czerwca - 1 lipca 2026 r.; w godz. 10:00-14:00:

- składanie dokumentacji z przebiegu praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej)

II termin składania dokumentacji z przebiegu praktyk: 7-9 lipca 2026 r.

Obowiązek prowadzenia Dziennika praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa o pracę/zlecenie, specjalizacja, ERASMUS Praktyki.

UWAGA!!! W przypadku realizacji praktyk etapowo należy złożyć Dziennik praktyk oddzielnie dla każdego etapu praktyk i specjalizacji.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru  dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
  • Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej powinny zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową (plik formatu .pdf).
  • W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy o pracę/zlecenie (zgodnie z zapisami w Regulaminie praktyk) należy złożyć podań skierowane do kierownika praktyk. Do podania należy dołączyć oświadczenie pracodawcy/zleceniodawcy uwzględniające następujące wymogi: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk; potwierdzenie wykonania min. 240 godzin zegarowych/320 godzin dydaktycznych; wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
  • Praktyki w ramach specjalizacji odbywają się w porozumieniu z kierownikiem danej specjalizacji, w miejscach przez niego wskazanych lub wcześniej zaakceptowanych (mogą to być te same miejsca co praktyki w ramach specjalności/obszarowe). Liczba godzin praktyk w ramach specjalizacji wynosi 80 godzin dydaktycznych (60 godzin zegarowych), zaś termin ich realizacji jest indywidulanie ustalany ze studentem. Dziennik praktyk dla specjalizacji musi stanowić oddzielny dokument.
  • Osoby planujące udział w programie ERASMUS Praktyki muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem, w tym obowiązkowo złożyć podań z informacją o udziale w programie. Szczegółowych informacji dotyczących dokumentacji (umowy) udziela koordynator kierunku TiR w porozumieniu z kierownikiem praktyk. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u koordynatora kierunku TiR, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
  • W indywidualnych przypadkach (IOS) istnieje możliwość rozpoczęcia praktyk w trakcie semestru zimowego w liczbie godzin określonej Regulaminem praktyk, o ile praktyki nie kolidują z zajęciami i mają charakter ciągły.
  • Osoby, które nie złożą dokumentów lub ich nie odbiorą w wyznaczonych terminach (w tym szczególnie Umowy o współpracy) nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk. Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów i dotyczy wyłącznie składania/odbioru porozumienia.
  • Osoby które nie złożą dokumentacji praktyk (dziennika praktyk) w wyznaczonym I terminie otrzymają ocenę niedostateczną. W takim przypadku składają dokumentację w  II terminie

WAŻNE!!!
W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).

Dokumenty do pobrania:

Studia pierwszego stopnia

Wzór umowy współpracy

Oświadczenie

Wzór podania

Regulamin praktyk

Dziennik praktyk

Studia drugiego stopnia

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH

Termin realizacji praktyk: 1 lipca - 30 sierpnia 2025 r.

Forma realizacji: w miejscu odbywania praktyki w kontakcie z praktykodawcą

Wymiar godzinowy: 120 godzin zegarowych (160 godzin dydaktycznych) jednak nie mniej niż 3 tygodnie udokumentowane dziennikiem praktyk

Dotyczy:

II etap praktyk zawodowych (inny sektor niż I etap praktyk)

TERMINY

5-6 czerwca 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie wybranego etapu praktyk na podstawie umowy zlecenie/pracy (jeśli nie został zrealizowany we wcześniejszym etapie). Do podania należy dołączyć oświadczenie pracodawcy/zleceniodawcy (spełniające kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).

- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej, zakres praktyk zgodny z Regulaminem praktyk

9-11 czerwca 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji. Po dwa egzemplarze (po jednym dla każdej ze stron): Umowa o realizację praktyk oraz zaparafowany załącznik nr 1 (Regulaminem praktyk)

16-18 czerwca 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- odbiór dokumentów

1 lipca - 30 sierpnia 2025 r.:

- realizacja praktyk zgodnie z harmonogramem ustalonym z praktykodawcą.

Na zakończenie praktyk należy wypełnić elektroniczną ankiety ewaluacyjną (oddzielnie dla studenta i praktykodawcy). Linki do ankiety MS Forms zostaną przesłane w ostatnim tygodniu praktyk.

4-8 września 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

I termin złożenia dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej). Obowiązek prowadzenia Dziennika praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu; ERASMUS Praktyki).

18-19 września 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

II termin złożenia dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej). Obowiązek prowadzenia Dziennika praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu; ERASMUS Praktyki).

DODATKOWE INFORMACJE

  • Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
  • Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej i powinny zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową.
  • W przypadku chęci zaliczenia wybranego etapu praktyk (szczegóły w regulaminie) w formie umowy zlecenie/pracy należy złożyć podanie skierowane do kierownika praktyk. Do podania należy dołączyć oświadczenie pracodawcy/zleceniodawcy (spełniające kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
  • Osoby planujące udział w programie ERASMUS Praktyki muszą dopełnić wszystkie formalności przed wyjazdem, w tym obowiązkowo złożyć podanie z informacją o udziale w programie. Szczegółowych informacji dotyczących praktyk zagranicznych udziela koordynator kierunku turystyka i rekreacja. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u koordynatora kierunku turystyka i rekreacja, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
  • Osoby uczestniczące w programie ERASMUS+, które ze względu na termin rozpoczęcia studiów zagranicznych nie mogą wziąć udziału w praktykach, powinny złożyć w dziekanacie Wydziału WF podanie o wpis warunkowy na kolejny semestr. W indywidualnych przypadkach (IOS) istnieje możliwość odbywania praktyk w trakcie semestru w liczbie godzin określonej Regulaminem praktyk, o ile praktyki nie kolidują z zajęciami i mają charakter ciągły.
  • Osoby, które nie złożą lub nie odbiorą porozumienia w wyznaczonym terminie nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk.
  • Osoby które nie złożą dokumentacji praktyk (dziennika praktyk) w wyznaczonym terminie otrzymają ocenę niedostateczną. W takim przypadku pozostaje II termin składania dokumentacji.
  • Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów (dotyczy wyłącznie terminów składania/odbioru porozumienia).

WAŻNE!!! W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).

Dokumenty do pobrania:

Studia drugiego stopnia

Wzór umowy współpracy

Oświadczenie pracodawcy/zleceniodawcy

Wzór podania

Regulamin praktyk

Dziennik praktyk

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH

Termin realizacji praktyk: 03-26 lutego 2025 r.

Forma realizacji: w miejscu odbywania praktyki w kontakcie z praktykodawcą

Wymiar godzinowy: 120 godzin, jednak nie mniej niż 3 tygodnie udokumentowane dziennikiem praktyk

Dotyczy:

I etap praktyk zawodowych w obszarze turystyki i Rekreacji w jednym z trzech sektorów (prywatnym, publicznym, społecznym)

III etap praktyk zawodowych zgodny z wybraną specjalizacją, w dowolnym sektorze

TERMINY

12-13 grudnia 2024 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie wybranego etapu praktyk na podstawie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu (jeśli nie został zrealizowany we wcześniejszych etapach). Do podania należy dołączyć umowę zlecenia/pracy/wolontariat spełniającą kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania 120 godzin jednak nie mniej niż 3 tygodnie, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk.

- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej, zakres praktyk zgodny z Regulaminem praktyk

08-10 stycznia 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji. Po dwa egzemplarze (po jednym dla każdej ze stron): Umowa o realizację praktyk oraz zaparafowany załącznik nr 1 (Regulaminem praktyk)

21-23 stycznia 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- odbiór dokumentów

03-26 lutego 2025 r.:

- realizacja praktyk zgodnie z harmonogramem ustalonym z praktykodawcą.

Na zakończenie praktyk należy wypełnić elektroniczną ankiety ewaluacyjną (oddzielnie dla studenta i praktykodawcy). Linki do ankiety MS Forms zostaną przesłane w ostatnim tygodniu praktyk.

04-06 marca 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

Złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej). Obowiązek prowadzenia Dziennika praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu; ERASMUS Praktyki).

DODATKOWE INFORMACJE
  • Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
  • Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej. Podanie powinno zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową.
  • W przypadku chęci zaliczenia wybranego etapu praktyk (szczegóły w regulaminie) w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do kierownika praktyk o zaliczenie praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
  • Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkie formalności przed wyjazdem - szczegółowych informacji dotyczących dokumentacji (umowy) udziela koordynator kierunku turystyka i rekreacja w porozumieniu z kierownikiem praktyk. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u koordynatora kierunku turystyka i rekreacja, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
  • Osoby uczestniczące w programie ERASMUS+ , które ze względu na termin rozpoczęcia studiów zagranicznych nie mogą wziąć udziału w praktykach, powinny złożyć w dziekanacie Wydziału WF podanie o wpis warunkowy na kolejny semestr. W indywidualnych przypadkach (IOS) istnieje możliwość odbywania praktyk w trakcie semestru w liczbie godzin określonej Regulaminem praktyk, o ile praktyki nie kolidują z zajęciami i mają charakter ciągły.
  • Osoby, które nie złożą dokumentów lub ich nie odbiorą w wyznaczonych terminach (w tym szczególnie Umowo o współpracy) nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk, co skutkuje niezaliczeniem praktyk. Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.

WAŻNE!!! W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).

Dokumenty do pobrania:

Studia drugiego stopnia

Wzór umowy współpracy

Wzór podania

Regulamin praktyk

Dziennik praktyk

Studia drugiego stopnia  r.a.2022/2-23

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH

Termin realizacji praktyk: lipiec-sierpień 2023 r.

Forma realizacji: w kontakcie z praktykodawcą

Wymiar godzinowy: 120 godzin udokumentowane dziennikiem praktyk

Dotyczy: II etapu praktyk zawodowych

TERMINY

26-30 maja 2023 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie wybranego etapu praktyk na podstawie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu. Do podania należy dołączyć umowę zlecenia/pracy/wolontariat spełniającą kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk.

- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej

31 maja - 02 czerwca 2023 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji. Po dwa egzemplarze: Umowa o realizację praktyk oraz zaparafowany załącznik nr 1 (Regulaminem praktyk)

12-14 czerwca 2023 r., w godz. 10:00-14:00:

- odbiór dokumentów

lipiec-sierpień 2023 r.:

- realizacja praktyk

04-06 września 2023 r., w godz. 10:00-14:00:

Złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej), chyba że bieżąca sytuacja uniemożliwi takie działanie. Obowiązek prowadzenie Dziennik praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu; ERASMUS Praktyki).

DODATKOWE INFORMACJE
  • Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
  • Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej. Podanie powinno zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową.
  • W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do Kierownika Praktyk o zaliczenie praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
  • Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkie formalności przed wyjazdem - szczegółowych informacji dotyczących dokumentacji (umowy) udziela Koordynator kierunku turystyka i rekreacja w porozumieniu z Kierownikiem praktyk. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u Koordynatora kierunku turystyka i rekreacja, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
  • Osoby, które nie złożą dokumentów lub ich nie odbiorą w wyznaczonych terminach (w tym szczególnie Umowo o współpracy) nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk / nie zaliczą praktyk (dotyczy terminów składania dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody Kierownika Praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.

WAŻNE!!!
W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).

Dokumenty do pobrania:

Studia drugiego stopnia

Wzór umowy współpracy

Wzór podania

Regulamin praktyk

Dziennik praktyk

Ocena praktyk - ankieta dla STUDENTA

Ocena praktyk - ankieta dla PRAKTYKODAWCY

Studia drugiego stopnia

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH

Termin realizacji praktyk zawodowych w semestrze letnim w roku akademicki 2020/2021 określa organizacja roku akademickiego 2020/2021 oraz bieżące Zarządzenia Rektora/Dziekana Wydziału WF w sprawie formy realizacji zajęć dydaktycznych w AWF Warszawa.

Termin realizacji praktyk: lipiec - sierpień 2021

Forma realizacji: tradycyjna w miejscu/kontakcie z praktykodawcą

Wymiar godzinowy:120 godzin udokumentowane dziennikiem praktyk

DOKUMENTACJA PRAKTYK znajduje się w zakładce "Dokumenty do pobrania"

WAŻNE TERMINY

24 - 26 maja 2021:

  • przesyłanie podań o zaliczenie praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk – lipiec-sierpień 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk),
  • potwierdzenie udziału w programie ERASMUS+ (ewentualnie złożenie podania w Dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr),
  • pozostałe osoby: wybór miejsca praktyk, wypełnienie i podpisanie dokumentów (bez przesyłania).

7 - 9 czerwiec 2021: przesyłanie podpisanych dokumentów do weryfikacji w Biurze Praktyk. Umowa o realizację praktyk wraz z załącznikiem nr 1 (Regulamin praktyk).

lipiec - sierpień 2021: realizacja praktyk

6 - 7 września 2021: złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi

UWAGA!!!

  • Dokumenty należy przesyłać do weryfikacji na adres e-mail Biura praktyk: julita.gersinska@awf.edu.pl
  • Dokumenty będą przyjmowane wyłącznie w formacie .pdf. Każdy plik musi być podpisany (nazwa dokumentu i nr albumu).
  • Obowiązkowo w tytule wiadomości należy wpisać: nazwisko, imię, stopień studiów, semestr i nr albumu (Kowalski_P_MGR_SIII_12345).
  • Należy posługiwać się mailem przypisanym do studenta (w domenie Uczelni - @stud.awf.edu.pl)
  • Dzienniki praktyk będą składane w formie papierowej, chyba że bieżąca sytuacja uniemożliwi takie działanie.

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

  • Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej. Podanie powinno zostać przesłane na adres mailowy Biura praktyk. Zmiany mogą dotyczyć wyłącznie okresu (semestru), w którym realizowany jest dany etap praktyk.
  • W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do kierownika praktyk o zaliczenia wybranego etapu praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk – lipiec - sierpień 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
  • Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem w tym ustalić z kierownikiem praktyk formę zaliczenia i termin składania dokumentów (ewentualnie złożenie podania w dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr).
  • Osoby biorące udział w programie ERASMUS Praktyki, po powrocie do kraju mają obowiązek potwierdzenia uzyskanej oceny u koordynatora wydziałowego (dla kierunku turystyka i rekreacja), a następnie są zobligowane do przesłania dokumentów do Biura praktyk.
  • Osoby, które nie złożą dokumentów w wyznaczonych terminach nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk / nie zaliczą praktyk (dotyczy dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.

Terminy realizacji

Termin realizacji praktyk zawodowych w semestrze zimowym w roku akademicki 2020/2021 określa organizacja roku akademickiego 2020/2021 oraz bieżące Zarządzenia Rektora w sprawie formy realizacji zajęć dydaktycznych w AWF Warszawa.

Termin realizacji praktyk: luty 2021.

Praktyki zawodowe w semestrze zimowym zostaną zrealizowane z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych Revas. W związku z tym studenci nie muszą szukać praktykodawców. Do realizacji zadań niezbędne jest posiadanie komputera z dostępem do Internetu.

19 - 21 stycznia 2021:

– przesyłanie podań o zaliczenie praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk - luty 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk);

– przesyłanie podań związanych z udziałem w programie ERASMUS+ (ewentualnie złożenie podania w dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr/ lub zgodę Prodziekan d.s. kierunku turystyka i rekreacja na zmianę terminu zaliczenia praktyk).

21 stycznia 2021 – spotkanie organizacyjne MS Teams – godzina zostanie przesłana drogą mailową

26 - 28 stycznia 2021 – przydział kluczy dostępu do Branżowych Symulacji Biznesowych REAVAS

1 - 26 lutego 2021 – realizacja praktyk REVAS / działanie uzupełniające zgodne z etapem praktyk

2 marca 2021 – przesyłanie dokumentacji - sprawozdanie z symulacji REVAS

Dokumenty należy przesyłać do weryfikacji na adres e-mail Biura Praktyk: julita.gersinska@awf.edu.pl

Dokumenty będą przyjmowane wyłącznie w formacie .pdf. Każdy plik musi być podpisany (rodzaj dokumentu np. umowa lub podanie, stopień studiów, nazwisko, imię i nr albumu). Ponadto obowiązkowo w tytule wiadomości należy wpisać: stopień studiów, nazwisko, imię i nr albumu.

Należy posługiwać się mailem przypisanym do studenta (w domenie Uczelni - @stud.awf.edu.pl)

Kontakt z Biurem Praktyk wyłącznie drogą mailową lub telefoniczną.

Dodatkowe informacje

Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej powinny zostać przesłane na adres mailowy Biura Praktyk.

W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do Kierownika Praktyk o zaliczenia wybranego etapu praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk - luty 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).

Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem w tym ustalić z Kierownikiem Praktyk formę zaliczenia i termin składania dokumentów (ewentualnie złożenie podania w dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr / lub zgodę Prodziekan ds. kierunku TiR na zmianę terminu zaliczenia praktyk).

Osoby planujące udział w programie ERASMUS Praktyki muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem. Po powrocie do kraju mają obowiązek potwierdzenia uzyskanej oceny u Koordynatora Wydziałowego (kierunek turystyka i rekreacja), a następnie przekazują dokumenty (dziennik praktyk) do Biura Praktyk.

Osoby, które nie złożą dokumentów w wyznaczonych terminach nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk/nie zaliczą praktyk (dotyczy dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody Kierownika Praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.

Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej (podanie jest dostępne na stronie praktyk) i powinny zostać przesłane na adres mailowy Biura Praktyk.

WAŻNE!!!
W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).

Dokumenty do pobrania:

Wzór umowy współpracy

Wzór podania

Studia pierwszego stopnia

Wzór umowy współpracy

Wzór podania

Regulamin praktyk

Dziennik praktyk

Studia drugiego stopnia

Regulamin praktyk

Dziennik praktyk


GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH

Termin realizacji praktyk: 2 września 2024 r. – 26 lutego 2025 r.

Forma realizacji: tradycyjna w miejscu/kontakcie z praktykodawcą

Wymiar godzinowy: 720 godzin udokumentowane dziennikiem praktyk

TERMINY

10-12 czerwca 2024 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie 1/3 wymiaru praktyk (maks. 240 godz.) na podstawie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu. Do podania należy dołączyć umowę zlecenia/pracy/wolontariat spełniającą kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania wnioskowanych godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk,

- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej

25-27 czerwca 2024 r., w godz. 10:00-14:00:

- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji

Umowa o realizację praktyk wraz z załącznikiem nr 1 (Regulaminem praktyk) – 2 (dwa!) egzemplarze.

UWAGA!!! W przypadku realizacji praktyk etapowo (maksymalnie 3 etapy) należy złożyć dokumenty oddzielnie dla każdego etapu praktyk (min. 240 godz. na etap).

02-04 lipca 2024 r., w godz. 10:00-14:00:

- odbiór podpisanych porozumień (warunek konieczny do rozpoczęcia realizacji praktyk)

2 września 2024 r. - 26 lutego 2025 r.:

- realizacja praktyk

Na zakończenie praktyk należy wypełnić elektroniczne ankiety ewaluacyjne (oddzielnie dla studenta i praktykodawcy). Linki do ankiety MS Forms zostaną przesłane w ostatnim tygodniu praktyk.

03-05 marca 2025 r., w godz. 10:00-14:00:

- złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej)

Obowiązek prowadzenia Dziennika praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu, ERASMUS Praktyki.

UWAGA!!! W przypadku realizacji praktyk etapowo należy złożyć Dziennik praktyk oddzielnie dla każdego etapu praktyk.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru  dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
  • Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej powinny zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową.
  • W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do kierownika praktyk o zaliczenia wybranego etapu praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 240 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
  • Osoby planujące udział w programie ERASMUS Praktyki muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem. Szczegółowych informacji dotyczących dokumentacji (umowy) udziela koordynator kierunku TiR w porozumieniu z kierownikiem praktyk. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u koordynatora kierunku TiR, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
  • Osoby, które nie złożą dokumentów lub ich nie odbiorą w wyznaczonych terminach (w tym szczególnie Umowy o współpracy) nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk / nie zaliczą praktyk (dotyczy terminów składania dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.

WAŻNE!!!
W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).

Dokumenty do pobrania:

Studia pierwszego stopnia

Wzór umowy współpracy

Wzór podania

Regulamin praktyk

Dziennik praktyk