Katedra Terapii Zajęciowej
KIEROWNIK KATEDRY
dr hab. Edyta Janus (CV)
pokój 2.5 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 620
e-mail: edyta.janus@awf.edu.pl
konsultacje / contact hours:
- Wtorek 11.30 - 13.00
- Środa 8:00 - 9:30 online
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
SEKRETARIAT
mgr Sylwia Gasek
pokój 1.5 (1 piętro)
tel. 22 834 04 31 wew. 549
e-mail: sylwia.gasek@awf.edu.pl
godziny pracy sekretariatu:
poniedziałek - środa 8.30-16.30
wtorek - czwartek 8.30-15.30; 16.30-17.30
piątek 8.30-14.00; 15.00-17.30
PRACOWNICY
prof. dr hab. Monika Guszkowska (CV)
https://orcid.org/0000-0001-7678-9827
pokój 2.8 (2 piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 549
e-mail: monika.guszkowska@awf.edu.pl
konsultacje:
- Poniedziałek 10.15 - 11.00 (od 24.XI)
- Wtorek 11.15 -12.00 (do 18.XI)
- Czwartek 13.45 - 14.30 online
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
prof. dr hab. Alicja Przyłuska-Fiszer (CV)
https://orcid.org/0000-0001-6668-9216Senacka Komisja Etyki Badań Naukowych
pokój 2.23 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 584
e-mail: alicja.fiszer@awf.edu.pl
konsultacje:
- Czwartek 13.15 - 14.45
Konsultacje online po wcześniejszym uzgodnieniu terminu drogą mailową
dr hab. Anna Ostrowska, prof. AWF (Cabak)
https://orcid.org/0000-0003-3120-7787
pokój 2.27 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 291
e-mail: anna.cabak@awf.edu.pl
konsultacje:
- środa 10:30-12:30
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr Wojciech Bober (CV)
pok. 2.21 (piętro 2)
tel.
e-mail: wojciech.bober@awf.edu.pl
konsultacje:
- 1,8,15,23,30 X; 5, 12 XI - godz. 10.00
- 11.30 27 XI; 4, 11 XII - godz. 11.30
- 13.00 20 XI; 18 XII; 8, 15 I - godz. 13.00 - 14.30
- Czwartki 10.00 - 11.30 (od 22 I.)
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr Aleksandra Buchholz (CV)
https://orcid.org/0000-0002-2955-714X
pokój 2.28 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 291
e-mail: aleksandra.buchholz@awf.edu.pl
konsultacje:
- Wtorek 10.30 - 12.00
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr Joanna Chomicz-Wlazły
pokój 2.27 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 549
e-mail: joanna.chomicz@awf.edu.pl
konsultacje:
- Poniedziałek 17.30- 19.00
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr Anna Dąbrowska–Zimakowska (CV)
https://orcid.org/0000-0002-7306-0202
pokój 2.24 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 291
e-mail: anna.zimakowska@awf.edu.pl
konsultacje:
- czwartek 11.30-12.30
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr hab. Joanna Femiak, prof. AWF (CV)
https://orcid.org/0000-0001-6087-7486
pok. 2.21 (piętro 2)
tel:
e-mail: joanna.femiak@awf.edu.pl
konsultacje:
- Czwartek 13.30 - 15.00
- Piątek 9.00 - 10:30 online
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr Andrzej Gryglewicz (CV)
https://orcid.org/0000-0002-9159-3416
pokój 2.26 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 616
e-mail: andrzej.gryglewicz@awf.edu.pl
konsultacje:
- Wtorek 10.00 - 11.30
- Piątek 8.15 - 9.45 online
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr Katarzyna Laprus (CV)
pokój 2.32 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 404
e-mail: katarzyna.laprus@awf.edu.pl
konsultacje:
- Wtorek 8.00 - 9.30
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
dr Katarzyna Wójcik (CV)
pokój 2.5
tel: 22 834 04 31, wew. 549
e-mail: katarzyna.wojcik@awf.edu.pl
konsultacje:
- po wcześniejszym umówieniu się
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
mgr Adrianna Gnyszka
pokój 0.9 (parter)
tel: 22 834 04 31, wew. 291
e-mail: adrianna.gnyszka@awf.edu.pl
konsultacje:
- Środa 13.15 - 15.45
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
mgr Sebastian Skrobisz (CV)
pok. 2.25
tel. 22 834 04 31 wew 631
e-mail: sebastian.skrobisz@awf.edu.pl
konsultacje:
- Wtorek 11.30 - 13.00
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
mgr Dominika Trzeciak
e-mail: dominika.trzeciak@awf.edu.pl
konsultacje:
zwolnienie lekarskie
mgr Agnieszka Beer (CV)
pokój 2.32 (2. piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 404
e-mail: agnieszka.beer@awf.edu.pl
konsultacje:
- Czwartek 9.30 - 11.00
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
mgr Okrasa Julia
https://orcid.org/0009-0005-1676-9820
pokój (2 piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 549
e-mail: julia.okrasa@awf.edu.pl
konsultacje:
- Poniedziałek 14.45 - 15.30
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
mgr Donata Wojtyńska (CV)
pokój 2.32 (2 piętro)
tel: 22 834 04 31, wew. 404
e-mail: donata.wojtynska@awf.edu.pl
konsultacje:
- Poniedziałek 12.00 - 13.00
- Czwartek 13.00 - 13.30 online
Konsultacje on line po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową
Pracownicy - godziny zlecone
mgr Piotr Bęcki
e-mail: piotr.becki@awf.edu.pl
Koordynatorzy dydaktyczni
Tematyka prac dyplomowych i magisterskich
dr Aleksandra Buchholz
- Spektrum zaburzeń autystycznych;
- Niepełnosprawność intelektualna, sensoryczna, ruchowa;
- Trudności w uczeniu się;
- Neuroróżnorodność;
- Problematyka grup defaworyzowanych.
prof. dr hab. Monika Guszkowska
- Terapia zajęciowa w utrzymywaniu i zwiększaniu potencjału zdrowia psychicznego;
- Czynniki warunkujące i różnicujące dobrostan psychiczny osób w różnym wieku;
- Terapia zajęciowa w profilaktyce i terapii zaburzeń psychicznych;
- Psychiczne korzyści i zagrożenia związane z rekreacyjną aktywnością fizyczną;
- Stres zawodowy, radzenie sobie z nim i równowaga zajęciowa osób pracujących.
dr Katarzyna Wójcik
- Rola zdrowego stylu życia w profilaktyce zaburzeń psychicznych
- Profilaktyka zaburzeń psychicznych u sportowców wyczynowych – przegląd strategii i metod
- Znaczenie odporności psychicznej w utrzymaniu zdrowia psychicznego w warunkach chronicznego stresu
- Związek korzystania z mediów społecznościowych ze zdrowiem psychicznym młodych dorosłych
- Skuteczność technik relaksacyjnych w poprawie zdrowia psychicznego osób z wysokim poziomem stresu
dr hab. Joanna Femiak prof. AWF
Psychologia:
- Kompetencje społeczne studentów (fizjoterapia, wychowanie fizyczne, pielęgniarstwo);
- Kompetencje komunikacyjne studentów i pracowników (fizjoterapia, wychowanie fizyczne, pielęgniarstwo);
- Komunikacja i jej rola w budowaniu profesjonalnej relacji z pacjentem;
- Zagadnienia związane z jakością życia (w różnych grupach wiekowych);
- Funkcjonowanie psychiczne i społeczne studentów fizjoterapii, fizjoterapeutów (lub inne zawody medyczne);
- Zagadnienia związane z empatią;
- Zagadnienia związane z obrazem ciała .
Filozofia:
- Definicje zdrowia i choroby (różne konteksty);
- Koncepcja ciała i jego obrazu w teorii psychologii rehabilitacji.
dr Anna Dąbrowska-Zimakowska
Terapia zajęciowa w różnych grupach i obszarach pomocy:
- Ocena skuteczności terapii zajęciowej w procesie adaptacji do choroby lub niepełnosprawności.
- Rola terapii zajęciowej w poprawie jakości życia.
- Terapia zajęciowa jako element wspierający proces zdrowienia.
- Równowaga zajęciowa (occupational balance), jej zakłócenia i sposoby wspierania.
- Ocena poziomu świadomości społecznej na temat roli terapii zajęciowej.
- Ocena wpływu zajęć terapeutycznych na poziom samodzielności.
- Zastosowanie technik poznawczych i behawioralnych w treningach aktywności dnia codziennego.
- Oddziaływanie terapii zajęciowej na poziom samooceny i poczucia skuteczności u osób doświadczających problemów zdrowotnych i niepełnosprawności.
- Rola terapii zajęciowej w obniżaniu poziomu stresu.
- Znaczenie relacji terapeuta–klient w skuteczności terapii zajęciowej.
- Empatia i wypalenie zawodowe w pracy terapeuty zajęciowego – ujęcie psychologiczne.
Psychologiczna analiza problemów fizjoterapii, terapii zajęciowej i pielęgniarstwa:
- Stres i radzenie sobie z nim.
- Obraz siebie, samoocena, samoakceptacja w doświadczaniu problemów zdrowotnych i niepełnosprawności.
- Sytuacja psychologiczna rodziców dzieci z niepełnosprawnością i dzieci chorych oraz terapeutyczne oddziaływania wspierające ich funkcjonowanie.
- Sytuacja psychologiczna opiekunów nieformalnych.
- Psychologiczne konsekwencje doświadczania niepełnosprawności w perspektywie rozwojowej.
dr hab. Anna Ostrowska prof. AWF
- Profilaktyka i promocja zdrowia w terapii zajęciowej.
- Odnowa biologiczna, regeneracja organizmu metodami naturalnymi i sztucznymi na potrzeby terapii zajęciowej i fizjoprofilaktyki.
- Rehabilitacja biopsychospołeczna- udział terapii zajęciowej
- Multidyscyplinarne i multiprofesjonalne podejście w terapii zajęciowej i fizjoterapii.
- Różne obszary interwencji w terapii zajęciowej.
doc. dr Andrzej Gryglewicz
- Wybrane aspekty kompleksowej i zintegrowanej terapii bólu;
- Regulacja emocjonalna w procesie terapeutycznym;
- Psychologiczne aspekty pracy osób nastawionych na pomaganie (fizjoterapia, pielęgniarstwo, terapia zajęciowa);
- Zaburzenia snu;
- Wpływ traumy psychicznej na proces terapeutyczny;
- Techniki uważności i relaksacji w leczeniu i procesie terapeutycznym.
dr hab. Edyta Janus
- Specyfika zawodu terapeuty zajęciowego – profesjonalizacja, prestiż, kierunki rozwoju i przemiany zawodu;
- Zjawiska niepożądane w miejscach pracy terapeutów zajęciowych – mobbing, dyskryminacja, stres, wypalenie zawodowe i inne;
- Wykonywanie zawodu terapeuty zajęciowego – motywacja do podjęcia i wykonywania zawodu, zdrowie psychiczne terapeutów zajęciowych w kontekście miejsca pracy.
- Potencjał terapii zajęciowej w pracy z osobami i grupami wykluczonymi i zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
- Terapia zajęciowa osób z zaburzeniami psychicznymi.
dr Joanna Chomicz - Wlazły
- Fizjoterapia pediatryczna;
- Terapia zajęciowa w pediatrii;
- ntegracja sensoryczna.
Dla zainteresowanych Terapią Zajęciową |
---|
Ogólnopolska Konferencja Studenckich Kół Naukowych „Zagadnienia kultury fizycznej i zdrowia w badaniach młodych naukowców” - 2 czerwca 2023 r. w Filii AWF w Białej Podlaskiej
W dniu 2 czerwca 2023 roku w Filii AWF w Białej Podlaskiej odbyła się Ogólnopolska Konferencja Studenckich Kół Naukowych „Zagadnienia kultury fizycznej i zdrowia w badaniach młodych naukowców” zorganizowana przez Wydział Wychowania Fizycznego i Zdrowia. W 6 panelach i podczas sesji plakatowej studenci i doktoranci zaprezentowali 59 prac badawczych z obszaru fizjoterapii, wychowania fizycznego, rekreacji, sportu, dietetyki i kosmetologii. W konferencji wzięły udział trzy studentki III roku studiów licencjackich terapii zajęciowej przedstawiając w panelu Wychowanie Fizyczne i Rekreacja świetne wystąpienia: Rozalia Komorowska - Zumba jako zajęcie zwiększające dobrostan psychiczny. Wpływ jednorazowych zajęć Zumby na nastrój, Adrianna Połczyńska - Stres rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami i radzenie sobie z nim; Dominika Rudnik – Fizyczna aktywność sportowa a samoocena i poczucie kompetencji dziewcząt w okresie adolescencji. Adrianna Połczyńska zajęła w tym panelu pierwsze miejsce. Gratulujemy!!!
KONKURS NA LOGO
Regulamin konkursu na logo konferencji KTZ
Terapia zajęciowa w AWF Warszawa
- Studenckie Koło Naukowe - Facebook - profil koła
- Tematyka prac dyplomowych i magisterskich
- Wolontariat
Wykłady i seminaria
Innowacje w terapii zajęciowej - Poznań 19-20.05.2022
Nasi nauczyciele, studenci i absolwenci o studiach na kierunku terapii zajęciowej w AWF Warszawa
Test niedokończonych zdań o Terapii Zajęciowej
Studia na Terapii Zajęciowej
"Studenci w działaniu"
Warszataty ortezowania - prowadząca mgr Magda Kolasińska
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
III Edycja Akademii Zdrowego Seniora_AWF
Terapia zajęciowa w pytaniach i odpowiedziach |
---|
Czym terapia zajęciowa różni się od innych kierunków studiów przygotowujących do zawodów, których istotę stanowi pomaganie?
Terapia zajęciowa jest zawodem medycznym. Głównym jej celem jest wspieranie codziennych aktywności i niezależności człowieka, w ramach dbania o siebie i własne zdrowie, pracę, naukę, czas wolny i sen, dążenie do utrzymania rónowagi zajęciowej.
TZ pomaga wspierać zajęcia, które dla danej osoby mają największe znaczenie w danym momencieżycia, a ich wykonywanie z różnych względów, np. zdrowotnych jest organiczone ub niemożliwe.
Gdzie terapeuta zajęciowy może znaleźć pracę?
- Ze wsparcia terapeuty zajęciowego mogą korzystać osoby z niepełnosprawnościami, osoby z zaburzeniami psychicznymi, ze zmianami neurodegeneracyjnymi (demencja, choroba Alzheimera, choroba Parkinsona) czy też należące do tzw. grup defaworyzowanych (emigranci, kobiety, osoby 50+, osoby po doświadczeniach izolacji penitencjarnej, młodzież, bezdomni).
- TZ wykorzystywana jest w takich placówkach jak:
- ośrodki rehabilitacyjno-terapeutyczne,
- domy pomocy społecznej,
- placówki zajmujące się przysposobieniem do życia (domy treningowe, mieszkania chronione),
- placówki medyczne (szpitale, kliniki, przychodnie),
- placówki edukacyjno-oświatowe (szkoły, przedszkola),
- podmioty whcodzące w skład trzeciego sektora - fundacje i stowarzyczenia
- TZ ma coraz większe zastosowanie we wsparciu osób z chorobami przewlekłymi typu cukrzyca, otyłość, choroby autoimmunologiczne, a także alkoholizm czy uzależnienie od substancji psychoaktywnych, gdzie klient wspólnie z terapeutą dokonuje przeformułowania życia na sprzyjające jego zdrowiu.
- Terapeuta zajęciowy znajdzie pracę w korporacjach, gdzie może wspólnie z klientami opracować efektywny plan zarządzania czasem i energią.
- Terapeuta zajęciowy może przydać się przy organizowaniu najbardziej ergonomicznych stanowisk pracy czy zajęcia, zarówno na etapie koncepcyjnym jak i samego procesu wdrażania pomysłów. Celem terapeuty zajęciowego jest analiza środowiska oraz klienta w kontekście tkwiących w nich zasobów i możliwości ich wykorzystania.
- Terapeuta zajęciowy może również sam otworzyć swoją działalność usługową, która będzie się mieściła w obszarze aktywności człowieka a poprzez uzyskanie dodatkowych lub uzupełniających kwalifikacji terapeuta może np. pracować z osobami z zaburzeniami snu, koncentracji uwagi i innymi deficytami psychoruchowymi.
Jakie cechy osobowe predysponują do zawodu TZ?
Praca w zawodzie terapeuty zajęciowego wymaga uważności na drugiego człowieka. Jest to nie tylko dostrzeganie problemu, to także umiejętność zaobserwowania zasobów w kliencie i jego środowisku życia, to umiejętność wyciągania wniosków o jego potrzebach.
Uważność pociąga za sobą konieczność posiadania cierpliwości, gdyż zwiększanie samoświadomości klienta może być długim procesem, którego nie należy przyspieszać. Najistotniejsza w terapii jest bowiem samodzielność klienta w dochodzeniu do celów.
Ważną cechą jest otwartość na świat, zwłaszcza społeczny i ciekawość drugiego człowieka, autentyczność i akceptacja jego odmienności. Czasem może się okazać, że cele które beneficjent chce osiągnąć wydać się mogą nam, terapeutom, nielogiczne czy niewłaściwe. Nie możemy jednak zapomnieć, że to perspektywa klienta, nie nasza, ma znaczenie dla jakości i efektów terapii. To klient ma czerpać korzyść ze swoich decyzji i to jego życie ma znaczenie. Bo to jego życie, nie nasze.
Jak w każdym zawodzie pomocowym, niezbędną cechą jest empatia i syntonia rozumiana jako współgranie z klientem na poziomie rozumienia jego intencji i zgodności co do wspólnie wypracowanych strategii zaradczych.
Świadomość złożoności procesu terapeutycznego powinna sprzyjać wytrwałości i konsekwencji w pracy z klientem. Pełne zaangażowanie i czerpanie przyjemności z wykonywanego zadania, ułatwia osiągnięcie sukcesu. Z tego względu terapeuta zajęciowy powinien czuć pasję i swoiste powołanie do tego, czym chce się zawodowo zajmować.
Z tych cech powinny wypływać 3 główne postawy terapeuty tworzące trzon relacji czyli bezwarunkowe pozytywne nastawienie i akceptacja, empatyczne zrozumienie i spójność wewnętrza czyli bycie autentycznym
Czego (jakich przedmiotów) będę się uczyć w trakcie studiów?
Przygotujemy Cię do pracy z pacjentami zmagającymi się z różnymi trudnościami np. z zaburzeniami neurologicznymi, psychiatrycznymi i problemami ortopedycznymi. Poznasz metody terapii zajęciowej stosowane wobec dzieci i osób starszych z różnymi problemami zdrowotnymi. Poznasz zasady pracy w placówkach wsparcia społecznego. Rozwijając swoje kompetencje zawodowe będziesz realizować wiele różnorodnych przedmiotów - dzięki temu wszechstronnie przygotujesz się do pracy z osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Będziesz uczyć się zarówno przedmiotów związanych z psychicznym i społecznym wymiarem funkcjonowania człowieka, jak i tych, które skupiają się na usprawnianiu ciała. W czasie studiów zdobędziesz wiedzę z zakresu nauk społecznych, humanistycznych oraz medycznych. Przykładowo: pedagogiki, psychologii, psychiatrii, anatomii, kinezjologii, patofizjologii, terapii ruchem i innych specyficznych form terapii, jak np. terapia ręki .
Kto nie powinien studiować TZ?
TZ nie jest dla osób, które preferują indywidualną pracę i raczej stronią od współpracy z drugą osobą lub od pracy w zespole. Nie sprzyjają też takie cechy jak potrzeba dominacji, brak cierpliwości i wnikliwości, unikanie refleksyjnego i krytycznego myślenia lub trudności z w kontakcie z drugą osobą. TZ nie powinny wybierać osoby, których nie ciekawią inni ludzie i ich sprawy. Nie jest to też kierunek dla osób, które nie lubią się uczyć i nie wyznaczają sobie celów związanych z edukacją.
TZ wymaga chęci niesienia pomocy innym osobom, mierzenia się z problemami natury zdrowotnej, społecznej lub prawnej. Jest to zawód łączący się z braniem odpowiedzialności za siebie i osobę, której pomagamy. Jest oparty na współpracy, otwartości i ciekawości ludzi i siebie. Terapia zajęciowa jest dla osób, które wierzą w siebie i lubią działać na rzecz innych ludzi.
Dlaczego warto studiować terapię zajęciową na studiach pierwszego i drugiego stopnia na Wydziale Rehabilitacji AWF Warszawa?
AWF Warszawa od wielu lat cieszy się renomą i daje gwarancję wysokiej jakości kształcenia na wszystkich kierunkach. Wydział Rehabilitacji, jako jedyny na Mazowszu i jeden z nielicznych w Polsce, oferuje studia TZ zgodną z wytycznymi ENOTHE (European Network of Occupational Therapy in Higher Education). Przy współpracy z ekspertami z organizacji, zajmującej się wyznaczaniem standardów kształcenia terapeutów zajęciowych, powstał program studiów licencjackich i magisterskich.
Ukończenie trzyletnich studiów licencjackich pozwala na uzyskanie tytułu zawodowego i rozpoczęcie pracy w zawodzie. Studia licencjackie obejmują bogaty program zajęć, wykładowcy posiadają gruntowne przygotowanie i doświadczenie do nauczania TZ poświadczone certyfikacją i międzynarodowymi uprawnieniami.
Absolwenci studiów pierwszego stopnia w naszej uczelni mogą kontynuować kształcenie również na studiach drugiego stopnia z terapii zajęciowej. Do rozpoczęcia kształcenia na studiach drugiego stopnia zapraszamy również osoby, które posiadają tytuł zawodowy terapeuty zajęciowego uzyskany w ramach kształcenia policealnego i które ukończyły studia licencjackie niż terapia zajęciowa. Otwartość uczelni, ułatwienia w studiowaniu – kumulowanie zajęć, możliwość uczestniczenia w zdalnych wykładach umożliwiają równoczesne studiowanie i podjęcie bądź kontynuowanie pracy w zawodzie terapeuty zajęciowego.
Zajęcia dydaktyczne mają zróżnicowaną formę, pozwalającą zdobyć wiedzę i doświadczenie praktyczne. Nasi studenci uczestniczą w wykładach, warsztatach, ćwiczeniach, zajęciach klinicznych i praktykach zawodowych. Istnieje także możliwość poznania TZ podczas wymiany studentów w innych europejskich krajach czy uczestniczenia w spotkaniach z gośćmi z innych państw Europy lub USA, a nawet z Afryki (Kenia), gdyż nasza uczelnia ma podpisane umowy wymiany z tymi krajami. Ewentualne wyjazdy są nie tylko wartościowe poznawczo, ale i rozwijające kulturowo.
Nasi studenci mają możliwość rozwoju w różnych obszarach. Mają możliwość zaangażowania się w działalność naukową w ramach studenckiego koła naukowego lub uczestniczenia w projektach na rzecz osób z indywidualnymi potrzebami.
Wielce ważna jest dla nas współpraca ze studentami, aby coraz pełniej trafiać w ich potrzeby edukacyjne, dlatego uczestniczą oni w pracach komisji programowej. Mała liczebność grup sprzyja dobrej integracji studentów z wykładowcami oraz sprzyja wysokiej jakości kształcenia.
Praktyki zagranicą
Nasi studenci mogą korzystać z programu Erasmus +, w ramach studiów podejmować naukę na wybranym semestrze w różnych uczelniach partnerskich w całej Europie. Jest też możliwość realizacji praktyk zawodowych za granicą, w okresie międzysemestralnym lub wakacyjnym. Wymaga to wypełnienia odpowiednich dokumentów i porozumień międzyuczelnianych oraz kompetencji językowych studenta.
Jakie są możliwości nabywania dodatkowej wiedzy i umiejętności (kursy, szkolenia)?
Możliwości nabywania dodatkowej wiedzy są aktualnie obowiązkiem regulowanym przez Ustawę o niektórych zawodach medycznych z dnia 17 sierpnia 2023 roku i Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 19.04 2024
W ramach budowania warsztatu pracy, poprzez uczestnictwo w różnych kursach i szkoleniach można poszerzać kompetencje z różnych obszarów: komunikacji z pacjentem, metod pracy z dziećmi, interwencji stosowanych w neurologii, ortopedii, geriatrii, terapii ręki, integracji sensorycznej, arteterapii, technik zarządzania emocjami i wiele innych.
AWF Warszawa jest placówką akredytowaną przez Centrum Medyczne Doskonalenia Zawodowego i od 2025 roku prowadzi kursy doskonalące dla osób wykonujących zawód terapeuty zajęciowego.