Praktyki zawodowe na kierunku TiR
Kierownik praktyk zawodowych dr Przemysław Płoskonka
Katedra Turystyki i Rekreacji
e-mail: przemyslaw.ploskonka@awf.edu.pl
Konsultacje za pośrednictwem MS Teams po wcześniejszym kontakcie mailowym.
Biuro praktyk mgr inż. Julita Gersińska
pok. 369 (budynek główny, wejście C, II piętro)
tel. 22 834 04 31 wew. 361
e-mail: julita.gersinska@awf.edu.pl
Studia pierwszego stopnia
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH
Termin realizacji praktyk: 2 września 2024 r. – 26 lutego 2025 r.
Forma realizacji: tradycyjna w miejscu/kontakcie z praktykodawcą
Wymiar godzinowy: 720 godzin udokumentowane dziennikiem praktyk
TERMINY
10-12 czerwca 2024 r., w godz. 10:00-14:00:
- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie 1/3 wymiaru praktyk (maks. 240 godz.) na podstawie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu. Do podania należy dołączyć umowę zlecenia/pracy/wolontariat spełniającą kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania wnioskowanych godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk,
- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej
25-27 czerwca 2024 r., w godz. 10:00-14:00:
- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji
Umowa o realizację praktyk wraz z załącznikiem nr 1 (Regulaminem praktyk) – 2 (dwa!) egzemplarze.
UWAGA!!! W przypadku realizacji praktyk etapowo (maksymalnie 3 etapy) należy złożyć dokumenty oddzielnie dla każdego etapu praktyk (min. 240 godz. na etap).
02-04 lipca 2024 r., w godz. 10:00-14:00:
- odbiór podpisanych porozumień (warunek konieczny do rozpoczęcia realizacji praktyk)
2 września 2024 r. - 26 lutego 2025 r.:
- realizacja praktyk
Na zakończenie praktyk należy wypełnić elektroniczne ankiety ewaluacyjne (oddzielnie dla studenta i praktykodawcy). Linki do ankiety MS Forms zostaną przesłane w ostatnim tygodniu praktyk.
03-05 marca 2025 r., w godz. 10:00-14:00:
- złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej)
Obowiązek prowadzenia Dziennika praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu, ERASMUS Praktyki.
UWAGA!!! W przypadku realizacji praktyk etapowo należy złożyć Dziennik praktyk oddzielnie dla każdego etapu praktyk.
DODATKOWE INFORMACJE
- Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
- Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej powinny zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową.
- W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do kierownika praktyk o zaliczenia wybranego etapu praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 240 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
- Osoby planujące udział w programie ERASMUS Praktyki muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem. Szczegółowych informacji dotyczących dokumentacji (umowy) udziela koordynator kierunku TiR w porozumieniu z kierownikiem praktyk. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u koordynatora kierunku TiR, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
- Osoby, które nie złożą dokumentów lub ich nie odbiorą w wyznaczonych terminach (w tym szczególnie Umowy o współpracy) nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk / nie zaliczą praktyk (dotyczy terminów składania dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.
WAŻNE!!!
W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).
Dokumenty do pobrania:
Studia pierwszego stopnia
Studia drugiego stopnia
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH
Termin realizacji praktyk: 03-26 lutego 2025 r.
Forma realizacji: w miejscu odbywania praktyki w kontakcie z praktykodawcą
Wymiar godzinowy: 120 godzin, jednak nie mniej niż 3 tygodnie udokumentowane dziennikiem praktyk
Dotyczy:
I etap praktyk zawodowych w obszarze turystyki i Rekreacji w jednym z trzech sektorów (prywatnym, publicznym, społecznym)
III etap praktyk zawodowych zgodny z wybraną specjalizacją, w dowolnym sektorze
TERMINY
12-13 grudnia 2024 r., w godz. 10:00-14:00:
- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie wybranego etapu praktyk na podstawie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu (jeśli nie został zrealizowany we wcześniejszych etapach). Do podania należy dołączyć umowę zlecenia/pracy/wolontariat spełniającą kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania 120 godzin jednak nie mniej niż 3 tygodnie, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk.
- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej, zakres praktyk zgodny z Regulaminem praktyk
08-10 stycznia 2025 r., w godz. 10:00-14:00:
- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji. Po dwa egzemplarze (po jednym dla każdej ze stron): Umowa o realizację praktyk oraz zaparafowany załącznik nr 1 (Regulaminem praktyk)
21-23 stycznia 2025 r., w godz. 10:00-14:00:
- odbiór dokumentów
03-26 lutego 2025 r.:
- realizacja praktyk zgodnie z harmonogramem ustalonym z praktykodawcą.
Na zakończenie praktyk należy wypełnić elektroniczną ankiety ewaluacyjną (oddzielnie dla studenta i praktykodawcy). Linki do ankiety MS Forms zostaną przesłane w ostatnim tygodniu praktyk.
04-06 marca 2025 r., w godz. 10:00-14:00:
Złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej). Obowiązek prowadzenia Dziennika praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu; ERASMUS Praktyki).
DODATKOWE INFORMACJE
- Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
- Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej. Podanie powinno zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową.
- W przypadku chęci zaliczenia wybranego etapu praktyk (szczegóły w regulaminie) w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do kierownika praktyk o zaliczenie praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
- Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkie formalności przed wyjazdem - szczegółowych informacji dotyczących dokumentacji (umowy) udziela koordynator kierunku turystyka i rekreacja w porozumieniu z kierownikiem praktyk. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u koordynatora kierunku turystyka i rekreacja, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
- Osoby uczestniczące w programie ERASMUS+ , które ze względu na termin rozpoczęcia studiów zagranicznych nie mogą wziąć udziału w praktykach, powinny złożyć w dziekanacie Wydziału WF podanie o wpis warunkowy na kolejny semestr. W indywidualnych przypadkach (IOS) istnieje możliwość odbywania praktyk w trakcie semestru w liczbie godzin określonej Regulaminem praktyk, o ile praktyki nie kolidują z zajęciami i mają charakter ciągły.
- Osoby, które nie złożą dokumentów lub ich nie odbiorą w wyznaczonych terminach (w tym szczególnie Umowo o współpracy) nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk, co skutkuje niezaliczeniem praktyk. Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.
WAŻNE!!! W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).
Dokumenty do pobrania:
Studia drugiego stopnia
Studia drugiego stopnia r.a.2022/2-23
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH
Termin realizacji praktyk: lipiec-sierpień 2023 r.
Forma realizacji: w kontakcie z praktykodawcą
Wymiar godzinowy: 120 godzin udokumentowane dziennikiem praktyk
Dotyczy: II etapu praktyk zawodowych
TERMINY
26-30 maja 2023 r., w godz. 10:00-14:00:
- składanie podań w Biurze Praktyk o zaliczenie wybranego etapu praktyk na podstawie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu. Do podania należy dołączyć umowę zlecenia/pracy/wolontariat spełniającą kryteria: okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk.
- składanie podań z informacją o aplikacji w programie ERASMUS Praktyki dowiedz się więcej
31 maja - 02 czerwca 2023 r., w godz. 10:00-14:00:
- składanie w Biurze Praktyk podpisanych porozumień - do weryfikacji. Po dwa egzemplarze: Umowa o realizację praktyk oraz zaparafowany załącznik nr 1 (Regulaminem praktyk)
12-14 czerwca 2023 r., w godz. 10:00-14:00:
- odbiór dokumentów
lipiec-sierpień 2023 r.:
- realizacja praktyk
04-06 września 2023 r., w godz. 10:00-14:00:
Złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi (w formie papierowej), chyba że bieżąca sytuacja uniemożliwi takie działanie. Obowiązek prowadzenie Dziennik praktyk dotyczy wszystkich studentów biorących udział w praktykach (niezależnie od formy – praktykodawca, umowa zlecenie/pracy/wolontariatu; ERASMUS Praktyki).
DODATKOWE INFORMACJE
- Dokumenty są składane wyłącznie w Biurze Praktyk w godzinach urzędowania. W przypadku braku możliwości osobistego złożenia/odbioru dokumentów należy pisemnie upoważnić wskazaną osobę.
- Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej. Podanie powinno zostać złożone w Biurze Praktyk lub przesłane drogą mailową.
- W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do Kierownika Praktyk o zaliczenie praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk, potwierdzenie wykonania do 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
- Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkie formalności przed wyjazdem - szczegółowych informacji dotyczących dokumentacji (umowy) udziela Koordynator kierunku turystyka i rekreacja w porozumieniu z Kierownikiem praktyk. Po zakończeniu praktyk zagranicznych należy uzyskać potwierdzenie oceny u Koordynatora kierunku turystyka i rekreacja, a następnie niezwłoczne złożyć dokumentację praktyk (dziennik praktyk wraz z potwierdzeniem/zaświadczeniem) do Biura Praktyk.
- Osoby, które nie złożą dokumentów lub ich nie odbiorą w wyznaczonych terminach (w tym szczególnie Umowo o współpracy) nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk / nie zaliczą praktyk (dotyczy terminów składania dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody Kierownika Praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.
WAŻNE!!!
W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).
Dokumenty do pobrania:
Studia drugiego stopnia
Studia drugiego stopnia
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA PRAKTYK ZAWODOWYCH
Termin realizacji praktyk zawodowych w semestrze letnim w roku akademicki 2020/2021 określa organizacja roku akademickiego 2020/2021 oraz bieżące Zarządzenia Rektora/Dziekana Wydziału WF w sprawie formy realizacji zajęć dydaktycznych w AWF Warszawa.
Termin realizacji praktyk: lipiec - sierpień 2021
Forma realizacji: tradycyjna w miejscu/kontakcie z praktykodawcą
Wymiar godzinowy:120 godzin udokumentowane dziennikiem praktyk
DOKUMENTACJA PRAKTYK znajduje się w zakładce "Dokumenty do pobrania"
WAŻNE TERMINY
24 - 26 maja 2021:
- przesyłanie podań o zaliczenie praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk – lipiec-sierpień 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk),
- potwierdzenie udziału w programie ERASMUS+ (ewentualnie złożenie podania w Dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr),
- pozostałe osoby: wybór miejsca praktyk, wypełnienie i podpisanie dokumentów (bez przesyłania).
7 - 9 czerwiec 2021: przesyłanie podpisanych dokumentów do weryfikacji w Biurze Praktyk. Umowa o realizację praktyk wraz z załącznikiem nr 1 (Regulamin praktyk).
lipiec - sierpień 2021: realizacja praktyk
6 - 7 września 2021: złożenie dokumentacji praktyk - Dziennik praktyk - wydrukowany i oprawiony zgodnie z wytycznymi
UWAGA!!!
- Dokumenty należy przesyłać do weryfikacji na adres e-mail Biura praktyk: julita.gersinska@awf.edu.pl
- Dokumenty będą przyjmowane wyłącznie w formacie .pdf. Każdy plik musi być podpisany (nazwa dokumentu i nr albumu).
- Obowiązkowo w tytule wiadomości należy wpisać: nazwisko, imię, stopień studiów, semestr i nr albumu (Kowalski_P_MGR_SIII_12345).
- Należy posługiwać się mailem przypisanym do studenta (w domenie Uczelni - @stud.awf.edu.pl)
- Dzienniki praktyk będą składane w formie papierowej, chyba że bieżąca sytuacja uniemożliwi takie działanie.
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
- Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej. Podanie powinno zostać przesłane na adres mailowy Biura praktyk. Zmiany mogą dotyczyć wyłącznie okresu (semestru), w którym realizowany jest dany etap praktyk.
- W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do kierownika praktyk o zaliczenia wybranego etapu praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk – lipiec - sierpień 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
- Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem w tym ustalić z kierownikiem praktyk formę zaliczenia i termin składania dokumentów (ewentualnie złożenie podania w dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr).
- Osoby biorące udział w programie ERASMUS Praktyki, po powrocie do kraju mają obowiązek potwierdzenia uzyskanej oceny u koordynatora wydziałowego (dla kierunku turystyka i rekreacja), a następnie są zobligowane do przesłania dokumentów do Biura praktyk.
- Osoby, które nie złożą dokumentów w wyznaczonych terminach nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk / nie zaliczą praktyk (dotyczy dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody kierownika praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.
Terminy realizacji
Termin realizacji praktyk zawodowych w semestrze zimowym w roku akademicki 2020/2021 określa organizacja roku akademickiego 2020/2021 oraz bieżące Zarządzenia Rektora w sprawie formy realizacji zajęć dydaktycznych w AWF Warszawa.
Termin realizacji praktyk: luty 2021.
Praktyki zawodowe w semestrze zimowym zostaną zrealizowane z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych Revas. W związku z tym studenci nie muszą szukać praktykodawców. Do realizacji zadań niezbędne jest posiadanie komputera z dostępem do Internetu.
19 - 21 stycznia 2021:
– przesyłanie podań o zaliczenie praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk - luty 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk);
– przesyłanie podań związanych z udziałem w programie ERASMUS+ (ewentualnie złożenie podania w dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr/ lub zgodę Prodziekan d.s. kierunku turystyka i rekreacja na zmianę terminu zaliczenia praktyk).
21 stycznia 2021 – spotkanie organizacyjne MS Teams – godzina zostanie przesłana drogą mailową
26 - 28 stycznia 2021 – przydział kluczy dostępu do Branżowych Symulacji Biznesowych REAVAS
1 - 26 lutego 2021 – realizacja praktyk REVAS / działanie uzupełniające zgodne z etapem praktyk
2 marca 2021 – przesyłanie dokumentacji - sprawozdanie z symulacji REVAS
Dokumenty należy przesyłać do weryfikacji na adres e-mail Biura Praktyk: julita.gersinska@awf.edu.pl
Dokumenty będą przyjmowane wyłącznie w formacie .pdf. Każdy plik musi być podpisany (rodzaj dokumentu np. umowa lub podanie, stopień studiów, nazwisko, imię i nr albumu). Ponadto obowiązkowo w tytule wiadomości należy wpisać: stopień studiów, nazwisko, imię i nr albumu.
Należy posługiwać się mailem przypisanym do studenta (w domenie Uczelni - @stud.awf.edu.pl)
Kontakt z Biurem Praktyk wyłącznie drogą mailową lub telefoniczną.
Dodatkowe informacje
Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej powinny zostać przesłane na adres mailowy Biura Praktyk.
W przypadku chęci zaliczenia praktyk w formie umowy zlecenie/pracy/wolontariatu należy złożyć podanie skierowane do Kierownika Praktyk o zaliczenia wybranego etapu praktyk na podstawie dołączonych dokumentów (okres umowy musi być zgodny z terminem realizacji praktyk - luty 2021, potwierdzenie wykonania 120 godzin, wyszczególniony zakres obowiązków zgodny z Regulaminem praktyk).
Osoby planujące udział w programie ERASMUS+ muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem w tym ustalić z Kierownikiem Praktyk formę zaliczenia i termin składania dokumentów (ewentualnie złożenie podania w dziekanacie o warunkowy wpis na kolejny semestr / lub zgodę Prodziekan ds. kierunku TiR na zmianę terminu zaliczenia praktyk).
Osoby planujące udział w programie ERASMUS Praktyki muszą dopełnić wszystkich formalności przed wyjazdem. Po powrocie do kraju mają obowiązek potwierdzenia uzyskanej oceny u Koordynatora Wydziałowego (kierunek turystyka i rekreacja), a następnie przekazują dokumenty (dziennik praktyk) do Biura Praktyk.
Osoby, które nie złożą dokumentów w wyznaczonych terminach nie zostaną dopuszczone do realizacji praktyk/nie zaliczą praktyk (dotyczy dziennika praktyk). Wyjątkiem jest sytuacja otrzymania zgody Kierownika Praktyk na przełożenie w/w terminu/-ów.
Wszelkie zmiany związane z odbywaniem praktyk wymagają formy pisemnej (podanie jest dostępne na stronie praktyk) i powinny zostać przesłane na adres mailowy Biura Praktyk.
WAŻNE!!!
W kontakcie mailowym należy posługiwać się wyłącznie adresem mailowym przypisanym do studenta (@stud.awf.edu.pl). Nie będą udzielane odpowiedzi na maile prywatne (np. @gmail.com).
Dokumenty do pobrania:
Studia pierwszego stopnia
Studia drugiego stopnia